Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC +- 1800eu en scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• koeshkoesh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-11 16:28
Hello, Ik ben op zoek naar een nieuw systeem en een nieuw scherm, graag hoor ik van jullie of dit een beetje aansluit op mijn eisen en wat er beter zou kunnen:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (nieuwe zware games op +- 34inch 100hz scherm en competitief wat oudere games), regelmatig programmeren van zware applicaties (werk). Moet linux kunnen draaien (Voorgaande systeem liep vast om welke reden dan ook met Linux)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor het systeem zelf zit ik op rond de 1800eu, Een paar tientjes meer of minder maakt niet uit als dit de prijs/prestatie verhouding erg helpt. Maar niet zo doorgaan totdat ik weer op de 2k zit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee nog niet, echter moet het systeem compitabel zijn met het scherm wat ik kies (Freesync/GSync) vandaar dat ik nu symultaan op zoek ben naar een passend scherm

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
voor wat betreft schermen dacht ik aan een van de volgende freesync:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenBenQ EX3501R Zilver, Zwart€ 562,80€ 562,80
1MonitorenMSI Optix MAG341CQ Zwart€ 529,-€ 529,-
1MonitorenSamsung C34H890WJU Zwart€ 598,89€ 598,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.690,69

Of GSync:
1MonitorenAOC AG352UCG6 Zwart€ 749,-€ 749,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 749,-

Voor de PC zelf dacht ik aan het volgende systeem (Mocht ik Nvidia/Intel kiezen, wat betreft AMD heb ik geen verstand van graphic/CPU)

1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 387,-€ 387,-
1MoederbordenGigabyte Z390 Aorus Pro€ 184,-€ 184,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio€ 814,95€ 814,95
1BehuizingenCooler Master MasterBox MB500€ 59,-€ 59,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 75,40€ 75,40
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 99,90€ 99,90
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 1TB€ 142,31€ 142,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.762,56

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb ik niet, ik heb zelf goede ervaringen met Nvidea en Intel maar als voor een beter systeem AMD aangeraden wordt heb ik hier geen problemen mee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Scherm: qua prijs vrij variabel (500 - +-750) afhankelijk van wat het scherm biedt. Ik zit zelf op de tour minimaal 34’ 1440p 100hz met freesync of gsync.

Wat betreft PC: Gaming hè dus een monsterlijke GPU lijkt me handig. Prijsrange +- 1800.

Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan (geen ervaring mee en garantie die vervalt ben ik geen fan van.)

Wat verwacht je van ons?
RGB dingen en uiterlijk interesseren me geen moer. Ik wil gewoon voor een prijs die naar mijn mening fair is een super PC om te gamen en af en toe voor mijn werk te proggen. Ik wil dus decent FPS (120+?) hebben op nieuwe games en op games die ik erg veel speel (CSGO) een monsterlijke FPS en smooth beeld. Ik ben zelf niet zeker van hoe alle componenten samenwerken, ben geen hardware man dus zou graag horen wat ik beter zou kunnen nemen of wat beter prijs/prestatie oplevert t.o.v. Het systeem wat ik samen heb gesteld.

Alle reacties

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
Ik zou even wachten (het is bijna zo ver) naar de nieuwe ryzen kan nog wel eens een hele sloot geld gaan schelen !!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Is er een specifieke reden waarom je nu voor Intel kiest en niet voor de Ryzen 3xxx model als CPU?
Meer power voor minder geld.

Daarbij waarom nu al de RTX 2080 kiezen als je wacht tot 23 juli komt de 2080Super model uit.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-10 18:20
Ff wachten. Over 3 weken ziet de componenten wereld er radicaal anders uit met Navi, Ryzen 2 en NVidia Super.

• koeshkoesh
Milotic: Tsja maar op wat voor termijn moet dit gaan gebeuren? En hoeveel zou dit kunnen gaan schelen? Tegen die tijd is er misschien wel weer iets anders om weer op te wachten en zo blijf ik wachten :P

Xtr3me4me: Geen specifieke reden, is er een van die die compitabel is met de rest van het systeem? Welke zou je aanraden?

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-10 18:20
koeshkoesh schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:53:
Milotic: Tsja maar op wat voor termijn moet dit gaan gebeuren? En hoeveel zou dit kunnen gaan schelen? Tegen die tijd is er misschien wel weer iets anders om weer op te wachten en zo blijf ik wachten :P

Xtr3me4me: Geen specifieke reden, is er een van die die compitabel is met de rest van het systeem? Welke zou je aanraden?
Nieuwe Ryzens komen vanaf 8 juli op de markt en de referentie kaarten voor Navi ook. nVidia is al bezig om de nieuwe super kaarten uit te brengen (zie de review op Tweakers). Dus het gaat nu vrij snel.

Een alternatief voor Intel 9700K? De nieuwe Ryzen 2 dus :-)

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

koeshkoesh schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:53:

Zoals milotic al aangaf. Ik zou wachten de Ryzen Zen 2 CPU's komen uit op 7 juli.De benchmarks die overal op het internet te vinden is en op youtube zie je dat een Ryzen 5 3600 (laagste entry cpu van AMD) op redelijk veel punten de i9-9900k verslaat.

De Ryzen 7 3800x verpulverd de i9-9900k tot as. Laat staan de 3900x of zelfs de 3950x (16c/32T).

Uiteraard verreist de Ryzen CPU een AM4 Socket mobo, dus daar moet je naar zoeken. Je kunt kijken naar de 470mobo's die er nu zijn of wachten op de nieuwere (duurdere variant) 570 mobo's.

Ik heb zelf de Intel 9700kf maar die nam ik nog ver voordat er iets bekend was van de nieuwe Ryzen. Nu had ik zoiets van, had ik maar gewacht. Dan ging ik wel voor de Ryzen 3950x. Ik heb alsnog een beest van een PC voor mij doen bedoel niks verkeerd richting de Intel CPU's.

Maar Zen 2, maakt echt wel gehakt van Intel 9e gen voor veel minder geld. Ik zou als ik jou was, eerst eens de benchmarks bekijken op het internet.
Zie de verschillen ervan.

• koeshkoesh
Dank voor de antwoorden. Ik heb even wat reviews en benchmarks doorgenomen en inderdaad nog maar even wachten. Een 2070 Super ziet er erg aantrekkelijk uit in de benchmarks.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

koeshkoesh schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:24:
Dank voor de antwoorden. Ik heb even wat reviews en benchmarks doorgenomen en inderdaad nog maar even wachten. Een 2070 Super ziet er erg aantrekkelijk uit in de benchmarks.
Het zijn maar een paar dagen. Hooguit 2 weken voordat je dan het juiste spul wat waard is voor je geld in huis hebt.
Let wel op!! Als je voor Ryzen 3rd gen gaat, dat je dus rekening houd je geheugen DDR4 liefst op 3600Mhz hebt, dan zit je netjes in het segment voor snelheid.

Daarbij zul je moeten overstappen naar AM4 socket. Gelukkig zal de Ryzen 3rd gen net als de 2nd gen een hele goede standaard koeler bij leveren, die het niet ten onder doet dan de duurdere AM koelers.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Xtr3me4me schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:28:
[...]

Het zijn maar een paar dagen. Hooguit 2 weken voordat je dan het juiste spul wat waard is voor je geld in huis hebt.
Let wel op!! Als je voor Ryzen 3rd gen gaat, dat je dus rekening houd je geheugen DDR4 liefst op 3600Mhz hebt, dan zit je netjes in het segment voor snelheid.

Daarbij zul je moeten overstappen naar AM4 socket. Gelukkig zal de Ryzen 3rd gen net als de 2nd gen een hele goede standaard koeler bij leveren, die het niet ten onder doet dan de duurdere AM koelers.
Dat is niet nodig. 3200 ipv 2933 is nu de clocksnelheid.

@koeshkoesh 2080S komt di 23 juli, en de 2060 en 70s dinsdag 9 juli. Benchmarks moeten uitwijzen wat het verschil is met RTX2080 Trio en komende MSI 2070S(ventus, armor,gaming Z hoe ie gaat heten)
als je niet gaat overclocken heb je niet dit dure moederbord nodig en voldoet oa Z390 Tomahawk.
Als je voor Ryzen 3600X gaat, is MSI Tomahawk een goed bordje.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hackus schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:36:
[...]

Dat is niet nodig. 3200 ipv 2933 is nu de clocksnelheid.

@koeshkoesh 2080S komt di 23 juli, en de 2060 en 70s dinsdag 9 juli. Benchmarks moeten uitwijzen wat het verschil is met RTX2080 Trio en komende MSI 2070S(ventus, armor,gaming Z hoe ie gaat heten)
als je niet gaat overclocken heb je niet dit dure moederbord nodig en voldoet oa Z390 Tomahawk.
Als je voor Ryzen 3600X gaat, is MSI Tomahawk een goed bordje.
Wacht wacht wacht...

Benchmarks moeten uitwijzen wat het verschil is met RTX2080 Trio en komende MSI 2070S

Het verschil tussen die 2 is minimaal al op basis van de FE editie van de S modellen die al met hoge boost clocks worden verkocht, waarmee is gebenchmarkt is het verschil tussen de 2080 en de 2070S nu minimaal.
Dit omdat de 2070S eigenlijk de 2080 is, alleen met wat minder cudacores geactiveerd. Daarbij zul je zien dat met de AM erop de core/mem clock niet echt veel hoger gaan uitslaan en het fps 2-5fps verschil zal zijn.

Daarbij: Dat is niet nodig. 3200 ipv 2933 is nu de clocksnelheid.

Het is algemeen bekend dat Ryzen van hoge mem speeds houd. Dit is ook bekend gemaakt door AMD, er is een grafiekje (Kan hem nu niet vinden) waarop de Mem speeds optimaal zijn met Ryzen 3rd gen. En die speed is 3600Mhz/CL16, want C14 mems zijn belachelijk duur.

Gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://blogs-images.forbes.com/antonyleather/files/2019/06/memory1.jpg

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Xtr3me4me Je moederbord moet ook de 3600 ram ondersteunen, en in prestaties merk je er weinig van.
2070S is alleen iets bekend van FE er is verder nog niets uit. oa Trio is een snellere RTX2080 dan de FE
3200CL14
pricewatch: G.Skill Trident Z F4-3200C14D-16GTZ
3600CL16
pricewatch: G.Skill Trident Z F4-3600C16D-16GTZ

[ Voor 43% gewijzigd door Hackus op 03-07-2019 16:42 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hackus schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:28:
@Xtr3me4me Je moederbord moet ook de 3600 ram ondersteunen, en in prestaties merk je er weinig van.
2070S is alleen iets bekend van FE er is verder nog niets uit. oa Trio is een snellere RTX2080 dan de FE
Tegenwoordig ondersteunen de nieuwe gen. mobo's tot wel 4400Mhz. Weet niet, maar het is niet de mobo die je hier bedoelt die tot 2933Mhz wordt aangestuurd maar de CPU zelf, vanwege de Dual channel aansturing.
Dit staat helemaal los van de mobo zelf, die kunnen veel hogere snelheden aan.

Het is alleen wanneer de CPU zich gaat boosten tot de maximale freq, de benutting van hogere mem speed in acht wordt genomen en zul je zien met CPU-Z dat de mem speed van 2933Mhz naar hogere speeds gaan. En de sweetspot tot opzichte van prijs, is toch echt wel 3600Mhz.

Of er in de praktijk veel van gaat merken is een tweede, dit ligt er geheel aan wat je ermee doet. Zware codering applicaties hebben zekers veel baat bij. Gamen dat maak idd geen zak uit.

Er is ook verder niks uit, Maar de mem/core clocks zullen nagenoeg dezelfde zijn of ietjes hoger ten opzichte de FE editie van de S variant.
Met andere woorden, verschil van FE tov een AM variant zal 2 tot max 8fps meer zijn, veel meer zal er niet uit te halen zijn.
Nvidia is ermee gestopt om de "gold samples" aan de AM makers te geven, dus sinds de introductie van RTX, verkoopt Nvidia zelf ook dezelfde chips modellen die aan de AM makers werden verkocht.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Xtr3me4me schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:42:
[...]

Tegenwoordig ondersteunen de nieuwe gen. mobo's tot wel 4400Mhz. Weet niet, maar het is niet de mobo die je hier bedoelt die tot 2933Mhz wordt aangestuurd maar de CPU zelf, vanwege de Dual channel aansturing.
Dit staat helemaal los van de mobo zelf, die kunnen veel hogere snelheden aan.

Het is alleen wanneer de CPU zich gaat boosten tot de maximale freq, de benutting van hogere mem speed in acht wordt genomen en zul je zien met CPU-Z dat de mem speed van 2933Mhz naar hogere speeds gaan. En de sweetspot tot opzichte van prijs, is toch echt wel 3600Mhz.

Of er in de praktijk veel van gaat merken is een tweede, dit ligt er geheel aan wat je ermee doet. Zware codering applicaties hebben zekers veel baat bij. Gamen dat maak idd geen zak uit.

Er is ook verder niks uit, Maar de mem/core clocks zullen nagenoeg dezelfde zijn of ietjes hoger ten opzichte de FE editie van de S variant.
Met andere woorden, verschil van FE tov een AM variant zal 2 tot max 8fps meer zijn, veel meer zal er niet uit te halen zijn.
Nvidia is ermee gestopt om de "gold samples" aan de AM makers te geven, dus sinds de introductie van RTX, verkoopt Nvidia zelf ook dezelfde chips modellen die aan de AM makers werden verkocht.
X570, maar B450 of X470 chips niet 'allemaal' tot nu 3466 wel vaker. daarom moet je het wel nodig hebben voor oa OC, anders heb je er weinig aan. (velen zetten nog niet eens de clocksnelheid omhoog, of plaatsen de modules verkeerd)

Verwijderd

Zelf zou ik voor een van deze 2 monitoren gaan 144hz / 240hz 1ms. Deze zijn beide van Benq Zowie die bekend staan om hun competitive monitoren, ze maken geen gebruik van G-sync of FreeSync. maaar ze hebben wel DyAC, dat ervoor zorgt dat motionblur / ghosting weg gaat als je snel met je muis heen en weer beweegt in games.

Plus het zijn ook nog eens leuke monitoren om naar te kijken (vind ik zelf) die zij flappen kan je er aflaten. Weet zeker dat deze monitor je needs zullen vullen.

1MonitorenBenQ Zowie XL2536 Zwart€ 337,-€ 337,-
1MonitorenBenQ Zowie XL2546 Rood, Zwart€ 449,-€ 449,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 786,-
Pagina: 1