Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:55
Ik ben 35, consultant/projectleider en wil eigenlijk wel developer worden. Dit is geen keuze van de laatste weken maar wat al jaren in mijn hoofd rondzingt. Vroeger wel eens lopen pielen met Q-Basic, zelf batch files maken met menu's en dergelijke. Ik heb er daarna een tijd niks mee gedaan en vanwege mijn vooropleiding nooit in de richting van software development gegaan. Wel in die tussentijd altijd bezig geweest met IT, HTML/CSS, overclocking, case modding etc.

Onderhand heb ik er in mijn werkverleden veel mee te maken gehad. HTML en CSS ken ik vrij goed en dit heb ik een aantal jaren ingezet binnen een ontwikkelteam. Hier heb ik erg veel geleerd van het hele proces en de infra rondom software development. Ook heb ik in deze tijd Java een beetje leren lezen en aan te passen en om met Linux, svn, git en issue trackers te werken. Ook heb ik het hele concept achter PKI hier geleerden was ik meestal de eerste persoon die in logging op de servers ging zoeken als er iets niet goed was. Daarna heb ik een baan gehad waarin ik vooral heel veel, bijna dagelijks met MSSQL heb gewerkt. Scripts maken ten bate van automatisering, al dan niet in combinatie met een script taal. Daarnaast veel XML, integraties gebouwd binnen een proprietary framework, SoapUI hiervoor gebruiken. Ook heb ik in datzelfde framework veel logica gebouwd, een soort van object georienteerd grafisch programmeren, aan sommige zaken kon je merken dat het geschreven was in C# (maar de mogelijkheden zijn beperkt in vergelijking met een reguliere programmeertaal).

In mijn vrije tijd heb ik tutorials (Python, Javascript, nu bezig met Java en React) gevolgd in Codecademy. Dit ga ik hoe dan ook weer oppakken, afgelopen maanden is dat door privé-omstandigheden blijven liggen. Ik heb een aantal scripts geschreven in Python maar die zijn vrij simpel en geen full blown applicaties. Misschien moet ik als oefening een van die scripts wél een full blown applicatie maken als oefening. Ook doe ik nog wel eens iets met websites (bijvoorbeeld een website op basis van Wordpress voor een vriend) en op een blauwe maandag heb ik iets met een webshop gedaan.

Anyhow, ik begin niet blanco maar realiseer mij ook dat ik er nog lang niet ben. Ik merk wel dat met zaken gerelateerd aan nieuwe code schrijven dat ik mezelf daar best wel in kan verliezen en dat na lang hakken iets werkend krijgen veel voldoening geeft. Dus nu wil ik die kant graag op. Maar....ik heb een gezin te onderhouden. Ik heb er begrip voor als ik in het begin wat ga inleveren op het gebied van primaire arbeidsvoorwaarden. Maar ik heb ook nog wat extra's te bieden op gebied van soft skills. Dus ik wil er geen 1000 euro op achteruit gaan per maand. Wat mag ik op dit gebied verwachten? Ik ben zelf ook al aan het zoeken en aan het bellen naar aanleiding van vacatures, maar hebben jullie nog tips welke kant ik op moet kijken voor mijn soort gevallen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:14

Greyfox

MSX rulez

Wat verdien je nu dan?

MSX 2 rulez more

• JT
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 13-10 16:19
Een euro of 2000 bruto per maand. Meer dan 1000 per maand erop achteruit gaan zul je dus wel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:24

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Zijn er mogelijkheden om bij je huidige werkgever een zachte transitie te maken, waarbij je zo optimaal mogelijk gebruik maakt van je huidige capaciteiten én de skills die je wil ontwikkelen?

Een 100% overgang is lastig, je zult een forse salarisval maken en redelijk onderdaan moeten beginnen. Plus, je neemt het op tegen mensen die snel 10+ jaar jonger zijn dan jij.

Je beste kans heb je denk ik dus met een zachte transitie, geassisteerd door je huidige werkgever die ook investeert in opleidingen, etc. Als je huidige werkgever dat niet bied, zijn er wellicht werkgevers die beide disciplines onder 1 dak hebben waar je kunt solliciteren met de duidelijke intentie die overstap te maken. (Wij werken regelmatig samen met een partij waarvan ik weet dat ze meerdere disciplines onder 1 dak hebben. Als je hun naam wil hebben moet je even een PM sturen.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15:36
Avalaxy schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 00:24:
Een euro of 2000 bruto per maand. Meer dan 1000 per maand erop achteruit gaan zul je dus wel.
Zoveel verwacht ik niet, ik ben met vrij weinig ervaring (IT consultant) of vrij brede ervaring overgestapt naar een hele specifieke functie met diepgang als DevOps cloud engineer waar ik bijna geen kaas van had gegeten. Ik ben er flink op vooruit gegaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 15:35
Ik neem aan dat je bedoelt 12*2000 = 24000 en dan 40.000 - 24.000 = 16.000/12 maanden = 1.333 per maand er op achteruit?

Start salaris van een dev ligt momenteel rond de 2300 bruto en na een jaar gaat dat normaliter met zo'n 500 honderd euro omhoog. Ik heb heel wat salaristopics en internetsites doorlopen en 'wist wat ik waard was'.

Kun je dat financieel aan is dan de vraag ja, maar het is maar voor 2 jaar als je je best doet en na 2 jaar een overstap maakt (ook onderzocht ;))

Wel hoor ik wel eens verhalen van consultants die dit verdienen en dan hetzelfde (of min een beetje) krijgen als ze switchen van functie binnen het bedrijf. Developer is namelijk x1, maar een developer met domeinkennis is x386 momenteel 8)7

@CornermanNL +1 als je de stack/library aan mogelijkheden in je hoofd hebt zitten van bijvoorbeeld Java, kun je daar op verder bouwen. Zou dus eerst start syntax in je hoofd hebben en dan lekker je *java* vocabulaire al doende steeds verder uitbouwen en blijven lezen terwijl je het belangrijkste doet: programmeren.

Zonder de mogelijkheden in je hoofd kun je alles opzoeken op stackoverflow (zo doe ik het altijd met lastige SQL statements), alleen weet al dat ik na dat javascript boek wat ik nu aan het lezen ben ook een SQL cursus of boek ga pakken. Lekker rommelen met de kennis die in je hoofd zit geeft ook veel meer voldoening imo.

Furion2000 wijzigde deze reactie 03-07-2019 09:37 (39%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:52
Wat al aangehaald is gewoon in overleg gaan met je werkgever en kijken naar de mogelijkheden. Verder zou ik aanraden om zelf een project te verzinnen wat je wil gaan bouwen. Turorials zijn leuk maar uiteindelijk gaat het om veel vlieguren maken en een manier van denken en doen aanleren. Door zelf te gaan ontwikkelen leer je vrij snel.

En lees een paar goede boeken over programmeren en je voorkeurstaal, maak aantekeningen op papier zonder je computer aan te zetten. Klinkt gek wellicht maar helpt enorm in het vasthouden van informatie. Doe dit overigens niet hele dagen achter elkaar maar plan blokken in om dat te doen in een stille omgeving.

Dit is iets wat enorm onderschat wordt tegenwoordig, maar helpt enorm in het snel opnemen en vasthouden van informatie.

CornermanNL wijzigde deze reactie 03-07-2019 09:33 (4%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 11:41
Waarom wil je uberhaupt developer worden?

• eYaTed
  • Registratie: oktober 2013
  • Niet online
Heb je tijd? Kan je misschien de codam opleiding volgen: nieuws: Gratis programmeeropleiding Codam opent haar deuren in Amsterdam
Je woont niet zo ver van Amsterdam.
Ondertussen kan je freelance gaan werken, verdien je wel wat meer dan vandaag.

Je kan ook op zoek gaan naar een consultancy bureau waar ze een developer traject aanbieden; word je betaald, word je op een project geplaatst en je leert ondertussen bij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:24

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Furion2000 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:28:
[...]
Ik neem aan dat je bedoelt 12*2000 = 24000 en dan 40.000 - 24.000 = 16.000/12 maanden = 1.333 per maand er op achteruit?

Start salaris van een dev ligt momenteel rond de 2300 bruto en na een jaar gaat dat normaliter met zo'n 500 honderd euro omhoog. Ik heb heel wat salaristopics en internetsites doorlopen en 'wist wat ik waard was'.
Is dat niet het salaris van een developer mét papieren?
CornermanNL schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:31:
Wat al aangehaald is gewoon in overleg gaan met je werkgever en kijken naar de mogelijkheden. Verder zou ik aanraden om zelf een project te verzinnen wat je wil gaan bouwen. Turorials zijn leuk maar uiteindelijk gaat het om veel vlieguren maken en een manier van denken en doen aanleren. Door zelf te gaan ontwikkelen leer je vrij snel.

En lees een paar goede boeken over programmeren en je voorkeurstaal, maak aantekeningen op papier zonder je computer aan te zetten. Klinkt gek wellicht maar helpt enorm in het vasthouden van informatie. Doe dit overigens niet hele dagen achter elkaar maar plan blokken in om dat te doen in een stille omgeving.

Dit is iets wat enorm onderschat wordt tegenwoordig, maar helpt enorm in het snel opnemen en vasthouden van informatie.
Ook niet onbelangrijk: Zorg van kennis van onderliggende systemen.

Ik heb helaas té vaak te maken met developers die al dan niet prima kunnen programmeren, maar die heel ver weg moeten blijven van alles dat ook maar ruikt naar "professionele omgeving" omdat hun applicatie niet geschikt is voor meer dan een lokale installatie op een hobbykamerpc.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 14:53
unezra schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:07:
[...]

Is dat niet het salaris van een developer mét papieren?

[...]
Neuh, IT Traineeship YoungCapital bood mij 2200 euro per maand bij start, de huidige starters bij YC zitten op 2450 geloof ik.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:16
Gezien je huidige salaris denk ik niet dat je er heel veel op achteruit zult gaan, mits je een werkgever hebt/vindt die een soort overgangsituatie begeleid. Iets van 2000 euro bruto wat @Avalaxy noemt vind ik onrealistisch; schoolverlaters beginnen meestal tussen de 2200 en 2600 euro bruto en dan hebben we het over mensen tussen de 22 en 25 jaar. Ervaring telt natuurlijk zeer zeker mee in de berekening van het salaris, maar ook leeftijd.

De grootste uitdaging zal denk ik zijn een plek vinden die snapt (en ondersteunt) dat je in een overgangsituatie zit. Indien de optie er is zou ik dat zelf het liefst bij de huidige werkgever aankaarten, waarbij je bv eerst 50/50 development en consultancy gaat doen.

Ryzen 5 1600 @4000Mhz ~~ 16GB Corsair Vengeance LED 3200Mhz ~~ ASRock AB350 Gaming ITX ~~ Sapphire R9 Fury-X @1150/570Mhz

• Furion2000
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 15:35
unezra schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:07:

Ook niet onbelangrijk: Zorg van kennis van onderliggende systemen.

Ik heb helaas té vaak te maken met developers die al dan niet prima kunnen programmeren, maar die heel ver weg moeten blijven van alles dat ook maar ruikt naar "professionele omgeving" omdat hun applicatie niet geschikt is voor meer dan een lokale installatie op een hobbykamerpc.
Een startende informatica student misschien, de studenten die starten bij de grote bekende, best betaalde bedrijven. Het gros rolt er in en leert on the job na een traineeship van een paar maanden/weken.

Wij hadden gelukkig een goede product manager die het juiste verwachtingspatroon gecreëerd had. Anders krijg je van die collega's die na een paar uur naar hem toe komen om te vertellen dat ze er geen hout van kunnen. Nee natuurlijk niet, dat moeten we hem allemaal gaan leren omdat hij net een introductie in 1 taal heeft gekregen en nu in een 'zwembad aan tools zit' en dat allemaal naar binnen krijgt geduwd.

Als je daar niet tegen kunt 'krijg je er te vaak mee te maken' als je realist bent en naar je bedrijf kijkt, weet je of dat soort nieuwelingen binnen komen en/of je die aan de hand mee moet gaan nemen.

Ik was allemaal van fuck sorry dat ik dat niet weet, maar had een architect die zei 'geen probleem', gaf een goede tip en liet mij uren stoeien met een methode en kreeg goed leesmateriaal mee naar huis. Ik werd enthousiaster met de dag en ben tevreden over mijn leercurve tot dusver!

Meeste oude monoliet heeft gedeeltes binnen de code dat 'niet geschikt is voor meer dan een lokale installatie op een hobbykamerpc.' 8)7

Furion2000 wijzigde deze reactie 03-07-2019 15:39 (3%)

• Martijn.C.V
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:57
Moi_in_actie schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:10:
Gezien je huidige salaris denk ik niet dat je er heel veel op achteruit zult gaan, mits je een werkgever hebt/vindt die een soort overgangsituatie begeleid. Iets van 2000 euro bruto wat @Avalaxy noemt vind ik onrealistisch; schoolverlaters beginnen meestal tussen de 2200 en 2600 euro bruto en dan hebben we het over mensen tussen de 22 en 25 jaar. Ervaring telt natuurlijk zeer zeker mee in de berekening van het salaris, maar ook leeftijd.

De grootste uitdaging zal denk ik zijn een plek vinden die snapt (en ondersteunt) dat je in een overgangsituatie zit. Indien de optie er is zou ik dat zelf het liefst bij de huidige werkgever aankaarten, waarbij je bv eerst 50/50 development en consultancy gaat doen.
Dat salaris is "toevallig" voor die leeftijdsdoelgroep, dan heb je namelijk maar een paar jaar ervaring. TS heeft ook maar minimaal gerelateerde ervaring, dus denk dat het er niet veel van af zit.

Voordeel is dat als je capabel ben, dat redelijk vlot mee stijgt naar een salaris wat iets meer in de buurt komt van wat je doet.

Beetje out of the box: Je bent al wat verder in je carriere, je zou eens kunnen kijken of je COBOLT wilt leren. Het is een end of life taal (lees: er wordt niets nieuws meer mee gemaakt), maar er is een ontzettende vraag naar (met bijheborend salaris). Nadeel is dat als je hier voor kiest, je een skill leert die eindig is, de gok is of dat is voordat je met pensioen gaat of niet.

Complimentje? // Ons blog over (ons) passieve huis

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:29
Gezien je huidige ervaring zou ik kijken of je je iets anders kunt positioneren in de markt.
Er zijn weinig developers die ook goed met klanten kunnen omgaan, dus je zou daar een perfecte kandidaat voor kunnen worden. Als je je development-kennis een beetje op orde hebt kun jij met je "mensenkennis" dit waarschijnlijk beter uitleggen aan "digibeten" dan een developer zonder enige "mensenkennis".
Daar ligt je meerwaarde voor een bedrijf lijkt me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11:17

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Eens met above, je kunt totaal in het diepe springen, en ergens als full-stack beginner aan de bak (voor 2500 ofzo, eventueel met lease-bak als je bij een detacheer-toko gaat), maar ik zou toch meer richting technisch project-manager / technisch consultancy baan zoeken, waar je ook wat hebt aan de bagage die je nu al meebrengt. Dat beperkt de salarisval behoorlijk, en zorgt dat je langzamer kunt bijleren.

Het probleem dat de meeste starters hebben is dat ze geen grote projecten doen, en dat een heleboel technieken juist relevant worden bij een groter project. Documentatie van je hobby-projectje waar je na 3 weken mee klaar bent en jij de enige dev bent is totaal irrelevant. Documentatie van een stuk software van 10 jaar oud, waar jij net moet starten is essentieel.
Een goeie architectuur van je hobby-database met 500 of misschien wel 5000 records is geinig maar niet cruciaal. Je krijgt je response toch wel binnen de milliseconden. Als je 100 miljoen records in een table hebt, wil je er nog eens heel goed naar kijken, want geen index betekent calls van 1 uur lang...
Architectuur van een project met 5 classes is simpel, en design patterns pas je dan alleen toe omdat het leuk is/moet. Bij een project van 5 modules met elk 100 classes + centrale packages etc wil je juist die design patterns, omdat je anders helemaal verdwaalt.

Daarom is stap 1 om bij een groter project aan te haken, en langzaam mee te draaien onder begeleiding van een capabele senior, om je dit soort dingen te leren.

Hollandse Krachtvoerkoe || Mathematics, with its potential for and hence its requirement of rigour and precision, is evidently the pinnacle of user-unfriendliness

• falconhunter
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Ik gewoon zo hard je kan zelf door blijven studeren tot je een niveau hebt waar je werkelijk iets kan laten zien. Persoonlijk heb ik geen enkel probleem mensen aan te nemen die geen standaard opleiding hebben gedaan maar wel een simpele test applicatie kunnen laten zien. Zoek de ontwikkelomgeving die je het beste ligt en focus daarop (niet te veel van alles willen).

Als je nu overstapt zal je salaris echt een probleem zijn. Gaat je gezin niet happy mee zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JT
unezra schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 06:45:
Zijn er mogelijkheden om bij je huidige werkgever een zachte transitie te maken, waarbij je zo optimaal mogelijk gebruik maakt van je huidige capaciteiten én de skills die je wil ontwikkelen?

Een 100% overgang is lastig, je zult een forse salarisval maken en redelijk onderdaan moeten beginnen. Plus, je neemt het op tegen mensen die snel 10+ jaar jonger zijn dan jij.

Je beste kans heb je denk ik dus met een zachte transitie, geassisteerd door je huidige werkgever die ook investeert in opleidingen, etc. Als je huidige werkgever dat niet bied, zijn er wellicht werkgevers die beide disciplines onder 1 dak hebben waar je kunt solliciteren met de duidelijke intentie die overstap te maken. (Wij werken regelmatig samen met een partij waarvan ik weet dat ze meerdere disciplines onder 1 dak hebben. Als je hun naam wil hebben moet je even een PM sturen.)
Een zachte transitie lijkt mij inderdaad ideaal maar is helaas geen optie in mijn huidige situatie. En ik ben zeker geinteresseerd in een naam :)
CornermanNL schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:31:

Dank voor je tips!
matty___ schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:51:
Waarom wil je uberhaupt developer worden?
Ik vind het mooi om iets te bouwen in het algemeen, ook met software. Ik merk, zoals eerder aangehaald, dat ik in het bouwen van logica mezelf echt kan verliezen, als een van de weinige dingen. De voldoening is mega groot als het dan lukt en het resultaat komt eruit. Daarnaast hou ik van techniek,het automatiseren van zaken én ik vind het proces en de verschillende methodes interessant. Ook het multi-disciplinaire karakter spreekt me aan want ontwikkelen stopt mijn inziens niet maar start bij het kloppen van code.
eYaTed schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:57:
Heb je tijd? Kan je misschien de codam opleiding volgen: nieuws: Gratis programmeeropleiding Codam opent haar deuren in Amsterdam
Je woont niet zo ver van Amsterdam.
Ondertussen kan je freelance gaan werken, verdien je wel wat meer dan vandaag.
Ik heb daar inderdaad ook naar gekeken. Dat is 3,5 jaar full time, met mijn gezin gaat dat niet binnen redelijke tijd lukken.
Je kan ook op zoek gaan naar een consultancy bureau waar ze een developer traject aanbieden; word je betaald, word je op een project geplaatst en je leert ondertussen bij.
Ik heb zeker al gezocht maar niks kunnen vinden, tips ontvang ik graag :)
Moi_in_actie schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:10:

Helaas bij mijn huidige werkgever geen optie :)
Martijn.C.V schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:42:
[...]
Beetje out of the box: Je bent al wat verder in je carriere, je zou eens kunnen kijken of je COBOLT wilt leren. Het is een end of life taal (lees: er wordt niets nieuws meer mee gemaakt), maar er is een ontzettende vraag naar (met bijheborend salaris). Nadeel is dat als je hier voor kiest, je een skill leert die eindig is, de gok is of dat is voordat je met pensioen gaat of niet.
Leuk bedachte tip, ik ga er eens naar kijken. Nu is dat wel een keer EOL maar met ervaring overstappen op een actuele taal levert allicht meer op dan nu starten met een actuele taal waar qua developers redelijk aanbod van is ;)
BernardV schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:50:
Gezien je huidige ervaring zou ik kijken of je je iets anders kunt positioneren in de markt.
Er zijn weinig developers die ook goed met klanten kunnen omgaan, dus je zou daar een perfecte kandidaat voor kunnen worden. Als je je development-kennis een beetje op orde hebt kun jij met je "mensenkennis" dit waarschijnlijk beter uitleggen aan "digibeten" dan een developer zonder enige "mensenkennis".
Daar ligt je meerwaarde voor een bedrijf lijkt me.
Dat lijkt mij zeer zeker het interessantst ja. Zowel qua plek op de arbeidsmarkt als werkzaamheden zelf. Ik wil graag nog wel wát gebruik maken van deze skills.
FreezeXJ schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:08:
Eens met above, je kunt totaal in het diepe springen, en ergens als full-stack beginner aan de bak (voor 2500 ofzo, eventueel met lease-bak als je bij een detacheer-toko gaat), maar ik zou toch meer richting technisch project-manager / technisch consultancy baan zoeken, waar je ook wat hebt aan de bagage die je nu al meebrengt. Dat beperkt de salarisval behoorlijk, en zorgt dat je langzamer kunt bijleren.
De consultancy die ik tot nu toe heb gedaan is altijd al redelijk technisch van aard geweest en juist daarmee merk ik dat ik teveel tegen limitaties op loop. Ik krijg dan allerlei ideeën over hoe zaken beter zouden kunnen en dát wil ik maken, in plaats van alleen maar in een afgekaderd stukje programmatuur werken waarin een ander team voor mij bepaalt wat ik wel en niet mag/kan.
falconhunter schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:03:
Ik gewoon zo hard je kan zelf door blijven studeren tot je een niveau hebt waar je werkelijk iets kan laten zien. Persoonlijk heb ik geen enkel probleem mensen aan te nemen die geen standaard opleiding hebben gedaan maar wel een simpele test applicatie kunnen laten zien. Zoek de ontwikkelomgeving die je het beste ligt en focus daarop (niet te veel van alles willen).

Als je nu overstapt zal je salaris echt een probleem zijn. Gaat je gezin niet happy mee zijn.
Sterker nog, voor 2400 kan ik het nu niet doen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peltco
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:16
Ik zou juist kijken wat voor domein kennis je hebt. Heb je verstand van de overheid/zorg/bouw/ wat voor markt dan ook.

Er zijn genoeg bedrijven die maatwerk oplossingen bieden voor die markt waarbij je misschien een junior programmeur bent maar niet een junior functie hoeft te hebben omdat je ook een stuk consultancy doet en daar kan je laten zien dat je wel ervaring hebt.

Mogelijk zou je nog kunnen kijken naar bedrijven die mendix of andere 4gl pakketten gebruiken. Misschien niet hard core programmeren maar wel genoeg om je ei in kwijt te kunnen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: oktober 2013
  • Niet online
[...]

Ik heb zeker al gezocht maar niks kunnen vinden, tips ontvang ik graag :)
Capgemini biedt wat opleidingen aan: https://www.capgemini.com...ere/learning-development/
Cegeka biedt ook een traject aan bv: https://www.cegeka.com/jo...velopment-cegeka-dsa-7388, er zijn er nog anderen
Misschien wil https://www.spilberg.nl/ je wel verder helpen
Atos biedt ook trainingen aan.
Er zijn er nog zovelen....
Het is een kwestie van een afspraak te regelen, je motivatie te bespreken en jezelf te verkopen bij de HR of zaakvoerder(s). Hen gewoon uitleggen wat de win-win kan zijn, je brengt een pak ervaring mee op andere gebieden dan een junior pas-afgestudeerde developer van 20-25 jaar.

Wat salaris betreft kan je het Wat verdient een ICTer topic bekijken of https://www.ictergezocht....r-het-complete-overzicht/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT
eYaTed schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:29:
[...]

Capgemini biedt wat opleidingen aan: https://www.capgemini.com...ere/learning-development/
Cegeka biedt ook een traject aan bv: https://www.cegeka.com/jo...velopment-cegeka-dsa-7388, er zijn er nog anderen
Misschien wil https://www.spilberg.nl/ je wel verder helpen
Atos biedt ook trainingen aan.
Er zijn er nog zovelen....
Het is een kwestie van een afspraak te regelen, je motivatie te bespreken en jezelf te verkopen bij de HR of zaakvoerder(s). Hen gewoon uitleggen wat de win-win kan zijn, je brengt een pak ervaring mee op andere gebieden dan een junior pas-afgestudeerde developer van 20-25 jaar.

Wat salaris betreft kan je het Wat verdient een ICTer topic bekijken of https://www.ictergezocht....r-het-complete-overzicht/
Dank :)

En ja, ik kan in dat topic kijken maar daar zijn niet echt mensen die zich hebben laten omscholen dus het is even de vraag hoe representatief dat is voor mijn functie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 17-10 22:41
2000 lijkt mij wel de absolute ondergrens. Het ligt er een beetje aan bij wat voor soort bedrijf je terecht komt en wat je kan.

Van de omscholers die ik ken lag het startsalaris tussen de €2500 - €2900. Via bekende detacheerders is het vaak iets van €2200, wellicht met een leasebak. Je gaat dus wel wat inleveren.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True