Dat kan, dan duw je waarschijnlijk een powerbrick direct op een aansluiting op je moederbord. Komt wel meer voor bij dit soort systemen, maar maakt je systeem vaak ook erg ongeschikt voor verdere uitbreiding.
Eigenlijk ben ik allerlei onderdelen aan het inkopen en kijk youtube filmpjes voor een pc die ik aan het bouwen ben en waarvoor ik wel goede behuizing heb alhoewel kan er volgens mij geen Cd en dvd speler in plaatsen en zal ik het met een externe drive moeten doen.
Wat moet je anno 2019 nog met een optical dan?
De onderdelen waar ik het over had wilde ik in eerste instantie voor die pc kopen maar ik kan ook oefenen met die computer van de onderkant van de markt en in ieder geval kijken hoe de verschillende voedingen gekoppeld zijn.
Nooit een slecht idee om te oefenen natuurlijk, maar je zit nu wel met een systeem dat eigenlijk heel anders werkt met betrekking tot de voeding, als ik je verhaal zo mag geloven.
de volgende onderdelen wil ik kopen voor die grotere behuizing die gigabyte ds3h waar 32 gig ram op kan en de nieuwere processoren waar ik een AMD ryzen 5 op wil plaatsen vervolgens wil ik een MSI GeForce GTX 1050 Ti kopen en 16 gig ram. Hopelijk heb ik dan een vrij goede game computer die die wil binnen bugdet is. Maar met deze onderdelen heb ik toch een computer die behoorlijk prestaties kan leveren.
Klopt, al zou ik nu geen 1050Ti meer kopen, er zijn interessantere opties te vinden die nieuwer zijn. Maar dat moet wel binnen je budget passen
Op YouTube hebben ze het ook over overclocking iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg kan er wel zes fans in kwijt.
Wil je die Acer gaan overclocken? Dat gaat je niet lukken. Sowieso zou ik je afraden om te gaan overclocken als je nog niet eerder zelf een PC hebt gebouwd, en je nog niet veel af weet van CPU's, geheugen en moederborden. Eerst de basis maar onder de knie krijgen, dan eens gaan spelen met OCs.
De voeding is 800 watt al hoewel ik weet dat die maximaal met games 350 watt verbruikt ongeveer. Bij aankoop dacht ik te lezen dat die voeding een lager bereik heeft dan op de verpakking staat en tot 450 watt kan gaan.
Dan heb je een baggervoeding te pakken. Een 800W voeding kan ook 800W leveren. Tenzij je een wokkietokkiemerk te pakken hebt.
Daarbij zou ik een 800W voeding sowieso afraden. Je hebt 2 mogelijkheden
1. Het is een goedkope voeding die aanzienlijk minder stabiel kan leveren dan die 800W. In dat geval gelijk de container in met dat ding, goedkope voedingen moet je ten alle tijden vanaf blijven als je hardware je iets waard is.
2. Het is een prima voeding, maar 800W is in alle gevallen overkill voor die situatie die je schetst. Een goede 400W gaat het ook trekken. Als het een goede voeding is is die waarschijnlijk wel duur geweest, en waarschijnlijk nog wel het nodige geld waard. Dus verpatsen dat ding en daar leukere hardware voor kopen.