Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Moederbord Acer aspire xc 830

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat voor type moederbord in Acer aspire xc 830 met Intel celeron processor zit? Ik zal deze computer willen uitbreiden met een extra geheugen maar weet niet welk ddr type compatible is met het voor mij onbekende moederbord. Ook weet ik niet waar ik verstandig aan doe met hoeveel MHz ik kies voor dit werkgeheugen aangezien het een internet en tekstbewerking pc is en de videokaart die geintegreerd is met de Intel celeron processor ook niet veel MHz heeft. Kan iemand me meer wegwijs maken ben zelf sinds kort begonnen met het bouwen van computers.

Notoriusx

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het makkelijkst om hier achter te komen is 't ding open te trekken en kijken naar de typenummers op het moederbord.
Zeker met dit soort OEMsystemen is lang niet altijd even duidelijk welk bord er exact inzit. Er staat meestal wel een typenummer op waarmee je kunt achterhalen wat je precies voor hardware hebt.

Verwijderd

Kijk ook even welke processor het precies is. Meestal vind je op de site van Intel wel welk geheugen en snelheid wordt ondersteund. Ook staat daar vaak de maximale grootte aangegeven.
Mocht het deze zijn: https://ark.intel.com/con...cache-up-to-2-70-ghz.html

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2019 08:23 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:58:
Weet iemand wat voor type moederbord in Acer aspire xc 830 met Intel celeron processor zit? Ik zal deze computer willen uitbreiden met een extra geheugen maar weet niet welk ddr type compatible is met het voor mij onbekende moederbord. Ook weet ik niet waar ik verstandig aan doe met hoeveel MHz ik kies voor dit werkgeheugen aangezien het een internet en tekstbewerking pc is en de videokaart die geintegreerd is met de Intel celeron processor ook niet veel MHz heeft. Kan iemand me meer wegwijs maken ben zelf sinds kort begonnen met het bouwen van computers.

Notoriusx
Module wat er nu in zit even uithalen en zelfde erbij kopen. 8GB zal denk ik de max zijn zegt Google mij
https://www.acer.com/ac/nl/NL/content/model/DT.B9VEH.002

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten twee dimm kaarten in en er is 1 ddr slot vrijj. Het moederbord is een acer basiskaart maar hierover kan ik niks op het internet vinden. Ik neem aan dat ik een Ddr 3 of ddr 2 erin kan doen. Deze variant kan je volgens mij max 8 gig kopen. Waar doe ik verstandig aan want de processor is een intel Pentium met 1.5 ghz welke hoogte mhz kan ik het beste aanschaffen. Ik hoef er geen gaming pc van te maken maar puur extra verbeteren voor tekstverwerking en internetten.

Verwijderd

Topicstarter
oohnee ik zie nu ddr 4..

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:54
Ja, dat het DDR4 is had ik je van te voren kunnen vertellen. Schaf een identiek reepje aan wbt latency / snelheid / grootte. Voorkomt gezeik. Voor het gemak kan je even het typenummer van je huidige ram opzoeken. As het niet lukt kan je ook even een foto posten, dan kunnen we meekijken.

Wat wil je eigenlijk bereiken met meer ram? Waar loop je tegenaan? Als momenteel je CPU een bottleneck is bijvoorbeeld gaat meer ram niet helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door Nat-Water op 03-07-2019 09:23 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-11 15:23

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

CPU-Z helpt ook enorm. Die kunnen chipsets, moederborden, RAM en CPU's identificeren.

[ Voor 24% gewijzigd door Blaat op 03-07-2019 11:54 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Verwijderd

Topicstarter
Cpu is toch de processor? Ik heb de computer nog geen jaar dus het zal wel nog prima zijn. Heb de computer ook open gehad. De kaart eruit gehaald alle draadjes goed bekeken en waar ze naartoe leiden. Het enige is dat er natuurlijk een fan op de processor zit en er zit een ijzertje bovenop de processor die er niet meer afgaat. Dus kan de cpu niet controleren. Op systeem informatie staat alles gewoon aangegeven maar is er nog een speciale software dat ik kan controleren of alle interne ondelen nog goed functioneren? Eventueel zal ik er een nieuwe moeder kaart in willen doen die ik ook voor de computer die ik aan bouwen ben een gigabyte b450m ds3h of ik kijk even voor een groter model en dan mogelijk nog een videokaart erbij doen. Dan kan ik er ook meer van maken dan een tekstverwerkings pc kan momenteel nog geen foto s posten op Tweakers. Wilde de foto van het moederbord in eerste instantie al posten

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Notoriusx waarschijnlijk zit er nu 4GB RAM geheugen in 2133-2400 DDR4

Memory Specifications Pentium J5005 cpu

Max Memory Size (dependent on memory type) 8 GB
Memory Types DDR4/LPDDR4 upto 2400 MT/s
Max # of Memory Channels 2
ECC Memory Supported ? No

Als je de ene module er uit haalt zie je exact het type staan.
Je hoeft geen draadjes na te kijken of CPU te verwijderen.

SSD heb je al, en 8GB RAM geheugen is zat voor W10 taken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hou er wel rekening mee dat err volgens mij alleen low profile kaarten in die PC kunnen. Heel veel keuze in videokaart heb je dan niet.
Waarschijnlijk zul je ook een betere CPU moeten pakken wil je erop gamen. En grote kans dat je voeding daar helemaal niet op berekend is. Dus zul je iets moeten pakken dat stevig genoeg is voor die hardware. En het zou me niets verbazen als er een klein formaat voeding inzit, en een normale niet past.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:16:
Cpu is toch de processor? Ik heb de computer nog geen jaar dus het zal wel nog prima zijn.
Leeftijd zegt niks. Deze computer is van de onderkant van de markt en heeft een gesoldeerde op Atom gebaseerde processor. Van meer dan internet gebruik en tekstverwerken zal-ie het benauwd krijgen.
Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:16:
Eventueel zal ik er een nieuwe moederkaartbord in willen doen die ik ook voor de computer die ik aan bouwen ben een gigabyte b450m ds3h of ik kijk even voor een groter model en dan mogelijk nog een videokaart erbij doen. Dan kan ik er ook meer van maken dan een tekstverwerkings pc kan momenteel nog geen foto s posten op Tweakers. Wilde de foto van het moederbord in eerste instantie al posten
Je behuizing is mogelijk niet standaard, daar kan dan ook mogelijk geen mATX of mini ITX moederbord in. Dan moet je echt een nieuwe behuizing en voeding regelen. Heeft de voeding wel de juiste aansluitingen?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
Klopt inderdaad de pc ziet er vrij standaard uit en de voeding zit volgens mij direct op het moederbord zonder dat ik een power supply heb. Eigenlijk ben ik allerlei onderdelen aan het inkopen en kijk youtube filmpjes voor een pc die ik aan het bouwen ben en waarvoor ik wel goede behuizing heb alhoewel kan er volgens mij geen Cd en dvd speler in plaatsen en zal ik het met een externe drive moeten doen. De onderdelen waar ik het over had wilde ik in eerste instantie voor die pc kopen maar ik kan ook oefenen met die computer van de onderkant van de markt en in ieder geval kijken hoe de verschillende voedingen gekoppeld zijn. de volgende onderdelen wil ik kopen voor die grotere behuizing die gigabyte ds3h waar 32 gig ram op kan en de nieuwere processoren waar ik een AMD ryzen 5 op wil plaatsen vervolgens wil ik een MSI GeForce GTX 1050 Ti kopen en 16 gig ram. Hopelijk heb ik dan een vrij goede game computer die die wil binnen bugdet is. Maar met deze onderdelen heb ik toch een computer die behoorlijk prestaties kan leveren. Op YouTube hebben ze het ook over overclocking iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg kan er wel zes fans in kwijt. De voeding is 800 watt al hoewel ik weet dat die maximaal met games 350 watt verbruikt ongeveer. Bij aankoop dacht ik te lezen dat die voeding een lager bereik heeft dan op de verpakking staat en tot 450 watt kan gaan.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21
Ik zou eerst eens hier neerzetten waar je je nieuwe pc voor wilt gebruiken. Als ik zo door de regels heen lees heb je nauwelijks verstand van het samenstellen en bouwen van een computer. Laat hier nu net veel kennis zitten die je al kunnen vertellen dat die 800 watt voeding veel te veel en/of veel te bagger is om iets mee te bouwen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:16:
Klopt inderdaad de pc ziet er vrij standaard uit en de voeding zit volgens mij direct op het moederbord zonder dat ik een power supply heb.
Dat kan, dan duw je waarschijnlijk een powerbrick direct op een aansluiting op je moederbord. Komt wel meer voor bij dit soort systemen, maar maakt je systeem vaak ook erg ongeschikt voor verdere uitbreiding.
Eigenlijk ben ik allerlei onderdelen aan het inkopen en kijk youtube filmpjes voor een pc die ik aan het bouwen ben en waarvoor ik wel goede behuizing heb alhoewel kan er volgens mij geen Cd en dvd speler in plaatsen en zal ik het met een externe drive moeten doen.
Wat moet je anno 2019 nog met een optical dan?
De onderdelen waar ik het over had wilde ik in eerste instantie voor die pc kopen maar ik kan ook oefenen met die computer van de onderkant van de markt en in ieder geval kijken hoe de verschillende voedingen gekoppeld zijn.
Nooit een slecht idee om te oefenen natuurlijk, maar je zit nu wel met een systeem dat eigenlijk heel anders werkt met betrekking tot de voeding, als ik je verhaal zo mag geloven.
de volgende onderdelen wil ik kopen voor die grotere behuizing die gigabyte ds3h waar 32 gig ram op kan en de nieuwere processoren waar ik een AMD ryzen 5 op wil plaatsen vervolgens wil ik een MSI GeForce GTX 1050 Ti kopen en 16 gig ram. Hopelijk heb ik dan een vrij goede game computer die die wil binnen bugdet is. Maar met deze onderdelen heb ik toch een computer die behoorlijk prestaties kan leveren.
Klopt, al zou ik nu geen 1050Ti meer kopen, er zijn interessantere opties te vinden die nieuwer zijn. Maar dat moet wel binnen je budget passen
Op YouTube hebben ze het ook over overclocking iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg kan er wel zes fans in kwijt.
Wil je die Acer gaan overclocken? Dat gaat je niet lukken. Sowieso zou ik je afraden om te gaan overclocken als je nog niet eerder zelf een PC hebt gebouwd, en je nog niet veel af weet van CPU's, geheugen en moederborden. Eerst de basis maar onder de knie krijgen, dan eens gaan spelen met OCs.
De voeding is 800 watt al hoewel ik weet dat die maximaal met games 350 watt verbruikt ongeveer. Bij aankoop dacht ik te lezen dat die voeding een lager bereik heeft dan op de verpakking staat en tot 450 watt kan gaan.
Dan heb je een baggervoeding te pakken. Een 800W voeding kan ook 800W leveren. Tenzij je een wokkietokkiemerk te pakken hebt.
Daarbij zou ik een 800W voeding sowieso afraden. Je hebt 2 mogelijkheden
1. Het is een goedkope voeding die aanzienlijk minder stabiel kan leveren dan die 800W. In dat geval gelijk de container in met dat ding, goedkope voedingen moet je ten alle tijden vanaf blijven als je hardware je iets waard is.

2. Het is een prima voeding, maar 800W is in alle gevallen overkill voor die situatie die je schetst. Een goede 400W gaat het ook trekken. Als het een goede voeding is is die waarschijnlijk wel duur geweest, en waarschijnlijk nog wel het nodige geld waard. Dus verpatsen dat ding en daar leukere hardware voor kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik 400 watt doen thx voor de tip wil ook het beste uit mijn onderdelen halen

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:25:
Dan ga ik 400 watt doen thx voor de tip wil ook het beste uit mijn onderdelen halen
Okay, maar welke dan?

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:20

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

TERW_DAN schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:33:
Wat moet je anno 2019 nog met een optical dan?
.
dvdtjes branden voor oude computers die niet eens van een usb stick kunnen opstarten. of films kijken die op een dvd staan. genoeg toepassingen hiervoor ook in 2019
Pagina: 1