Vraag

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:13
Hoi mede-tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone omdat mijn huidige niet meer voldoet (iPhone SE).

Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
Ruwe schatting: ongeveer 350 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel heb ik een iPhone SE en deze begint sinds deze week kuren te vertonen. De iPhone is voor mij snel genoeg maar het scherm wordt nu toch wel te klein, en de camerakwaliteit is te laag.

Ironisch genoeg moet de nieuwe smartphone ook niet te groot zijn, liefst niet boven de 6 inch met mimimale bezels. Camera moet goede foto's kunnen maken (ook met minder licht) die je ook nog een beetje kan uitvergroten, voor bijvoorbeeld een fotoboek.Hardwarematig stel ik geen hoge eisen, ik doe de basisdingen: internetten, google maps, youtuben, whatsappen en uiteraard bellen. Ik zit niet aan het apple eco systeem gebonden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat te denken aan een Samsung Galaxy A40, perfect formaat en hardware is prima voor mij maar ik heb twijfels bij de camera. Samsung Galaxy s10e, goed formaat en super camera maar duur en eigenlijk is de hardware meer dan wat ik nodig zou hebben. Xiaomi Mi 9 SE, ik hoor alleen slechte zaken over de software met advertenties e.d.

Welke vragen heb je hier nog over?
Camera op de smartphone gebruik ik voornamelijk voor vakanties en foto's van mijn zoontje te maken.

Alle reacties

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:58
Google Pixel 3a? Erg goede camera, prima hardware voor wat jij wilt en uitstekende software ondersteuning. De telefoon is te koop voor 399 en past dus prima binnen het budget.

Verwijderd

Ik ben zelf ook wat aan het zoeken met ongeveer dezelfde vraag. De pixel3a ligt net wat boven mijn budget. Zat te kijken naar de a50 of a70, de nokia 8.1 of pocophone f1.
Naast goede camera zoek ik ook dual sim en goede batterij

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:17:
Ik ben zelf ook wat aan het zoeken met ongeveer dezelfde vraag. De pixel3a ligt net wat boven mijn budget. Zat te kijken naar de a50 of a70, de nokia 8.1 of pocophone f1.
Naast goede camera zoek ik ook dual sim en goede batterij
Pocophone met GCam mod als camera app...?

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Verwijderd

Zou absoluut voor de Xiaomi Mi 9T gaan.
Zit een heel goed triple camera systeem die zich kan meten met de flagship models van deze tijd ( S10, Oneplus 7 pro)

Wel €29 boven budget ;) Is wel 128GB

https://www.belsimpel.nl/xiaomi-mi-9t/128gb-zwart

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2019 14:30 ]

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:13
Zijn goede smartphones, ik vind ze alleen nogal fors.. (ik kom dan ook van een iPhone SE af...).
Hebben jullie daar geen last van qua bediening?

Verwijderd

Milo85 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:31:
Zijn goede smartphones, ik vind ze alleen nogal fors.. (ik kom dan ook van een iPhone SE af...).
Nee. Wen je zo aan, vriendin is over gegaan van iPhone SE naar Xiaomi Pocophone F1. Ze wilt geen ander formaat toestel meer ;)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Milo85 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:31:
Het was wennen, maar een groter toestel is prima bruikbaar.
Pagina: 1