Frozen in 'nieuws: NASA voert met succes abort-test voor Orion-capsule uit'
@WoutF @TijsZonderH
Dit bedoel ik dus naar aanleiding van ons gesprek wanneer ik zeg dat Tweakers technische expertise mist. Nee, ik wil absoluut geen sneer maken naar de redacteur. Maar het is evident als je het verschil tussen een versnelling en een kracht niet kent, dat de geloofwaardigheid van het artikel omlaag gaat. Daarom raad ik dus aan om dergelijke nieuwsposts, of nouja liever alle door een technisch geschoold personeel te laten checken.
Het hoeven echt geen Aerospace Engineers te zijn hoor, iemand uit 4 VWO weet namelijk ook al het verschil tussen een versnelling en kracht, tussen Watt en kiloWattuur, et cetera. Het gebeurt zo vaak, dat ik er normaal niet eens meer op reageer en er ook geen topic over open. Juist omdat Tweakers er zelf niets aan lijkt te willen doen en het fijn vindt dat de community vaak artikelen verbetert. Nu is dat laatste ook prachtig, maar de combinatie alleen niet. Nu doe je de lezers naar mijn mening te kort als dé techwebsite van Nederland. Dat moet beter kunnen, dat weet ik zeker! 
---------------------
@WoutF @TijsZonderH
Dit bedoel ik dus naar aanleiding van ons gesprek wanneer ik zeg dat Tweakers technische expertise mist. Nee, ik wil absoluut geen sneer maken naar de redacteur. Maar het is evident als je het verschil tussen een versnelling en een kracht niet kent, dat de geloofwaardigheid van het artikel omlaag gaat. Daarom raad ik dus aan om dergelijke nieuwsposts, of nouja liever alle door een technisch geschoold personeel te laten checken.
---------------------
Dat is helemaal nog niet geconcludeerd, de data wordt momenteel bestudeerd. Dat er geen anomalies zijn geconstateert betekent niet gelijk dat astronauten de jettison overleefd zouden hebben. Zeker in combinatie met:Op basis van deze test is dat het geval.
Waarbij [nummer]G overigens helemaal geen kracht is maar een versnelling. De formule voor kracht is F=m*a waarbij F de kracht is, m de massa, a de versnelling. a kan worden uitgedrukt in g ofwel de valversnelling op aarde. 4g is dus 4*9,81 m/s^2.De capsule kreeg daarbij een kracht van 7G te verduren.
Maar een klein gedeelte van de antennes zien eruit als een langwerpig stuk zonder uitsteeksels, een vreemde woordkeuze dus.antennevormige kegel
De kegel is onderdeel van de raket, maar niet van de launcher.De kegel vliegt dan weg van de raket en neemt de capsule mee.
In geval van nood, in een noodsituatie, dat is tweemaal precies exact hetzelfde.Uiteindelijk moet dit systeem in geval van nood de bemanning in veiligheid te brengen in een noodsituatie
1. Door deep space-missies of voor deep space-missies?Daardoor zou Orion vooral interessant worden door deep space-missies, bijvoorbeeld naar de maan of zelfs naar Mars.
[ Voor 13% gewijzigd door Frozen op 02-07-2019 21:32 ]