Op mijn werk willen ze MFA (multi factor authenticatie) gaan gebruiken (goeie zaak!!) maar dan moet ik mijn privé nummer (06) afgeven aan microsoft. Dat wil ik niet. Ik wil niet dat Microsoft mijn privé gegevens ontvangt en telkens mij een code stuurt via sms om in te kunnen loggen. Ik kan ook eventueel een app downloaden maar dan heeft microsoft nog mijn gegevens. Dat wil ik dus niet. Ze hebben mijn volledige naam al en dat vind ik al veel te veel.
Nu heeft de directie bepaald dat wij hierin mee moeten gaan en anders kunnen wij geen gebruik meer maken van microsoft 360. Zonder Sharepoint of mijn mail kan ik vrij weinig..
Ik weet dat AVG een lastig begrip is en dat er nog veel onduidelijk is, maar mijn vraag is, mag een bedrijf dit zomaar doen en wat zijn mijn rechten hierin?
Nu heeft de directie bepaald dat wij hierin mee moeten gaan en anders kunnen wij geen gebruik meer maken van microsoft 360. Zonder Sharepoint of mijn mail kan ik vrij weinig..
Ik weet dat AVG een lastig begrip is en dat er nog veel onduidelijk is, maar mijn vraag is, mag een bedrijf dit zomaar doen en wat zijn mijn rechten hierin?