Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben Carlo, ik ben nieuw op dit forum. De reden waarom ik mij heb aangemeld is omdat ik een probleem heb met mijn computer.

Dit zijn de specs van de pc:
Processor: I7 950
Moederbord :Asus P6T deluxe V2
Geheugen: 12GB DDR3
Videokaart: Nvidia GTX 760 4GB
Voeding: Corsair 650W

Hij doet eigenlijk het volgende, als ik hem aanzet dan beginnen de fans de draaien maar ik heb zwart beeld. Na enkele malen aan en uit te zetten achteraan de voeding
springt hij willekeurig dan toch op en dan werkt hij perfect. Meestal laat ik hem dan ook gewoon opstaan. Het probleem is echter dat hij zo 24/7 zit te bollen, gewoon omdat ik hem niet durf af te zetten. Natuurlijk als Windows een update installeert en opnieuw start, heb ik weer prijs

Ik heb al geprobeerd de CMOS te resetten en heb ook het batterijtje vervangen. Ook heb ik het ram geheugen al eens eruit genomen zodat er maar 1 module nog instak. Geen resultaat.
De grafische kaart heb ik ook al eens gewisseld, ik heb nog een ouder nvidia kaart liggen.

De pc is vrij oud maar heeft altijd zeer goed gebold. Heeft iemand enig idee waar het probleem zou kunnen liggen?

Ik wordt daar dus knettergek van. :(

Groetjes,

Carlo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik zou het zoeken in de voeding of het bord. Voeding is vrij simpel te testen, moederbord is lastiger omdat iedereen op internet oplichtingsprijzen vraagt voor X58 bordjes.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Welk moederbord heb je nou precies? Het genoemde model komt niet op de 1e pagina van Google voor. ;)

• Heb je wellicht signaal op een andere output? Misschien on-board?
• Wat doet de PC als je hem laat opstarten (zonder beeld)? Zie je dan harddisk activiteit?
• Heeft het moederbord misschien diagnostische LED's, zodat hij kan communiceren in welke stap hij zit? Dat zou wellicht een indicatie van het probleem kunnen geven. Als test kun je eens zonder enige RAM opstarten, dan zou hij zeker moeten 'piepen' (in spreekwoordelijke zin).
• Is je BIOS up-to-date?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt0bvi0us1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-12-2022
Ik volg nelizmastr hierin.
Ofwel begint je mobo haar tanden te tonen ofwel de voeding.

Als ik je verhaal hoor zou ik denken dat het je voeding is. Als je een reserve hebt liggen zou ik deze er eens in stoppen en proberen hiermee op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Room42 Heb even het type aangepast, was een schrijffout :)

Dus heb al een ander voeding geprobeerd maar dat hielp ook niet. Ook de videokaart heb ik omgewisseld, zonder resultaat.

Het rare is dat wanneer hij opgestart is dat hij perfect werkt, maar ik mag hem niet afzetten :)

Diagnostische leds heeft hij niet, denk ik. Dus als ik hem aan doe dan draaien de fans, hoor ook de hdd op toeren komen maar verder niets.

Mijn bios up-to-date? ik zou het niet weten. De pc is al 11 jaar en heb er nooit wat aan gedaan buiten een nieuwe videokaart 5 jaar geleden. Maar als werkte prima tot voor kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@cpt0bvi0us1 Dan denk ik dat mijn moederbord defect is, de voeding had ik al eens omgewisseld.

Ik heb al eens zitten rond kijken, het is niet makkelijk om een moederbord te vinden, en weet ook niet hoe ik daaraan moet beginnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt0bvi0us1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-12-2022
Het opstarten met 1 reepje RAM geheugen, heb je dit geprobeerd in verschillende geheugen banken?

Ik heb op ebay waarschijnlijk hetzelfde moederbord gevonden: https://www.ebay.com/p/AS...E-V2-Motherboard/74117500

Vraag is natuurlijk of je nog zoveel geld wil uitgeven aan een 11 jaar oud moederbord zonder zekerheid te hebben dat dit het probleem zal oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@cpt0bvi0us1 wow, dat is idd wel veel geld. Heb ook al de test met de ram latjes gedaan op aanraden van een vriend, heeft niet geholpen.

Ik denk dat ik de bui al zie hangen. Het zal een nieuwe pc worden. 😅

Ik ben altijd voor intel geweest maar die nieuwe ryzen ziet er veelbelovend uit.

Alleen weet ik nie waar ik een nieuwe pc kan kopen, de pc boer om de hoek vanwaar mijn huidige komt is er niet meer.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, dan raad ik aan dit even door te nemen: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! O-)

Maar check nog even een BIOS-update. Er zitten enkele stability updates tussen. Dus pak gewoon de laatste, dan zit je goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 02-07-2019 22:58 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Room42 ik zal dit eens proberen, heb het wel nog nooit gedaan 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 23:00:
Dan je wel even goed inlezen en wellicht een video bekijken. Het is op zich niet per se heel spannend (hoewel destijds het process misschien nog wel iets minder gebruiksvriendelijk was).

Daarnaast zit ik ook te denken, als je je systeem niet eens normaal kan herstarten, is het misschien toch niet echt een slim idee... :X Dus betreden op eigen risico! (Hij is nu toch al stuk) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Room42 ja idd 🤣🤣🤣 erger kan bijna niet. Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 23:00:
Heb je wel eens met lego gespeeld? Dan kun je ook een PC bouwen :)

Oke het is misschien niet zó rechtoe rechtaan maar een how to video op youtube en de boekjes van je componenten bij de hand houden en het kan bijna niet mis gaan! Het is bijna allemaal zo ontworpen dat het er maar op één manier in kan en als je het eenmaal voor elkaar hebt heb je er misschien nog wel 11 jaar plezier van ;)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Wintervacht "Dit" ging over de BIOS-update. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

:F ik dacht over een nieuwe PC bouwen, gezien dat eigenlijk de beste optie is en je aankwam met aankoopadvies 7(8)7
Ik ga me wel even een tijdje in de hoek verschuilen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wintervacht schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 23:11:
[...]

:F ik dacht over een nieuwe PC bouwen, gezien dat eigenlijk de beste optie is en je aankwam met aankoopadvies 7(8)7
Ik ga me wel even een tijdje in de hoek verschuilen...
Nergens voor nodig :) Ik moet wel zeggen dat het bouwen van een PC voor een onervaren persoon nog wel valkuilen kan hebben. Zo is de volgorde toch nog wel belangrijk, zeker in een krappe behuizing. Anders kan het flink priegelen worden met de kabels. Vooral de voedingskabel voor de CPU kan vervelend achter de koeler vallen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Room42 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 23:13:
[...]

Nergens voor nodig :) Ik moet wel zeggen dat het bouwen van een PC voor een onervaren persoon nog wel valkuilen kan hebben. Zo is de volgorde toch nog wel belangrijk, zeker in een krappe behuizing. Anders kan het flink priegelen worden met de kabels. Vooral de voedingskabel voor de CPU kan vervelend achter de koeler vallen. :+
Dat hoort er bij, zo zijn we allemaal begonnen toch :) ik weet nog goed dat ik een jaar of 10 geleden 3 of 4 pogingen heb gedaan om alles netjes weg te werken :p
Toen kwam waterkoeling en begon het hele liedje opnieuw :p

Maar we raken afgeleid! Ik weet/denk niet dat dit systeem nog veel baat gaat hebben bij een nieuw mobo...
Het ligt nstuurlijk helemaal aan het budget wat dan de beste keuze is maar het is wel duidelijk dat er iets moet gebeuren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Room42 @Wintervacht Hij doet helemaal niets meer nadat ik een bios update heb willen doen, het zal een nieuwe worden vrees ik. Nu nog mijn vrouw overtuigen :)
Pagina: 1