Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaaskaak
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03-2023

blaaskaak

Boxworld held

Topicstarter
Ik wil graag in mijn huiskamer een fysieke knop waarmee ik een google assistent commando kan geven.

Ik wil een soort kill switch die zorgt dat de tv uitzet, eventuele muziek stopt, en alle lichten uit doet. Want het is vaak niet handig om tegen de google home te praten met weggaan. Hij staat in het midden van de kamer, en als er muziek aanstaat hoort ie mij niet goed.

Knop zou ook fijn zijn voor de schoonmaakster, dat ze maar op een knopje hoeft te drukken om alle lichten aan te krijgen en een fijn werkmuziekje te krijgen!

Ik heb knoppen van klikaanklikuit (en een ics2000). Maar daar kan het volgens mij niet mee.

[ Voor 8% gewijzigd door blaaskaak op 02-07-2019 17:15 ]

Iedere morgen nieuwe zorgen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Waarom via google home? Wat is je achterliggende domotica systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaskaak

blaaskaak

Boxworld held

Topicstarter
Ik heb diverse google homes. Een ics 2000. Klik aan klik uit knoppen. En een harmony hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:50
Je kan gewoon een kaku knop nemen en in de ICS een regel/scène maken om al je lampen aan of uit te zetten. De muziek via de ICS bedienen zal niet gaan voor zover ik weet. (Tenzij je het doet middels stroom aan/uit zetten)

Als je schoonmaakster op vaste tijden komt dan kan je de verlichting ook op tijd schakelen, eventueel afhankelijk de zon stand of schemer schakelaar. Of middels een bewegings sensor. Met de ICS kan je vrij veel bedenken voor verlichting. Bij mij thuis gaat bijna alles op tijd en bewegings sensors en bedien ik geen knoppen meer.

[ Voor 44% gewijzigd door Erwin_83 op 03-07-2019 07:59 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaskaak

blaaskaak

Boxworld held

Topicstarter
Die lampen is allemaal al geregeld met een klikaanklikuit knop.

En ik en mijn schoonmaakster werken allebei onregelmatig.

Ik weet vrij goed wat ik wil, ik wil een knop die ik kan drukken waardoor google assistent iets doet alsof er wat tegen is gezegd.

Met een voice commando kan ik alles doen wat ik wil, maar met weggaan is een slinger tegen een knop geven gewoon echt 10 keer comfortabeler dan naar mijn google home lopen en 3 pogingen doen om het commando door te krijgen.

De vraag is dus simpel, is er een fysieke knop waarmee google assistent dingen kan gaan doen alsof je er tegenaan praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Snuffel

Vroem!

USB button icm Rasp Pi dan cast api gebruiken?

Pebblebee Stone icm IFTT?

[ Voor 23% gewijzigd door Snuffel op 03-07-2019 14:47 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Persoonlijk zou ik Home Assistant o.i.d. op een Raspberry Pi installeren en al je domotica daar aan koppelen. Daar kun je dan ook eenvoudig 1 of meerdere knoppen aan hangen en zo e.e.a. schakelen.

Volgens mij is er namelijk ook geen mogelijkheid om zonder stemgebruik of Home app direct een Google Assistant commando of routine te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinse Stark
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-11-2024
We zijn een tijdje verder....

Is er inmiddels een mogelijkheid om een google assistent opdracht te starten met een fysieke knop? Ik kan er niets van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:02
Rinse Stark schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:47:
We zijn een tijdje verder....

Is er inmiddels een mogelijkheid om een google assistent opdracht te starten met een fysieke knop? Ik kan er niets van vinden.
Ik heb dus precies hetzelfde (zie nu ook dat deze vraag al een tijdje openstaat)

Ik heb een simpel setje Hoftronic inbouwspots, wat smart stopcontacten en een nanoleaf die allemaal netjes via de Google Home app aan te sturen zijn.

Nu heb ik ook een schoonmaakster en soms andere mensen die hier niet wonen in mijn huis en ik wil simpelweg een fysieke schakelaar of knop aan de muur die op batterijen werkt die in 1 druk op de knop aan Google Home het commando geeft dat de hele handel gewoon aan of uit moet. Maar het lijkt net alsof dit niet te vinden is.

Diverse soorten schakelaars zijn er maar die hebben weer een bridge nodig, of een aderdraad of werken met Philips Hue (en er staat dan niet bij of dit ook voor Google werkt.

Ben je intussen ietsje verder gekomen?

Ik kan tot nu toe alleen deze vinden maar ik vind 50 euro wel wat veel geld voor zoiets en moet toch goedkoper kunnen?

https://www.alternate.nl/...OCvYcUqc2noBoCMJ4QAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Mantus schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 00:22:
Ik kan tot nu toe alleen deze vinden maar ik vind 50 euro wel wat veel geld voor zoiets en moet toch goedkoper kunnen?

https://www.alternate.nl/...OCvYcUqc2noBoCMJ4QAvD_BwE
Die heeft toch ook een hub nodig.
Misschien kun je dit eens proberen :) https://www.amazon.nl/MIS.../dp/B0BQGDP5G4/ref=sr_1_3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

De oplossing is al gegeven, dat het via home assistant kan.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domotiseren
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 30-06-2024
Hey!
Mijn naam is Lorenzo

*knip* Welkom op Tweakers, je eigen website pluggen is alleen niet de bedoeling.

[ Voor 81% gewijzigd door Proton_ op 06-01-2024 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beumpie
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-01-2024
Hey Blaaskaak,

Ik had precies het zelfde en heb even zitten google'n. Ik kwam een oplossing tegen op deze site. Misschien helpt dit jou ook :)

https://DACHTHETFFNIET.COM

[ Voor 20% gewijzigd door teacher op 10-01-2024 14:21 ]

Pagina: 1