Nvidia RTX 2060 en 2070 Super Review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@Xtuv
De Super-varianten hebben een grotere chip dan hun 'normale' tegenhangers, met meer Cuda-, RT- en Tensor-cores.
De RTX 2070 Super is de enige met een grotere chip, alle andere Supers gebruiken dezelfde chip.
Nvidia geeft de RTX 2070 Super een adviesprijs van 536 euro en daarmee is de prijs ongeveer gelijk aan die van de gewone versie,
Niet ongeveer, maar precies, beide zijn 499 dollar.
De RTX 2060 Super heeft een adviesprijs van 429 euro en dat is een significante meerprijs ten opzichte van de gewone 2060, die je vanaf zo'n 350 euro kunt vinden.
Er worden hier twee verschillende dingen vergeleken, adviesprijs van een reference kaart en de goedkoopste versie bij de goedkoopste winkels. Gebruik dan van beide de adviesprijs van de reference kaart.
Dat de RTX 2060 Super in feite gebaseerd is op de reguliere 2070
Dit was met de RTX 2060 natuurlijk niks anders.

En waarom is soms een RTX 2060 Super sneller dan een RTX 2070? Weer het standaard verhaal van verschillende drivers, Windows versies en game versies zoals zo vaak wordt gedaan?

Zie ook dat er weer niks wordt uitgelegd. Alleen maar wat cijfertjes en geen enkele uitleg hoe men bij die cijfers komt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20
@-The_Mask- Dank voor je feedback :)

Eerste punt is aangepast, dat was te kort door de bocht.

De prijzen die Nvidia noemt zijn ook de vanafprijzen van de aib-kaarten. De gewone 2070-kaarten zijn voor minder dan 529 euro te koop.

De 2060 Super lijkt meer op de 2070 dan de 2060 dat deed. Ik zal dat wat beter verwoorden.

De Windows-versie (1803) is voor alle benchmarks gelijk. Het testprotocol is hetzelfde als bij onze andere recente reviews van videokaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 00:07

pino85

Im just a Bird in the Sky

@Xtuv

Waar is de 1080P ultra prestatie index?
Als je deze resolutie/settings mee neemt is het wel logisch en fijn dit ook te vermelden toch?

Kan me voorstellen dat meer mensen dit willen weten. Deze kaarten zijn minder interessant op 1080P medium lijkt me of in ieder geval niet Interessanter dan ultra.. en medium staat er dan weer wel in een grafiek :>

[ Voor 92% gewijzigd door pino85 op 02-07-2019 17:15 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
@pino85 Ik zou ze het liefst voor alle resoluties en settings tonen, maar we kunnen ze momenteel niet automatisch genereren. Het handmatig aanmaken is nogal een bewerkelijk en tijdrovend klusje, dus ik heb voor nu drie settings gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RTX2070 is EOL
(is het gerucht)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Xtuv schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:28:
@pino85 Ik zou ze het liefst voor alle resoluties en settings tonen, maar we kunnen ze momenteel niet automatisch genereren. Het handmatig aanmaken is nogal een bewerkelijk en tijdrovend klusje, dus ik heb voor nu drie settings gekozen.
Zeer slechte keus imo maar dat is aan jou natuurlijk. Dan ga ik andere sites die wel de moeite daarvoor nemen raadplegen.
Misschien is het handig om niet eerst die settings in de resolutie mee te nemen om daarna te zeggen nee het is te tijdrovend dus we doen geen prestatie index(raar). En de devs laten zorgen dat het makkelijker is in te voeren?
Of een stagiair evt dat laten doen wat zorgt dat het inderdaad iets langer duurt voor je dit artikel online kan zetten maar dan is het tenminste logisch en volledig.
Wat is je onderbouwing voor de medium setting boven de ultra?
Verder heb ik geen aanmerkingen.

[ Voor 10% gewijzigd door pino85 op 02-07-2019 17:56 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
@Hackus Is geen gerucht, staat ook in het artikel. De 2070 Super vervangt de 2070.

@pino85 Dat is zeker iets wat ik bij development ga aankaarten. Ik snap dat je nu bij andere websites terecht moet voor dergelijke informatie, maar het is geen reden voor ons om de hele review dan maar uit te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nvidia geeft de RTX 2070 Super een adviesprijs van 536 euro en daarmee is de prijs ongeveer gelijk aan die van de gewone versie
dan lijkt me dit geheel overbodig.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

@Xtuv

Nog steeds enorm veel mensen spelen op die setting 1080p/ultra. Daar zijn deze kaarten perfect voor. Dat is een goede reden.
Maar nogmaals jij/jullie prefereren de medium setting dan boven ultra om te laten zien als prestatie index, wat is daar de onderbouwing van ? Die mis ik namelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door pino85 op 02-07-2019 18:02 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-10 13:48
Als ik mag vragen, is het mogelijk om een Tensorflow of andere machine learning benchmark te draaien op de kaarten zodra ze uitkomen, of mag dit niet tijdens de release? Vooral omdat de kaarten met fp16 adverteren lijkt me dit een relevant feature, niemand lijkt deze benchmarks te draaien tot best een tijd na release :( For now extrapoleer ik gewoon de Tflops maar dat is toch minder (vooral met fp16).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtuv
pino85 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:01:
@Xtuv

Nog steeds enorm veel mensen spelen op die setting 1080p/ultra. Daar zijn deze kaarten perfect voor. Dat is een goede reden.
Maar nogmaals jij/jullie prefereren de medium setting dan boven ultra om te laten zien als prestatie index, wat is daar de onderbouwing van ? Die mis ik namelijk.
Mijn redenering was dat 1440p in populariteit stijgt en dat deze kaarten daar zeer geschikt voor zijn, dus 1440p Ultra heb ik als uitgangspunt genomen. Daar nog 4k Ultra bij gedaan om verschillen in de meest veeleisende omstandigheden te laten zien en 1080p medium toegevoegd om te kijken hoe het zit bij juist de minst zware grafische settings.

Ik ben het met je eens dat 1080p ultra een settings is die meer gebruikt wordt in de praktijk dan 1080 medium. Bij de Navi-review die 7 juli online komt zal ik een prestatie-index maken voor 1080p ultra. De Super-kaarten staan daar dan ook tussen :)

@Gijs Goed punt. We hebben relatief weinig tijd om voor release van de videokaarten te testen helaas. Het overgrote deel van de kopers zet deze kaarten voor games in, dus daar is ons testprotocol op gefocust.
Heb je suggesties voor dergelijke benchmarks?

[ Voor 11% gewijzigd door Xtuv op 03-07-2019 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85

pino85

@Xtuv

Dat is goed nieuws, bedankt voor de uitleg.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Xtuv schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:22:

De prijzen die Nvidia noemt zijn ook de vanafprijzen van de aib-kaarten. De gewone 2070-kaarten zijn voor minder dan 529 euro te koop.
Ja het zijn ook adviesprijzen voor de custom versies, maar fabrikanten en winkels kunnen onder de adviesprijzen gaan zitten. Dat zie je nu dus al met de RTX 2060 en RTX 2070 bijvoorbeeld. De goedkoopste versies zitten soms toch wel eens 50 euro/dollar onder de adviesprijs. Dat is dus ook mijn punt waarom je niet adviesprijzen met winkelprijzen kunt vergelijken.
De Windows-versie (1803) is voor alle benchmarks gelijk. Het testprotocol is hetzelfde als bij onze andere recente reviews van videokaarten.
Dat is een typo mag ik hopen? Want anders zou het betekenen dat jullie Windows versie een jaar achter loopt. In 1903 zitten ook nog eens optimalisaties voor games, vooral Zen 2 schijnt daar "veel" voordeel bij te hebben.

Maar als het echt zo'n oude Windows versie is dan kan ik mij goed voorstellen dat in sommige games een langzamere RTX 2060 Super het kan winnen van de snellere RTX 2070. Ook nog verschillende driver versies en game versies door elkaar gegooid?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
@-The_Mask- Typo inderdaad, het is 1809. Voor Zen 2 gebruiken we 1903.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Xtuv schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:59:
@-The_Mask- Typo inderdaad, het is 1809. Voor Zen 2 gebruiken we 1903.
En wordt gebruik gemaakt van een goede testmethode? Zodat er niet in eens een CPU die eigenlijk te traag is voor de geteste game heel hoog in de lijst komt met bijvoorbeeld 120fps, terwijl die de game niet volledig soepel kan draaien. Terwijl een CPU die perfect voor de genoemde game is ergens onderaan staat.

Want als je zoiets ziet dan weet je zeker dat er iets niet deugd aan de testmethodes.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-10 13:48
Xtuv schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:22:
[...]

@Gijs Goed punt. We hebben relatief weinig tijd om voor release van de videokaarten te testen helaas. Het overgrote deel van de kopers zet deze kaarten voor games in, dus daar is ons testprotocol op gefocust.
Heb je suggesties voor dergelijke benchmarks?
Ja, ik had al zon vermoeden dat er veel tijdsconstraints zijn. Echter kan ik het ook echt nergens anders vinden, dus zou het wel een generieke toevoeging zijn aan de review!

Voor inspiratie qua benchmarks zou ik vooral naar deze artikelen kijken: https://www.pugetsystems....-1080Ti-and-Titan-V-1386/
Of deze: https://lambdalabs.com/bl...deep-learning-benchmarks/. Dus een vaste versie van Tensorflow of ander framework, en daar dan wat verschillende benchmarks in draaien.

Daarnaast mogelijk een open source benchmark zoals http://fahbench.github.io/details.html om de performance op single (of double) rekenproblemen te bepalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtuv
@Gijs Dank voor de suggesties. Ik gooi het in de groep :)

@pino85 Goed nieuws, we hebben de indices weer werkend gekregen, dus ik hoef niet meer in spreadsheets te prutsen :P Ik heb ze nu van alle resoluties en settings in de review gezet:

reviews: Nvidia RTX 2060 en 2070 Super - Meer waar voor je geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85

pino85

@Xtuv Dank je wel voor de terugkoppeling, top!

[ Voor 30% gewijzigd door pino85 op 04-07-2019 19:54 ]

Liefhebber van Tweakers

Pagina: 1