Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxstet
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-10-2022
Als ik mijn monitor op de port van het moederbord aansluit doet die het niet, ik vroeg mij af hoe ik dit kan oplossen? Het gaat om een hp omen desktop met een i5 8400 en een gtx 1070, dan hoor ik u al denken als je een 1070 hebt waarom wil je dan in hemels naam een monitor op je moederbord poort aansluiten. Nou dat wil ik graag voor een extra monitor.
Zelf dacht ik dat een i5-8400 gewoon support had voor een monitor maar het werkt niet kan iemand mij uitleggen wat er precies aan de hand is want ik heb er net niet genoeg verstand voor.
thx :)

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
Je zult even in de bios moeten rondneuzen, standaard wordt de integrated graphics meestal uitgeschakeld als je een aparte videokaart plaatst. In de bios kun je forceren dat ze allebei actief zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-05 12:28

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Overbodige vragen incoming omdat we veel variabelen niet weten:
Wordt je igpu überhaupt ingezet?
Heb je de juiste source op je monitor gekozen?
Waarom prik je je extra scherm niet gewoon óók in de 1070 :+

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-04 21:01
zolang je 1070 erinzit doet je igpu het nooit, die wordt automatisch uitgezet in de bios

Als je in de bios je igpu aanzet en 1070 (pci) uitzet dan wordt je 1070 weer niet gebruikt

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:44
De 1070 heeft toch ook meerdere poorten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06
Elmo_b schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 00:15:
zolang je 1070 erinzit doet je igpu het nooit, die wordt automatisch uitgezet in de bios

Als je in de bios je igpu aanzet en 1070 (pci) uitzet dan wordt je 1070 weer niet gebruikt
Dat is zo 2012. Het is tegenwoordig prima mogelijk om zowel de igpu als dgpu tegelijk te gebruiken.

De vraag is inderdaad: waarom?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 15:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Elmo_b schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 00:15:

Er zijn zat moederborden die gewoon iGPU en PCI-E - GPU tegelijk kunnen draaien hoor....

Het is alleen makkelijker om te achterhalen waar het fout gaat als er maar 1 GPU actief is.

Dus gewoon even de 1070 eruit halen, bios reset en kijken wat er gebeurt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 12:03
Spuit elf, veel te laat

[quote]prutser001 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:45:
[...]
Dus gewoon even de 1070 eruit halen, bios reset en kijken wat er gebeurt.
[/quote]
Sorry, maar doe toch niet van die extreme suggesties! TS heeft gewoon beeld, er is echt nul reden om dingen open te gaan maken.

Een GTX1070 kan meerdere schermen tegelijk aansturen. Door de iGPU van de 8400 aan te zetten, als dat kan in bij dit HP systeem, raak je wat van het gewone systeemgeheugen/RAM kwijt (zowel snelheid als capaciteit). De beste oplossing is om het extra scherm ook op de 1070 aan te sluiten.

[Voor 2% gewijzigd door Cio op 07-07-2019 21:21. Reden: datum enzo ;)]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee