Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil foto's van de SD card uit mijn spiegelreflex-camera (Canon EOS 450D) op mijn telefoon (Samsung Galaxy S5 Neo) zetten via een externe USB-card reader, maar krijg een foutmelding op de telefoon. De kaart (EOS_DIGITAL) wordt wel gezien, maar er staat "Beschadigd".
- Als ik er op klik, zegt de telefoon dat je de kaart kan herstellen door te formatteren. Als ik dit doe, kan ik de kaart wel lezen op de telefoon. Maar de kaart is leeg uiteraard (de foto's zijn weg). Als ik de kaart terugstop in de EOS camera, herkent deze de kaart niet. Dan moet ik deze weer formatteren met de EOS camera om verder te kunnen fotograferen. Dit werkt dus niet.
- Als ik een andere telefoon pak, een Samsung S8, dan lukt het wel: de SD kaart wordt herkend en ik kan de foto's gemaakt met de camera bekijken/doorsturen!

Mijn vraag
Ik heb het gevoel dat het een software probleem is. Is er een setting op de Samsung Galaxy S5 Neo die ik kan aanpassen? Zijn er software updates? Is er een app waarmee ik EOS files op een SD-card kan lezen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Uitlezen op pc/laptop gaat hoedanook boven het proberen met een telefoon.

Dit ruikt aan alle kanten naar een file system conflict, je camera wil hem bijvoorbeeld in FAT32 hebben en je telefoon misschien in exFAT, maar daar weet ik het fijne niet van.

Waarom probeer je precies je sd kaart van je camera uit te lezen met een smartphone?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat voor filesystem gebruikt je camera, en wat maakt je telefoon er van? En wat voor partitietabel? MBR of GPT?