Opnieuw hd559 of een upgrade (max 200,00)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Veryoldsoul]
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-04-2024
Allo luitjes,

Vroeger spitte ik zelf altijd alle informatie door maar door medische redenen is dat bijzonder onprettig geworden. Vandaar dat ik mij tot dit forum wendt. Ook wil ik niet te lang wachten met het vervangen van de koptelefoon.

Ik heb enkel ervaring met 1 koptelefoon en dat is de Sennheiser 559(85,00). Ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal maar was wel erg onder de indruk. Ik vindt mid en high belangrijker dan een geweldige bass. Ik weet niet of ik de juiste term gebruik maar ik werd toch wel een beetje verliefd op het geleverde ''soundscape''. Ik denk dat dit het ruimtelijke gevoel is wat vaak bij open-ear koptelefoons wordt genoemd.

Toch denk ik aan een upgrade puur vanwege het gebrek aan bass in de 559. -O- Alleen zou ik wel de goeie mid/high en het ruimtelijke effect willen behouden bij een upgrade.

De max is toch wel 200 euro.

Musts:
- Een losse kabel die dus makkelijk te vervangen is(detachable)
- Draadloos wil ik niet kopen als de batterij niet te vervangen is, dus waarschijnlijk geen draadloos
- De earpads moeten makkelijk los kunnen voor reiniging. >.>
- Over-ear
- De bovengenoemde kwaliteit in mid&high + ''soundscape''

Het wordt een koptelefoon voor buiten en binnen(Muziek en games). Ik zal een microfoon nooit gebruiken dus dat is geen meerwaarde en mag zeker niet in de weg zitten.

Ik heb wel wat gegoogled en daar komen de merken Audio-Technica en V-MODA vooral naar boven. Maargoed ik ben echt bijna nergens bekend mee in dit wereldje. Ik wil vooral muziek zoals Dio(niet de rapper..) kunnen beluisteren met het wereldse gevoel waar ik aan gewend ben en met meer(/betere) bass dan de 559.

Groetjes,
Bas