Ik heb sinds kort weer een vervelende storing op mijn Nefit CV ketel, die ik afgelopen jaar ook had. Toentertijd heb ik Kemkens ernaar laten kijken icm de onderhoudsbeurt. Die hebben toen de ionisatiepen vervangen en leek het probleem opgelost... Tot nu.
Sinds vandaag is de storing weer terug en ik wil toch even een rondvraagje doen wat dit nou zou kunnen zijn? Het lijkt haast wel met het warme weer te maken te hebben, aangezien dit vorig jaar bij dezelfde temperaturen speelde, ook maakt de ketel een zachte plop als hij aanslaat met warm water (waarschijnlijk geen goede ontbranding?).
Mijn vraag:
Zijn er toevallig (ervarings)deskundigen hier die mij wat meer kunnen vertellen of een richting in kunnen duwen? Ik zou het graag wat beter willen begrijpen voordat er weer een bedrijf komt die ik op de blauwe ogen moet geloven.
Ben in een duister verleden elektricien geweest, dus dat soort dingen zou ik eventueel zelf nog na kunnen kijken.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Nefit Baseline HRC24/CW3
Nefit Easy
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
• De monteur
• Vervaning ionisatiepen (door monteur)
• Reset
• Intensieve google sesie waar ik alleen uitkom op het feit dat er onvoldoende vlamvorming is
• Kap eraf gehaald, gestaard naar de ingewanden en maar snel weer dichtgemaakt
Sinds vandaag is de storing weer terug en ik wil toch even een rondvraagje doen wat dit nou zou kunnen zijn? Het lijkt haast wel met het warme weer te maken te hebben, aangezien dit vorig jaar bij dezelfde temperaturen speelde, ook maakt de ketel een zachte plop als hij aanslaat met warm water (waarschijnlijk geen goede ontbranding?).
Mijn vraag:
Zijn er toevallig (ervarings)deskundigen hier die mij wat meer kunnen vertellen of een richting in kunnen duwen? Ik zou het graag wat beter willen begrijpen voordat er weer een bedrijf komt die ik op de blauwe ogen moet geloven.
Ben in een duister verleden elektricien geweest, dus dat soort dingen zou ik eventueel zelf nog na kunnen kijken.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Nefit Baseline HRC24/CW3
Nefit Easy
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
• De monteur
• Vervaning ionisatiepen (door monteur)
• Reset
• Intensieve google sesie waar ik alleen uitkom op het feit dat er onvoldoende vlamvorming is
• Kap eraf gehaald, gestaard naar de ingewanden en maar snel weer dichtgemaakt
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...