Webwinkel probeert terugbetaling te ontlopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:51
Vaak lees ik hier op dit deel van het forum mee, maar vandaag heb ik zelf even wat advies nodig.

Ik zal het proberen kort te houden. Dit alles is door vriendinlief gedaan trouwens.

- 18 mei: revolverponstang besteld bij webwinkel X
- 22 mei: verkeerde tang binnen gekregen.
- 22 mei: gebeld en dame aan de telefoon geeft aan dat de juiste tang helemaal niet beschikbaar is
Daarop heb ik de overeenkomst ontbonden en geld terug gevraagd. Instructies zouden per mail verzonden worden.
- 23 mei: geen instructies onvangen en navraag gedaan via de mail.
- 23 mei: bedrijf geeft aan bezig te zijn en te controleren of ze toch niet de juiste tang beschikbaar hebben
- 25 mei: aangegeven niet te willen wachten hierop en mijn geld terug te willen hebben en verzoek voor retourinstructies voor de geleverde tang.
- 27 mei: bevestiging van de creditering met de opmerking dat mevrouw gaat kijken of we uberhaupt de tang nog terug dienen te sturen.
- 3 juni: gemaild dat er na een week nog steeds niks is gecrediteerd.
- 3 juni: mail terug dat de juiste tang nu toch ineens voorraadig is. Ook een verzoek om een foto te sturen van de geleverde tang.
- 3 juni: foto gestuurd, maar nogmaals gemeld gewoon geld terug te willen.
- 3 juni: ook nog een telefoontje gepleegd: mevrouw zag het verschil niet tussen de (foutief) geleverde tang en gewenste tang. Nadere uitleg gegeven.
- 7 juni: nogmaals gemaild om te vragen waar die creditering blijft. + vraag of en waarheen de ontvangen tang terug moet.
- 7 juni: mail terug ontvangen dat de creditering de volgende dag gedaan zou worden
- 12 juni: gemail dat er nog steeds niks is gecrediteerd
- 13 juni: mail terug "Deze week wordt het bedrag terug gestort"
- 19 juni: in gebreke stelling verstuurd met het vriendelijke doch dwingende verzoek binnen 14 dagen tot creditering over te gaan. Zo niet, zullen de kosten van de -gepaste- maatregelen verhaald worden op webshop X
- 20 juni: mail terug gehad dat er een voorraadbeheer fout was en de juiste tang inderdaad niet voorradig is. Graag wou ze eerst bevestigd hebben of de geleverde tang nog teruggestuurd diend te worden alvorens op creditering over te gaan

vandaag 3 juli zijn de genoemde 14 dagen verstreken en hebben we natuurlijk nog steeds geen geld terug.
Ik had nog niet nagedacht over de gepaste maatregelen, dus vandaar mijn vraag.
Wat is nu de beste wijze om dit bedrag te vorderen?
- Herrinering sturen van verzuim met administratiekosten erbij?
- incasso bureau inschakelen?
- nogmaals mailen/bellen?
- daarvaarding laten uitschrijven door een gerechtsdeurwaarde?

Het gaat om een niet noemenswaardig bedrag (20 euro ofzo), maar wens dit wel gewoon terug te krijgen.
Ondertussen heb ik nog steeds de foutief geleverde tang in huis.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:50
Even bellen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• s0ulmaster
En wat denk je dat daarmee verranderd na bovenstaande mail/bel conversaties over 1.5 maand?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-10 11:45
Klopt het dat ik het goed lees dat je de tang nog in eigen bezig hebt? Je wacht nog op retour instructies?

Je kan het gewoon retour het adres van het bedrijf sturen. De kosten zouden vergoed moeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Zit de webwinkel bij een geschillencomissie of keurmerk? In dat geval is dat vaak de beste volgende stap omdat die al een lijntje naar binnen hebben, en de webwinkel zeker bij een keurmerk dat graag wil behouden.

Alternatief (niet-juridisch) advies: Heb je al eens hogerop gebeld of gemaild? In mijn ervaring zijn leidinggevenden en eigenaren vaak wat serieuzer met dit soort klachten, en hebben ze ook direct de middelen om ze op te laten lossen. Uiteraard is dit geen garantie, maar als je (nog) geen zin hebt om het hoog te gaan spelen is het een goede optie om te proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0ulmaster
Cave_Boy schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:46:
Klopt het dat ik het goed lees dat je de tang nog in eigen bezig hebt? Je wacht nog op retour instructies?

Je kan het gewoon retour het adres van het bedrijf sturen. De kosten zouden vergoed moeten worden.
En daarmee op eigen risico de tang retour sturen?
Ik zie niet in hoe ik daar mijn verantwoordelijkheid moet maken.
Zolang ze zelf geen retourinstructies leven, zie ik geen noodzaak de tang terug te sturen.
Zit de webwinkel bij een geschillencomissie of keurmerk? In dat geval is dat vaak de beste volgende stap omdat die al een lijntje naar binnen hebben, en de webwinkel zeker bij een keurmerk dat graag wil behouden.

Alternatief (niet-juridisch) advies: Heb je al eens hogerop gebeld of gemaild? In mijn ervaring zijn leidinggevenden en eigenaren vaak wat serieuzer met dit soort klachten, en hebben ze ook direct de middelen om ze op te laten lossen. Uiteraard is dit geen garantie, maar als je (nog) geen zin hebt om het hoog te gaan spelen is het een goede optie om te proberen.
Dat eerste ga ik eens even proberen inderdaad. Dat 2e was niet mogelijk (al geprobeerd dus).

[ Voor 39% gewijzigd door s0ulmaster op 03-07-2019 09:49 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Hahaha, wel "dreigen" om gepaste maatregelen te nemen maar vervolgens puntje bij paaltje niet weten wat te doen...

Volgens mij kan jij geen administratiekosten rekenen, omdat je geen bedrijf bent. Wel kan je het renteverlies in rekening brengen. Maar met deze rentestanden (en een bedrag van 20 euro) zal dat ook 0 zijn.

En verder even kijken of de webwinkel bij een keurmerk is aangesloten. Daar de klacht neerleggen en wederom afwachten wat er gaat gebeuren.

Zo niet, dan zou je eventueel via facebook / twitter / etc even name and shame kunnen doen!
Vaak zijn ze dan wel iets sneller om zaken op te pakken, omdat negatieve reclame niet echt prettig is voor een bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
BastaRhymez schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:48:
Hahaha, wel "dreigen" om gepaste maatregelen te nemen maar vervolgens puntje bij paaltje niet weten wat te doen...

Volgens mij kan jij geen administratiekosten rekenen, omdat je geen bedrijf bent. Wel kan je het renteverlies in rekening brengen. Maar met deze rentestanden (en een bedrag van 20 euro) zal dat ook 0 zijn.

En verder even kijken of de webwinkel bij een keurmerk is aangesloten. Daar de klacht neerleggen en wederom afwachten wat er gaat gebeuren.

Zo niet, dan zou je eventueel via facebook / twitter / etc even name and shame kunnen doen!
Vaak zijn ze dan wel iets sneller om zaken op te pakken, omdat negatieve reclame niet echt prettig is voor een bedrijf.
Dat is gewoon een standaard voor in gebrekestelling. Zonder dat kan ik ook moeilijk verdere stappen ondernemen. ;) Dat ik daarbij kom vragen welke optie het meeste resultaat opleverd met de minste moeite is dan toch niet zo gek?

Wat mij betreft wil ik ze prima dagvaarden :+ maar voor 20 euro wil ik ook nog wel wat andere dingen proberen, maar ik ben niet van het " laat maar zitten" principe.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:50
s0ulmaster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:39:
[...]

En wat denk je dat daarmee verranderd na bovenstaande mail/bel conversaties over 1.5 maand?
Niet ver genoeg terug gekeken, ik zag recent alleen mailcontact. Ik zou toch nog 1 keer bellen, daarna zou ik het evt op wat reviews erbij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:56
s0ulmaster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:54:
[...]

Wat mij betreft wil ik ze prima dagvaarden :+ maar voor 20 euro wil ik ook nog wel wat andere dingen proberen, maar ik ben niet van het " laat maar zitten" principe.
Wat staat er in de ingebrekestelling die jij hebt opgesteld?

Ingebrekestelling is het een-na-laatste eindstation, wanneer de tegenpartij zijn/haar verplichtingen na een ingebrekestelling nog steeds niet nakomt kun je overgaan op het dagvaarden van de tegenpartij.

Houdt er rekening mee dat je bij het dagvaarden al minimaal rond de 200 euro kosten maakt voor de gerechtsdeurwaarder en het griffierecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Freshouttheoven schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:06:
[...]

Wat staat er in de ingebrekestelling die jij hebt opgesteld?

Ingebrekestelling is het een-na-laatste eindstation, wanneer de tegenpartij zijn/haar verplichtingen na een ingebrekestelling nog steeds niet nakomt kun je overgaan op het dagvaarden van de tegenpartij.

Houdt er rekening mee dat je bij het dagvaarden al minimaal rond de 200 euro kosten maakt voor de gerechtsdeurwaarder en het griffierecht.
"Na aanleiding van herhaalde contact blijft u in verzuim, betreffende de terug betaling van de Wiha revolverponstang.

Hierbij sommeer ik u dan ook binnen 14 dagen het verschuldigde bedrag over te maken. Voldoet u daaraan niet, dan bent u in verzuim en zal ik de kosten van de - gepaste - maatregelen op u verhalen.

Met vriendelijke groet,

s0ulmaster"

De exacte mail. Ik ben bekend met de kosten voor dagvaarding en vraag daarom nog hier om wat advies, maar zou prima overgaan tot dagvaarding als dat echt nodig blijkt te zijn.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:27

LankHoar

Langharig tuig

s0ulmaster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:12:
[...]

"Na aanleiding van herhaalde contact blijft u in verzuim, betreffende de terug betaling van de Wiha revolverponstang.

Hierbij sommeer ik u dan ook binnen 14 dagen het verschuldigde bedrag over te maken. Voldoet u daaraan niet, dan bent u in verzuim en zal ik de kosten van de - gepaste - maatregelen op u verhalen.

Met vriendelijke groet,

s0ulmaster"

De exacte mail. Ik ben bekend met de kosten voor dagvaarding en vraag daarom nog hier om wat advies, maar zou prima overgaan tot dagvaarding als dat echt nodig blijkt te zijn.
Zoek even een voorbeeldbrief op, en verstuur die aangetekend. Geef aan dat je zult dagvaarden bij uitblijven van creditering. Of je dat dan door wil zetten of niet moet je zelf weten. Concep-dagvaarding kan ook, en dat zal grootkans al voldoende zijn.

Zorg wel ff dat het allemaal klopt met je tijdlijn. WKOA geeft de verkoper 14 dagen om terug te betalen. Edit: ik was in de war doordat er "vandaag 3 juni" in de OP staat waar je "3 juli" bedoelde. 22 mei > 3 juli is inderdaad ruim 30 dagen, dus aan die voorwaarde word voldaan.

[ Voor 21% gewijzigd door LankHoar op 03-07-2019 10:40 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[...]

Met vriendelijke groet,

s0ulmaster"

Tja, als je het geld toch hebt liggen :P

Jammer dat je geen contact kon krijgen met de leiding daar. Ook geen LinkedIn oid te vinden? Een voor onze beeldvorming: Gaat het om een type webshop van de lokale bouwmarkt die ook eens een webshop heeft laten maken, of een grotere zaak met meerdere afdelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Stoelpoot schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:18:
[...]

Tja, als je het geld toch hebt liggen :P

Jammer dat je geen contact kon krijgen met de leiding daar. Ook geen LinkedIn oid te vinden? Een voor onze beeldvorming: Gaat het om een type webshop van de lokale bouwmarkt die ook eens een webshop heeft laten maken, of een grotere zaak met meerdere afdelingen?
type goedkope interwebs dozenschuiver

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:22
Aangetekende brief kost ook al 7€...

Gewoon blijven mailen en lastig doen!

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
[...]

Met vriendelijke groet,

s0ulmaster"

Met bovenstaande e-mail heb je het bedrijf gesommeerd, hier heb je geen reactie opgekregen. Je kan nu overgaan op ingebrekestelling waarbij je ook het recht hebt om incassokosten in rekening te brengen.

Zoals LankHoar ook al aangeeft dient dit zorgvuldig opgesteld te worden m.b.t. de tijdlijn en bedragen, vervolgens zou ik dit aangetekend sturen en per e-mail ze verwittigen van de aangetekende brief met een kopie als bijlage.

Mocht dit ook niet helpen dan blijft het dagvaarden nog over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
Freshouttheoven schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:24:
[...]

Met bovenstaande e-mail heb je het bedrijf gesommeerd, hier heb je geen reactie opgekregen. Je kan nu overgaan op ingebrekestelling waarbij je ook het recht hebt om incassokosten in rekening te brengen.

Zoals LankHoar ook al aangeeft dient dit zorgvuldig opgesteld te worden m.b.t. de tijdlijn en bedragen, vervolgens zou ik dit aangetekend sturen en per e-mail ze verwittigen van de aangetekende brief met een kopie als bijlage.

Mocht dit ook niet helpen dan blijft het dagvaarden nog over.
Duidelijk. Dan ga ik eens op zoek naar een voorbeeld van een daadwerkelijke ingebrekestelling. Mag ik die incasso kosten zelf in rekening brengen en zijn hier gangbare bedragen voor?

edit: Ik heb de voorbeeldbrief van het juridisch loket even bekeken. In hoeverre is mijn mail niet al een ingebrekestelling?
AANGETEKEND EN PER GEWONE POST

<uw naam>
<adres>
<postcode en woonplaats>
<e-mail>

Aan
<naam ontvanger>
<adres>
<postcode en woonplaats>

<woonplaats, datum>

Onderwerp: ingebrekestelling

Geachte heer, mevrouw,

Op <datum> sloot ik met u een overeenkomst voor <situatie>. Helaas bent u de afspraken die ik met u heb gemaakt niet (volledig) nagekomen. Ik heb de volgende klachten:
<opsomming klachten>.

Ik heb u gevraagd uw verplichtingen na te komen. Tot nu toe heeft u dat niet gedaan. Met deze brief bied ik u voor de laatste keer de mogelijkheid om binnen 14 dagen alsnog aan uw verplichtingen uit de overeenkomst te voldoen.

Wanneer u dit niet doet, bent u in verzuim en kunt u de overeenkomst als ontbonden beschouwen. Bovendien stel ik u in dat geval nu alvast aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken na de datum van deze brief schriftelijk te reageren.
Met vriendelijke groet,

<naam en handtekening>

[ Voor 41% gewijzigd door s0ulmaster op 03-07-2019 10:30 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10 20:41
LankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:17:
Zorg wel ff dat het allemaal klopt met je tijdlijn. WKOA geeft de verkoper 30 dagen om terug te betalen.
14 dagen :)
c. Terugbetaalplicht ondernemer
Een webwinkelier krijgt in principe 14 dagen de tijd om de door de consument gedane betalingen te vergoeden wanneer deze te kennen heeft gegeven de overeenkomst te willen herroepen. Wanneer de ondernemer de retour gezonden goederen echter nog niet heeft terugontvangen, mag hij wachten met terugbetalen tot de goederen hem daadwerkelijk hebben bereikt óf tot de consument een bewijs kan overleggen dat hij terug heeft gezonden.

[ Voor 51% gewijzigd door LordSinclair op 03-07-2019 10:34 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:38
s0ulmaster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:39:
[...]

Omdat je met bellen meteen interactief een discussie kan voeren? Werkt vaak een stuk sneller dan e-mails versturen en wachten op een antwoord. Email is gemakkelijk voor vastlegging, maar waardeloos voor een discussie. Veel te veel afhankelijkheden en gemakkelijk te negeren of verkeerd/half antwoord te geven. En in een telefoon gesprek, kan je direct miscommunicatie plat slaan.

Daarna het besprek per mail bevestigingen (of eventueel opnemen).

Maar zoals heel vaak: Bellen is sneller dan mailen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
Rolfie schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:40:
[...]

Omdat je met bellen meteen interactief een discussie kan voeren? Werkt vaak een stuk sneller dan e-mails versturen en wachten op een antwoord. Email is gemakkelijk voor vastlegging, maar waardeloos voor een discussie. Veel te veel afhankelijkheden en gemakkelijk te negeren of verkeerd/half antwoord te geven. En in een telefoon gesprek, kan je direct miscommunicatie plat slaan.

Daarna het besprek per mail bevestigingen (of eventueel opnemen).

Maar zoals heel vaak: Bellen is sneller dan mailen.
Zoals je wellicht al hebt kunnen lezen heb ik al 3x contact gehad via de telefoon. Ik ben zelf ook van het bellen (en neem mijn gesprekken ook gewoon op), maar dat heeft tot nu toe nog geen enkel resultaat gehad, anders dan 3 valse beloftes zowel via mail als via de telefoon.
c. Terugbetaalplicht ondernemer
Een webwinkelier krijgt in principe 14 dagen de tijd om de door de consument gedane betalingen te vergoeden wanneer deze te kennen heeft gegeven de overeenkomst te willen herroepen. Wanneer de ondernemer de retour gezonden goederen echter nog niet heeft terugontvangen, mag hij wachten met terugbetalen tot de goederen hem daadwerkelijk hebben bereikt óf tot de consument een bewijs kan overleggen dat hij terug heeft gezonden.
Nu ik dit onderdeel lees vraag ik mij nu af. De verkoper heeft het product nog niet teruggekregen, maar ik heb ze al wel meerdere malen verzocht instructies te geven hoe en waar ik het product terug kan sturen.
Hoe ga ik daar mee om dan?

[ Voor 28% gewijzigd door s0ulmaster op 03-07-2019 10:50 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-10 14:39
Naar mijn mening gewoon bellen en het verhaal nogmaals vanaf het begin duidelijk uitleggen en je eisen stellen. Ook meteen een call recorder gebruiken zodat je bewijs hebt, net zoals je mailtjes ook op kan slaan heb je dan ook hard bewijs.
Ha je was me net voor, ik heb niks gezegd :+

[ Voor 13% gewijzigd door MineTurtle op 03-07-2019 10:49 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:22

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik weet niet hoe duur je tang is, maar weet dat een incasso bureau altijd geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:30
@Rolfie

Bellen werkt inderdaad vaak sneller.
Maar als er beloftes worden gedaan die ze niet nakomen dan heb je er nog niks aan.

Wellicht proberen via sociale media om wat druk te zetten? Negatieve review plaatsen? Klacht indienen op Klacht.nl?

Ik weet niet wat voor bedrijf het is, maar beetje bedrijf reageert toch netjes op klachten. In dit geval blijkt het erg moeilijk om een simpel probleem op te lossen. Lijkt wel een zolderkamer webwinkeltje die het te duur vindt om de retour kosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msole
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-02 16:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Luchtbakker schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:48:
Ik weet niet hoe duur je tang is, maar weet dat een incasso bureau altijd geld kost.
Ik weet dat alle opties geld kosten en dat boeit me ook weinig. Ik hou gewoon niet van die laxe houding van de webshop en probeer vriendelijk, maar toch dwingend mijn geld terug te krijgen en de tang terug te sturen, maar ze blijven ontwijkend gedrag vertonen.

@msole Ze zijn geen lid van enig waarborg en kan dus ook via thuiswinkel geen klacht indienen.

[ Voor 9% gewijzigd door s0ulmaster op 03-07-2019 10:53 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
s0ulmaster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:27:
[...]

Duidelijk. Dan ga ik eens op zoek naar een voorbeeld van een daadwerkelijke ingebrekestelling. Mag ik die incasso kosten zelf in rekening brengen en zijn hier gangbare bedragen voor?

edit: Ik heb de voorbeeldbrief van het juridisch loket even bekeken. In hoeverre is mijn mail niet al een ingebrekestelling?

[...]
Jouw situatie maakt het wat lastiger, aangezien je ten eerste een consument bent en ten tweede het product nog in bezit hebt bedenk ik me nu. Wordt m.i. lastig geld (met eventuele extra vergoeding) vorderen wanneer je het betreffende product nog in je bezit hebt.

Volgens de WIK (Wet Incasso Kosten) 15% over over de eerste 2.500 euro van de hoofdsom van de vordering, met een minimum van 40 euro.

Eerst stuur je een betalingsherinnering, vervolgens een aanmaning (wordt ook sommatie genoemd), en als laatste een ingebrekestelling. Wanneer je deze stappen hebt bewandeld mag je gaan dagvaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

En mag wachten tot het artikel retour is :)

@s0ulmaster Zoek op hun site het adres voor retour. stuur een e-mail of dit het juiste adres is en schrijf gelijk dat jij het aangetekend opstuurt en de kosten verhaald. !

@s0ulmaster Tangencenter is een webwinkel van momentum tools

[ Voor 39% gewijzigd door Hackus op 03-07-2019 11:03 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
@Hackus Maar als zij niet aangeven hoe ze het artikel retour willen hebben, dan schiet dat ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Hoe kan ik het retour sturen als ze me niet aangeven hoe?

"Binnen de 30 dagen zichttermijn die in gaat op het moment van ontvangst, is het eveneens mogelijk om artikelen te retourneren, ongeacht de reden. Ook hier geldt dat het artikel ongebruikt en onbeschadigd is en samen met de originele en onbeschadigde verpakking wordt teruggestuurd. Nadat de artikelen door ons ontvangen en gecontroleerd zijn zullen wij uw volledige betaling, inclusief verzendkosten binnen 2 werkdagen terugstorten."

dat is het enige wat er op hun website staat.
Ik ga niet naar een willekeurig adres het product terug sturen, op eigen risico.

edit: deel 2 over retouneren

"Het terugsturen van uw producten is gratis, wat de reden ook is. Stuur ons een email met de mededeling dat u een product wilt retourneren. U hoeft hierbij geen reden op te geven (alhoewel we dit wel fijn vinden zodat we hiervan kunnen leren).

Wij maken vervolgens een retourlabel aan en emailen die naar u. Heeft u geen printer, dan kunnen we het label ook per post opsturen. Met het retourlabel op het pakket geplakt kunt u de zending gratis bij een postkantoor inleveren. Bewaar het bonnetje dat u krijgt bij inlevering tot de retour is verwerkt door ons.

Wij vragen u de producten goed te verpakken en deze inclusief eventuele verpakking naar ons op te sturen. Indien u nog vragen heeft omtrent het retourneren kunt u altijd contact opnemen."

dat contact opnemen heb ik dus al veelvuldig gedaan.

[ Voor 40% gewijzigd door s0ulmaster op 03-07-2019 10:58 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-10 13:44
s0ulmaster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:23:

Het gaat om een niet noemenswaardig bedrag (20 euro ofzo)
Principes zijn onbetaalbaar, waarom niet op bezoek, als er al toch zo veel tijd en moeite in geïnvesteerd is? (Televisie)camera mee, tang op de receptie leggen en die 20 euro terugeisen (dit soort zaken zijn leuk voor Radar en vergelijkbare programma's) :)

Spuit 11: volgende keer met creditcard/PayPal/acceptgiro betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.D78 op 03-07-2019 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
Highfive95 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:51:
@Rolfie

Bellen werkt inderdaad vaak sneller.
Maar als er beloftes worden gedaan die ze niet nakomen dan heb je er nog niks aan.
Klopt. Maar in een Email stuur je iets. En als je ze aan de telefoon hebt kan je meteen door vragen. Werkt gewoon veel beter in dit soort gevallen. Mede omdat je niet kan laten afschepen, wat met Email heel gemakkelijk kan.
Email is hierin erg anoniem en gemakkelijk. Met een "gesprek" kan je direct door vragen totdat je een bevredigd antwoord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rolfie schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:08:
[...]

Klopt. Maar in een Email stuur je iets. En als je ze aan de telefoon hebt kan je meteen door vragen. Werkt gewoon veel beter in dit soort gevallen. Mede omdat je niet kan laten afschepen, wat met Email heel gemakkelijk kan.
Email is hierin erg anoniem en gemakkelijk. Met een "gesprek" kan je direct door vragen totdat je een bevredigd antwoord hebt.
Maar je wilt het wel op papier hebben, of je moet gesprek opnemen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
s0ulmaster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:57:
Hoe kan ik het retour sturen als ze me niet aangeven hoe?

"Binnen de 30 dagen zichttermijn die in gaat op het moment van ontvangst, is het eveneens mogelijk om artikelen te retourneren, ongeacht de reden. Ook hier geldt dat het artikel ongebruikt en onbeschadigd is en samen met de originele en onbeschadigde verpakking wordt teruggestuurd. Nadat de artikelen door ons ontvangen en gecontroleerd zijn zullen wij uw volledige betaling, inclusief verzendkosten binnen 2 werkdagen terugstorten."

dat is het enige wat er op hun website staat.
Ik ga niet naar een willekeurig adres het product terug sturen, op eigen risico.

edit: deel 2 over retouneren

"Het terugsturen van uw producten is gratis, wat de reden ook is. Stuur ons een email met de mededeling dat u een product wilt retourneren. U hoeft hierbij geen reden op te geven (alhoewel we dit wel fijn vinden zodat we hiervan kunnen leren).

Wij maken vervolgens een retourlabel aan en emailen die naar u. Heeft u geen printer, dan kunnen we het label ook per post opsturen. Met het retourlabel op het pakket geplakt kunt u de zending gratis bij een postkantoor inleveren. Bewaar het bonnetje dat u krijgt bij inlevering tot de retour is verwerkt door ons.

Wij vragen u de producten goed te verpakken en deze inclusief eventuele verpakking naar ons op te sturen. Indien u nog vragen heeft omtrent het retourneren kunt u altijd contact opnemen."

dat contact opnemen heb ik dus al veelvuldig gedaan.
Als je de toezegging of jouw verzoek omtrent de retourinstructies zwart op wit hebt staan veranderd dit natuurlijk de zaak. Wellicht dat je dit ook kunt opnemen bij het opstellen van de ingebrekestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Freshouttheoven schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:14:
[...]

Als je de toezegging over de retourinstructies zwart op wit hebt staan veranderd dit natuurlijk de zaak. Wellicht dat je dit ook kunt opnemen bij het opstellen van de ingebrekestelling.
Ik heb toezegging van dat ze mijn retour accepteren en dat ze me de info zouden toezeggen.
Heb toezegging van terugbetaling 3x gehad ofzo en ik heb 2x een mail gehad waarin ze een dag/week specificeerden wanneer ze de creditatie zouden uitvoeren.

Daarmee zie ik dus weinig mogelijkheden om dit verder bij hun te escaleren.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:38

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Even bellen en zeggen dat je aan de lijn blijft hangen terwijl ze de terugbetaling regelen? :) Is bij mij eens gelukt toen een GPS-ontvanger maar niet geleverd werd, en net als bij jou, steeds per mail terugbetaling werd toegezegd.

Laten we wel wezen: niemand gelooft dat je voor 20 euro een procedure begint. Ik zou je energie stoppen in andere wegen. Een review achterlaten, bijvoorbeeld.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

s0ulmaster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:16:
[...]

Ik heb toezegging van dat ze mijn retour accepteren en dat ze me de info zouden toezeggen.
Heb toezegging van terugbetaling 3x gehad ofzo en ik heb 2x een mail gehad waarin ze een dag/week specificeerden wanneer ze de creditatie zouden uitvoeren.

Daarmee zie ik dus weinig mogelijkheden om dit verder bij hun te escaleren.
Men betaalt niet terug voor het artikel binnen is !
rest zie mijn eerdere bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Thijsmans schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:26:
Even bellen en zeggen dat je aan de lijn blijft hangen terwijl ze de terugbetaling regelen? :) Is bij mij eens gelukt toen een GPS-ontvanger maar niet geleverd werd, en net als bij jou, steeds per mail terugbetaling werd toegezegd.

Laten we wel wezen: niemand gelooft dat je voor 20 euro een procedure begint. Ik zou je energie stoppen in andere wegen. Een review achterlaten, bijvoorbeeld.
Ik ben best bereid een procedure te straten hoor. Lijkt me een leerzaam proces.
Hackus schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:30:
[...]

Men betaalt niet terug voor het artikel binnen is !
rest zie mijn eerdere bericht
ja zo lust ik er ook wel een. Gewoon geen informatie vertrekken voor het retour en nooit iemand terug betalen. Koek koek...

[ Voor 22% gewijzigd door s0ulmaster op 03-07-2019 11:32 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

s0ulmaster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:30:
[...]

[...]

ja zo lust ik er ook wel een. Gewoon geen informatie vertrekken voor het retour en nooit iemand terug betalen. Koek koek...
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59318720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Het is een huisadres (mocht dat er toe doen), maar ik wil best nog een poging doen om het terug te sturen. Dat het onderdeel is van een bovenliggend bedrijf had ik al gezien, maar is voor mij momenteel niet interessant.

edit: weet niet of het de bedoeling is dat het bedrijf hier bij naam genoemd wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door s0ulmaster op 03-07-2019 11:38 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

s0ulmaster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:37:
[...]

Het is een huisadres (mocht dat er toe doen), maar ik wil best nog een poging doen om het terug te sturen. Dat het onderdeel is van een bovenliggend bedrijf had ik al gezien, maar is voor mij momenteel niet interessant.
Stuur ze een e-mail of dat het retouradres is. wat wil je nu, er worden opties gegeven en je zegt alleen koek koek dat heb ik al gedaan. Heb je geen pdf ergens gemist in het e-mailverkeer ?

Kom op, als het je zo belangrijk is die paar euro zou ik er wel wat aan doen. aan tel. af laten schepen heb je niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Hackus schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:40:
[...]

Stuur ze een e-mail of dat het retouradres is. wat wil je nu, er worden opties gegeven en je zegt alleen koek koek dat heb ik al gedaan. Heb je geen pdf ergens gemist in het e-mailverkeer ?

Kom op, als het je zo belangrijk is die paar euro zou ik er wel wat aan doen. aan tel. af laten schepen heb je niets aan.
Ik kan inderdaad niet binnen een uur terwijl ik op werk ben alles suggesties uitvoeren helaas nee :X
Je suggestie om het retouradres te gevestigen stond in een edit die ik niet gelezen had.

Ik reageerde dan ook puur op je bericht dat ze niet terug betalen zonder dat ze het product retour hebben.
Dan is mijn reactie toch terecht?

Hoe dan ook ga ik zo even in mijn pauze kijken of ik bevestigd kan krijgen of dat het correcte retouradres is. d:)b

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:38

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

s0ulmaster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:30:
[...]
De vraag is niet wat jij wil, maar wat de andere kant gelooft dat jij zult doen. Geloofwaardig dreigen, heet dat.

Nu we het beestje toch bij de naam noemen: ze gebruiken Kiyoh als review-site en hebben overigens ook al eerder een klacht aan hun broek gehad wegens het ten onrechte voeren van het webwinkel keurmerk.

Ik zou bellen, voorstellen het geld nu terug te boeken, en anders mededelen dat je een review plaatst waarin je de stand van zaken vermeldt totdat het probleem is opgelost.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Thijsmans schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:52:
[...]

De vraag is niet wat jij wil, maar wat de andere kant gelooft dat jij zult doen. Geloofwaardig dreigen, heet dat.

Nu we het beestje toch bij de naam noemen: ze gebruiken Kiyoh als review-site en hebben overigens ook al eerder een klacht aan hun broek gehad wegens het ten onrechte voeren van het webwinkel keurmerk.

Ik zou bellen, voorstellen het geld nu terug te boeken, en anders mededelen dat je een review plaatst waarin je de stand van zaken vermeldt totdat het probleem is opgelost.
je eerste punt zit wat in :P
Ik zat ook al te kijken naar het webbwinkel keurmerk. Deze voeren ze inderdaad, maar vind ik niet terug op de website van webwinkel. Niet netjes dus.

Ik ga straks ff bellen en dan horen jullie nog van me

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

s0ulmaster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:44:
[...]

Ik kan inderdaad niet binnen een uur terwijl ik op werk ben alles suggesties uitvoeren helaas nee :X
Je suggestie om het retouradres te gevestigen stond in een edit die ik niet gelezen had.

Ik reageerde dan ook puur op je bericht dat ze niet terug betalen zonder dat ze het product retour hebben.
Dan is mijn reactie toch terecht?

Hoe dan ook ga ik zo even in mijn pauze kijken of ik bevestigd kan krijgen of dat het correcte retouradres is. d:)b
opnieuw herroepingsformulier https://www.acm.nl/sites/...nding-herroeping-2014.pdf

30 dagen bedenktijd: daar zit niet de tijd van verzenden naar winkel bij https://www.acm.nl/nl/bedenktijd

info had winkel je moeten sturen bij aankoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
Hackus schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:59:
[...]

opnieuw herroepingsformulier https://www.acm.nl/sites/...nding-herroeping-2014.pdf

30 dagen bedenktijd: daar zit niet de tijd van verzenden naar winkel bij https://www.acm.nl/nl/bedenktijd

info had winkel je moeten sturen bij aankoop
Ik snap te context van deze post even niet?

Ik heb al gebruik gemaakt van het herroepingsrecht. Dat de winkel geen retourprocedure meelevert bij de bestelling, kan ik weinig aan doen.

Ik heb ze gesommeerd de terugbetaling binnen 14 dagen uit te voeren en ze blijven in gebreken.
Daarmee zijn we toch al een heel aantal stappen verder dan wat jij nu allemaal quote?

Of snap ik je post niet?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

s0ulmaster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:05:
[...]

Ik snap te context van deze post even niet?

Ik heb al gebruik gemaakt van het herroepingsrecht. Dat de winkel geen retourprocedure meelevert bij de bestelling, kan ik weinig aan doen.

Ik heb ze gesommeerd de terugbetaling binnen 14 dagen uit te voeren en ze blijven in gebreken.
Daarmee zijn we toch al een heel aantal stappen verder dan wat jij nu allemaal quote?

Of snap ik je post niet?
Er gaat van alles mis als ik je OP zo lees, zodoende meer info met voorbeeld brief.
er zijn meer lezers van dit topic die ervan kunnen leren

@s0ulmaster Je betrekt een bericht teveel op jezelf, ik geef je niet de schuld maar er gaat wel wat mis.
ga er ook geen 'Chat' van maken hier

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 03-07-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:18

MsG

Forumzwerver

Is het een grote webwinkel met ook social mediakanalen? In plaats van je lopen te frustreren tijdens het mailen zoek ik altijd sneller de publieke kanalen op. Daar zijn de winkels ook vele malen behulpzamer op dan de niet-zichtbare klachten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Hackus schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:12:
[...]

Er gaat van alles mis als ik je OP zo lees, zodoende meer info met voorbeeld brief.
er zijn meer lezers van dit topic die ervan kunnen leren
wat gaat er precies mis?
ik bestel wat - krijg het verkeerde - juiste prouct is er niet - annuleer de bestelling (herroeping) - vraag mijn geld tot 3 maal toe terug - krijg meermaals geen reactie op terugstuur procedure - sommeer ze binnen 14 dagen terug te betalen - huidige stand van zaken.

Het ruis eromheen komt allemaal van de webshop en niet van mijn kant.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

s0ulmaster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:17:
[...]

wat gaat er precies mis?
ik bestel wat - krijg het verkeerde - juiste prouct is er niet - annuleer de bestelling (herroeping) - vraag mijn geld tot 3 maal toe terug - krijg meermaals geen reactie op terugstuur procedure - sommeer ze binnen 14 dagen terug te betalen - huidige stand van zaken.

Het ruis eromheen komt allemaal van de webshop en niet van mijn kant.
Hackus heeft altijd een erg gekleurde manier van reageren, als je dat op een gegeven moment leert negeren zit er af en toe wel een aardige pluk informatie tussen maar voor de rest zou ik er niet al te veel aandacht aan schenken - de webwinkel zit hier fout en dient jou van retourinformatie te voorzien, daar hoor je geen 10x achteraan te vissen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• s0ulmaster
Heb gebeld en wonder boven wonder werkt er meer dan 1 persoon en deze man wist mij binnen 5 minuten een retourlabel te sturen, waar er via telefoon en mail al 3 keer om gevraagd was. Als het product retour is krijgen we hopelijk het geld terug (binnen 2 dagen na ontvangst retour).

Op hoop van zege dan maar....Hij was bekend met de kosten van een dagvaarding (wellicht eerdere ervaring) en zat daar dan ook niet op te wachten _O-

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Lezen, en interpreteren kan op verschillende wijzen, dat ligt aan de lezer :D
@s0ulmaster Rara :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Hackus schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:43:
@Verwijderd Lezen, en interpreteren kan op verschillende wijzen, dat ligt aan de lezer :D
Rara wie ben ik ? O-)

Maar even serieus, al het vorig contact was met een dame. De beste meneer kon de mail conversatie niet terug zien, maar had wel in de gaten dat als hij het verpest dat het ze wellicht 200+ euro kost :+ en had alles wat die dame in 3 telefoontjes en 9 mailtjes (of eits in die trant) in 5 minuten opgelost.

Ik laat nog wel even weten hoe lang het terugbetalen heeft geduurd, mocht het daadwerkelijk ook lukken nu O-)

[ Voor 8% gewijzigd door s0ulmaster op 03-07-2019 12:48 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hackus schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:43:
Het ligt in dit geval toch echt aan de schrijver. @Verwijderd slaat hier de spijker op zijn kop.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
Hackus schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:13:
Maar je wilt het wel op papier hebben, of je moet gesprek opnemen.
Dat gaf ik al in mijn eerdere post aan. Eventueel bevestigen per Email wat er besproken is, of eventueel opnemen.

Maar bellen gaat vaak zoveel sneller met dit soort problemen. Bewijzen van de gemaakte afspraken is alleen lastiger.
s0ulmaster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:39:
Heb gebeld en wonder boven wonder werkt er meer dan 1 persoon en deze man wist mij binnen 5 minuten een retourlabel te sturen, waar er via telefoon en mail al 3 keer om gevraagd was. Als het product retour is krijgen we hopelijk het geld terug (binnen 2 dagen na ontvangst retour).

Op hoop van zege dan maar....Hij was bekend met de kosten van een dagvaarding (wellicht eerdere ervaring) en zat daar dan ook niet op te wachten _O-
Daarom bellen is vaak veel sneller.

Nu nog even wachten totdat je geld terug gestort is. Maar er is weer voortgang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Rolfie schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:58:
[...]

Dat gaf ik al in mijn eerdere post aan. Eventueel bevestigen per Email wat er besproken is, of eventueel opnemen.

Maar bellen gaat vaak zoveel sneller met dit soort problemen. Bewijzen van de gemaakte afspraken is alleen lastiger.

[...]

Daarom bellen is vaak veel sneller.

Nu nog even wachten totdat je geld terug gestort is. Maar er is weer voortgang....
Heb het gesprek natuurlijk opgenomen, dus dat komt wel goed, maar ik was er zelf verbaasd over dat na de vele mailtjes en ook telefoontjes, het nu ineens vrij vlot geregeld was.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :+

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 08:39
Helaas vaker het geval, je moet maar net de juiste persoon te pakken krijgen. Zo heb ik bij een Alternate of Azerty de ene keer fantastische service gehad, en zat ik de 2e keer mijn haren uit mijn hoofd te trekken uit frustratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik zou voordat je het retour doet even foto's maken. Straks houden ze het aankoop bedrag alsnog in omdat het item 'beschadigd' is.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• s0ulmaster
Mandrake466 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:38:
Ik zou voordat je het retour doet even foto's maken. Straks houden ze het aankoop bedrag alsnog in omdat het item 'beschadigd' is.
Zo slim was ik gelukkig wel :)
Foto's voor het inpakken en na het inpakken zijn genomen ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

BastaRhymez schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:48:
Volgens mij kan jij geen administratiekosten rekenen, omdat je geen bedrijf bent.
Wel buitengerechtelijke kosten. Die moeten wel aangezegd zijn in de ingebrekestelling volgens mij.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
PcDealer schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:28:
[...]

Wel buitengerechtelijke kosten. Die moeten wel aangezegd zijn in de ingebrekestelling volgens mij.
Je moet die kosten dan wel maken, bijvoorbeeld door een incassobureau in te huren.

Ik snap dat gewauwel aan het begin van het topic over een ingebrekestelling niet. In de OP stond duidelijk dat er al een termijn van 14 dagen was gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

GlowMouse schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:33:
[...]

Je moet die kosten dan wel maken, bijvoorbeeld door een incassobureau in te huren.

Ik snap dat gewauwel aan het begin van het topic over een ingebrekestelling niet. In de OP stond duidelijk dat er al een termijn van 14 dagen was gesteld.
Een bedrijf kan toch ook na de 14 dagen-brief aanmaankosten in rekening brengen zonder een derde in te schakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als problemen zoeken niet je hobby is zou ik sterk overwegen een biertje te pakken en het te vergeten. Ik snap wel dat dat niet goed voelt maar persoonlijk zou ik er geen seconde meer tijd in willen investeren. Brief schrijven, naar het postkantoor, 7 euro betalen, waarschijnlijk weer zonder resultaat.... allemaal om 20 euro terug te krijgen. En als je zelfs maar denkt aan incasso of juridische stappen moet je bedenken dat je dat vele uren gaat kosten en dat je er aan het einde op zijn best een paar euro aan over gaat houden.

17:35 en bloedheet hier, ik ga dat biertje pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:35:
Als problemen zoeken niet je hobby is zou ik sterk overwegen een biertje te pakken en het te vergeten. Ik snap wel dat dat niet goed voelt maar persoonlijk zou ik er geen seconde meer tijd in willen investeren. Brief schrijven, naar het postkantoor, 7 euro betalen, waarschijnlijk weer zonder resultaat.... allemaal om 20 euro terug te krijgen. En als je zelfs maar denkt aan incasso of juridische stappen moet je bedenken dat je dat vele uren gaat kosten en dat je er aan het einde op zijn best een paar euro aan over gaat houden.

17:35 en bloedheet hier, ik ga dat biertje pakken.
Dat biertje komt er wel, maar gelukkig is problemen zoeken nou net wel mijn hobby (in deze context) >:)

@GlowMouse en @PcDealer ik vraag mij inderdaad af of en waarom je als consument geen administratie/incasso kosten in rekening mag brengen, maar ik gok ook niet dat ik mijn eigen gitaarschool mag vragen die "kosten" te maken O-)

[ Voor 12% gewijzigd door s0ulmaster op 03-07-2019 17:58 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DanielPippijn
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-02-2023
GlowMouse schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:33:
[...]

Dit is onjuist. Deze kosten zijn hoe dan ook verschuldigd. In tekst en commentaar bij artikel 6:96 BW staat het volgende:

Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten
De normering van de incassokosten is uitgewerkt in het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten(besluit van 27 maart 2012, Stb. 2012, 141). De vergoeding die van de schuldenaar mag worden gevraagd, wordt berekend aan de hand van de hoofdsom van de vordering en is onafhankelijk van de incassohandelingen die zijn verricht. Ook is niet van belang door wie de vordering wordt geïncasseerd; de schuldeiser zelf of bijvoorbeeld een daarvoor ingeschakeld incassobureau.

Bron: https://www.navigator.nl/...4e010960?ctx=WKNL_CSL_563

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-10 10:30
DanielPippijn schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:41:
[...]

Dit is onjuist. Deze kosten zijn hoe dan ook verschuldigd. In tekst en commentaar bij artikel 6:96 BW staat het volgende:

Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten
De normering van de incassokosten is uitgewerkt in het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten(besluit van 27 maart 2012, Stb. 2012, 141). De vergoeding die van de schuldenaar mag worden gevraagd, wordt berekend aan de hand van de hoofdsom van de vordering en is onafhankelijk van de incassohandelingen die zijn verricht. Ook is niet van belang door wie de vordering wordt geïncasseerd; de schuldeiser zelf of bijvoorbeeld een daarvoor ingeschakeld incassobureau.

Bron: https://www.navigator.nl/...4e010960?ctx=WKNL_CSL_563
Ook eentje zonder vereiste log-in? Dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat biertje komt er wel, maar gelukkig is problemen zoeken nou net wel mijn hobby (in deze context) >:)
Wel, je hebt er nu al behoorlijk wat tijd aan besteed dus je krijgt wel waar voor je 20 euro.
Whatever floats your boat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Wat een moeite doe je voor die 20€. Ik had het er al lang bij laten zitten.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielPippijn
loki504 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:14:
[...]

Ook eentje zonder vereiste log-in? Dank is groot.
Nee sorry tekst en commentaar is een boek en verder alleen te lezen via betaalde abonnementen als legalintelligence. Vandaar dat ik het desbetreffende stukje ook even gekopieerd had. Mocht je iets specifieks zoeken, kan ik altijd een stuk naar je toe sturen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
DanielPippijn schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:41:
[...]

T&C heeft het niet altijd bij het juiste eind. Waarschijnlijk heeft T&C het van dit arrest, maar dat ging over een relatie consument<>bedrijf. Een bedrijf kan wel kosten maken door het zelf te doen, een particulier niet. Kamerstukken II 2010/11, 32 418, nr. 5:
Vanzelfsprekend dienen er wel daadwerkelijk incassohandelingen te worden verricht en kosten te worden gemaakt. Anders komt men aan een recht op vergoeding van de incassokosten niet toe.
Als consument grijp je daarom mis, want je maakt geen kosten.

De A-G heeft voor voor dat arrest nog een leuke opsomming gegeven van de standpunten in de literatuur (r.o. 3.28 e.v.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielPippijn
GlowMouse schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:57:
[...]

T&C heeft het niet altijd bij het juiste eind. Waarschijnlijk heeft T&C het van dit arrest, maar dat ging over een relatie consument<>bedrijf. Een bedrijf kan wel kosten maken door het zelf te doen, een particulier niet. Kamerstukken II 2010/11, 32 418, nr. 5:

[...]

Als consument grijp je daarom mis, want je maakt geen kosten.

De A-G heeft voor voor dat arrest nog een leuke opsomming gegeven van de standpunten in de literatuur (r.o. 3.28 e.v.).
Leuke discussie!

Ik snap je punt dat in de parlementaire geschiedenis wordt gezegd dat er daadwerkelijk incassohandelingen moeten plaatsvinden. Dit is echter gesteld voor zowel consumenten als bedrijven. In het door jou aangehaalde arrest wordt hiervan afgeweken. Inderdaad in de relatie bedrijf tegen consument maar ik zie in de bewoording geen aanleiding om aan te nemen dat dit anders is in een omgekeerde casus.

Ik ben het overigens een met je dat het niet geheel zeker is wanneer een bedrijf nu exact deze kosten verschuldigd is. Toevallig ging het op mijn stage (advocatenkantoor) een aantal weken geleden precies over deze vraag. Een advocaat gaf aan dat hij vaak ook naar bedrijven een veertiendagen brief stuurt en dan bij de rechter stelt dat nu hij de strengere regels die gelden voor consumenten heeft gevolgd in elk geval de kosten verschuldigd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
DanielPippijn schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:18:
[...]

Ik snap je punt dat in de parlementaire geschiedenis wordt gezegd dat er daadwerkelijk incassohandelingen moeten plaatsvinden.
Het gaat om incassokosten. Een bedrijf kan bijvoorbeeld loonkosten maken, terwijl een particulier dat niet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
GlowMouse schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:32:
[...]

Het gaat om incassokosten. Een bedrijf kan bijvoorbeeld loonkosten maken, terwijl een particulier dat niet kan.
Had ik het toch zakelijk moeten bestellen _O-

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
s0ulmaster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:54:
[...]

@GlowMouse en @PcDealer ik vraag mij inderdaad af of en waarom je als consument geen administratie/incasso kosten in rekening mag brengen, maar ik gok ook niet dat ik mijn eigen gitaarschool mag vragen die "kosten" te maken O-)
Als ik nu deze webshop was, dan kreeg je die 20€ vandaag nog, en direct kreeg je account een "block".

Ik hoef geen klanten die het leuk vinden om voor honderden euro kosten te veroorzaken voor een item van een paar euro.
Uiteindelijk is er maar één fout gebeurd, en dat is dat ze wat laat geweest zijn met je retourlabel.

Dit is althans mijn filosofie als ik bij kleine webshops of in China bestel. Komt er iets goed, prima, is het rommel, dan gaat dat de vuilbak in, en laat nu net de biervoorraad naast die vuilbak staan.
Dan pak ik dus een biertje, en het leven gaat verder.

Ik krijg het af en toe van dat principieel gedoe. Alleen tegen echte bedriegers ga ik wel eens lastig doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
Tommie12 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:03:
[...]

Als ik nu deze webshop was, dan kreeg je die 20€ vandaag nog, en direct kreeg je account een "block".

Ik hoef geen klanten die het leuk vinden om voor honderden euro kosten te veroorzaken voor een item van een paar euro.
Uiteindelijk is er maar één fout gebeurd, en dat is dat ze wat laat geweest zijn met je retourlabel.

Dit is althans mijn filosofie als ik bij kleine webshops of in China bestel. Komt er iets goed, prima, is het rommel, dan gaat dat de vuilbak in, en laat nu net de biervoorraad naast die vuilbak staan.
Dan pak ik dus een biertje, en het leven gaat verder.

Ik krijg het af en toe van dat principieel gedoe. Alleen tegen echte bedriegers ga ik wel eens lastig doen.
Je bagetaliseert het wel heel erg. "Wat laat" en 6 weken lang elke week weer met een ander antwoord komen en de consument het gevoel geven, dat je helemaal niet bereid bent om ooit tot terugbetaling over te gaan vind ik nog al een flink verschil.

Fouten kunnen gemaakt worden en als een bedrijf hier verantwoordelijkheid voor neemt is er ook niks aan de hand. Dat ik dan bereid ben om de juiste maatregelen te nemen is dan toch meer dan terecht? Een bedrijf schakelt toch ook gewoon een incassobureau in als ik te laat betaal en niet reageer op een herrinering.

Het verhaal heeft nog een klein staartje gekregen, maar ik weet niet of ik dat hier mag/ga posten momenteel. Wellicht later.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
GlowMouse schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:32:
[...]

Ik wil het eerste incassobureau nog vinden dat voor een bedrag van 20€ bij een particulier een invorderingsproces gaat starten voor een geval met één dossier.
Ik zou zeggen: hier is 10€ en "don't call me again begger".

Incassobureaus kunnen wettelijk niet veel buiten mensen lastig vallen. Ze werken op het principe van : ik krijg een paar honderd (vrij hopeloze) dossiers, doe daar wat belletjes voor, en stuur wat lastige brieven en mails, en dan hopen ze om daar een percentage tot betaling te krijgen. Daarvan gaat de helft naar de opdrachtgever, en de rest houden ze.
Denk je nu echt dat ze één dossier van 20€ gaan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
s0ulmaster schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:14:
[...]

Je bagetaliseert het wel heel erg.
20€ :o :+ _/-\o_ 8)7

Geef me je rekeningnummer, ik maak het over, dat is me je nachtrust wel waard.

[ Voor 17% gewijzigd door Tommie12 op 04-07-2019 09:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0ulmaster
Tommie12 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:16:
[...]

20€ :o :+ _/-\o_ 8)7

Geef me je rekeningnummer, ik maak het over, dat is me je nachtrust wel waard.
Kun je wel nogmaals het bedrag noemen, maar ik noem het gewoon fatsoen dat als je een fout maakt dat je het oplost (ongeacht welk bedrag het om gaat). Daar hoef ik niet 3 telefoontjes en 6 mailtjes voor nodig te hebben?

Zo behandel ik mijn klanten iig niet. Al ging het om een tientje.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-10 11:11
Als iedereen die hier 20 euro de moeite niet vind dat allemaal even overmaken naar de dame van het bedrijf kan zij weer lekker naar de Turkse kust om het lopend buffet leeg te trekken.
Ik vind het top dat s0ulmaster in de aanval gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
s0ulmaster schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:20:
[...]

Kun je wel nogmaals het bedrag noemen, maar ik noem het gewoon fatsoen dat als je een fout maakt dat je het oplost (ongeacht welk bedrag het om gaat). Daar hoef ik niet 3 telefoontjes en 6 mailtjes voor nodig te hebben?

Zo behandel ik mijn klanten iig niet. Al ging het om een tientje.
Als iedereen die een probleem heeft van een paar euro hier een topic gaat openen, dan staat tweakers binnenkort helemaal vol met dit.
Ze gaan het nu toch oplossen na je telefoontje?
Heb je dat pakket al terug gestuurd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0ulmaster
Tommie12 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:25:
[...]

Als iedereen die een probleem heeft van een paar euro hier een topic gaat openen, dan staat tweakers binnenkort helemaal vol met dit.
Ze gaan het nu toch oplossen na je telefoontje?
Heb je dat pakket al terug gestuurd?
Ja het pakketje is teruggestuurd. Ja het probleem lijkt opgelost (heb nog geen geld op de rekening, maar het zou gecrediteerd zijn inmiddels) en ja dat heeft inmiddels 4 telefoontjes gekost en 6 mailtjes en 6 weken onduidelijkheid.

Voor dat ik dit topic opende zag het er niet naar uit dat al mijn pogingen ook maar enigsinds tot een oplossing zouden leiden, vandaar het bestaan van dit topic ook ;)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we ophouden met het ridiculiseren van de situatie? Het is niet verplicht te reageren, als je het topic niet zinnig vindt mag je het gewoon negeren. Of er te veel topics zijn daar kan de crew heel prima zelf wat van vinden.

Er is een probleem met een winkel, er wordt advies gegeven op basis van recht en mogelijkheden. Het wetboek beschrijft geen bedragen waarvoor het wel ok is om de wet te negeren en promoten dat dat gedrag beloond moet worden want moeite is tekenend.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:05
s0ulmaster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:09:
[...]

Heb het gesprek natuurlijk opgenomen, dus dat komt wel goed, maar ik was er zelf verbaasd over dat na de vele mailtjes en ook telefoontjes, het nu ineens vrij vlot geregeld was.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :+
Heb je aan hem aangegeven dat je het gesprekt hebt opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
da_PSI schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:25:
[...]

Heb je aan hem aangegeven dat je het gesprekt hebt opgenomen?
Dat is niet van belang voor zover ik mij kan heugen (correct me if i'm wrong).

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

s0ulmaster schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:32:
[...]

Dat is niet van belang voor zover ik mij kan heugen (correct me if i'm wrong).
En dan nog. Het is een civiele zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
PcDealer schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:13:
[...]

En dan nog. Het is een civiele zaak.
exact waarom het inderdaad niet boeit :)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
s0ulmaster schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:14:
[...]

Je bagetaliseert het wel heel erg. "Wat laat" en 6 weken lang elke week weer met een ander antwoord komen en de consument het gevoel geven, dat je helemaal niet bereid bent om ooit tot terugbetaling over te gaan vind ik nog al een flink verschil.

Fouten kunnen gemaakt worden en als een bedrijf hier verantwoordelijkheid voor neemt is er ook niks aan de hand. Dat ik dan bereid ben om de juiste maatregelen te nemen is dan toch meer dan terecht? Een bedrijf schakelt toch ook gewoon een incassobureau in als ik te laat betaal en niet reageer op een herrinering.

Het verhaal heeft nog een klein staartje gekregen, maar ik weet niet of ik dat hier mag/ga posten momenteel. Wellicht later.
Ga je het staartje nog met ons delen?
En heb je inmiddels je 20 euro al gestort gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
BastaRhymez schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:42:
[...]

Ga je het staartje nog met ons delen?
En heb je inmiddels je 20 euro al gestort gekregen?
Ik had gehoopt dat iemand van de winkel nog contact op zou nemen. Is niet meer gebeurd, maar iemand was iig wel op de hoogte van het topic.

Zonser zijn toestemming ga ik iig de eerdere communicatie niet hier delen, maar ik heb een uitleg gehad en mijn geld netjes terug gehad.

No hard feelings en hopelijk een goed leermoment voor hun bedrijfsvoering.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Je gaat toch uitleg toch wel geven?

Pagina: 1