Ik heb thuis een SolarEdge omvormer voor mijn zonnepanelen. Ik wil deze graag koppelen met mijn Wi-Fi via de Experiabox V9, maar ik krijg het niet aan de praat. De omvormer verbindt wel gewoon met de Wi-Fi via een statisch IP-adres. Deze is vervolgens ook te vinden als ik een IP Scanner gebruik op het netwerk. Het probleem is echter dat hij geen verbinding kan maken met het monitoringplatform van SolarEdge. Vanuit SolarEdge kreeg ik de opdracht om de poorten 80, 443, 22221, 22222 open te zetten. Dit heb gedaan zoals te zien in de screenshot. Echter werkt het dan nog steeds niet, ook het toevoegen van de omvormer aan de DMZ werkt niet.
Om zeker te weten dat het niet aan de omvormer ligt heb ik het ook een keer geprobeerd via de mobiele hotspot van mijn telefoon en dan werkt het meteen. Ik heb ook nog telefonisch contact opgenomen met KPN, maar die zeggen dat ze dit niet ondersteunen. Dus ik hoop dat iemand mij hier wel verder kan helpen.
Om zeker te weten dat het niet aan de omvormer ligt heb ik het ook een keer geprobeerd via de mobiele hotspot van mijn telefoon en dan werkt het meteen. Ik heb ook nog telefonisch contact opgenomen met KPN, maar die zeggen dat ze dit niet ondersteunen. Dus ik hoop dat iemand mij hier wel verder kan helpen.