Localhost access denied sinds dit weekend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenBergTeHoog
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-09 11:42
Mijn vraag
Sinds het weekend start SABnzb nog wel op (icoontje verschijnt in icon tray) maar de web interface laadt niet meer. Melding in Chrome:
Your Internet access is blocked Firewall or antivirus software may have blocked the connection.
Try:

Checking the connection
Checking firewall and antivirus configurations
Running Windows Network Diagnostics
ERR_NETWORK_ACCESS_DENIED

Relevante software en hardware die ik gebruik
Win10, Ziggo/FSecure antivirus

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
NZBGet installeren. Ook die geeft deze foutmelding op 127.0.0.1

Is er iets gewijzigd in Win10 of FSecure rondom localhost toegang? Iemand hetzelfde issue? En liefst een oplossing? ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Luistert er überhaupt nog wel wat op de poort die je probeert te openen? En wordt dat ook door de firewall toegestaan? Heb je niet in de config staat dat 't aan een interface moet binden ipv IP adres of localhost?

Je geeft redelijk weinig informatie om ook maar te denken aan een diagnose, laat staan een oplossing.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenBergTeHoog
SABNzb danwel NZBGet. Beiden wanneer ze draaien die fout. Waar moet ik kijken of er wat geblocked wordt? Ik zie geen locatie van een log voor de standaard firewall en de eventviewer meldt ook niks. Wat zou je willen weten? Ik had gedacht dat mijn opmerking dat er sinds het weeknd iets niet werkte duidelijk genoeg was. Maar voor het geval dat: ik heb zelf niets veranderd. Kan zijn dat Win10 wat gewijzigd heeft, maar ik zelf niet en toch werkt het ineens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een Windows Update valt wel op en komt niet bij een wisseling van maand, maar op de tweede dinsdag. Als dat de reden zou zijn, zou het niet vorige week zijn opgedoken.

Ik gaf je al een duwtje naar waar je naar kan kijken, maar blijkbaar begreep je 't niet. Kijk eens met netstat of wat je wilt benaderen ook echt luistert. Denk er ook aan dat als je domweg 'http://localhost' intypt in je adresbalk, je met zeer grote waarschijnlijkheid geen sabnzb of nzbget gaat krijgen (als je dat verwacht, zo staat het wel in je TS) tenzij je die als administrator moet uitvoeren (wat niet nodig zou moeten zijn en sowieso een slecht idee is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenBergTeHoog
Ik had NZBGet zo geconfigureerd dat die op poort 80 moest luisteren, dus op http://127.0.0.1 had ik wel een response verwacht. Dank voor de verwijzing naar netstat, ga ik vanmiddag eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je nzbget niet als administrator draait en het daar ook niet om vraagt, zal het niet op poort 80 luisteren omdat het dat niet mag. Daarom is de standaard config ook poort 8080 van veel van die pakketten. Zoek maar eens op 'privileged ports', snap je waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenBergTeHoog
Check. Die snap ik nu, dank voor de verwijzing. Zonder wat te wijzigen aan de instellingen, werkt alles nu weer; zal toch wel iets geblocked zijn geweest na een update van een stuk software wat nu weer gefixt is. Maar ik ben weer wat wijzer geworden door je pointers, en dat kan nooit kwaad, dus bij deze dank!
Pagina: 1