Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorJC
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-08 16:54
Mijn vraag
...
Ik heb een Onkyo receiver NR-414 uit 2013. en een samsung TV UE 46 ES 8000.
Sinds kort heb ik de nieuwe Nextbox van ziggo gekregen en aangesloten zoals ziggo beschreef.
Met de oude Horizonbox van Ziggo had ik soms problemen dat voor een enkele seconde het geluid af en toe weg viel.
Rommelde ik wat aan de CAI doos of de aansluitingen bij de CAI doos was het probleem weer een tijdje weg.
Heb er ooit is over geklaagd bij ziggo en er is toen een demper bij die CAI aansluiting geplaatst.
Nu ik dus de nieuwe Next box heb is het wegvallen vele malen erger.

Ook nu, met de nieuwe Next box weer een monteur van Ziggo geweest.
Deze heeft de demper weg gehaald, nieuwe CAI doos geplaatst groene coaxkabel in de muur verlengd met een wat dunnere coax kabel maar dit alles heeft niets geholpen.
Nieuwe HDMI kabel van Ziggo ontvangen maar haalde ook niets uit.
Nu stelt Ziggo voor de HDMI die van de Onkyo naar de TV gaat te verwijderen om te kijken of het wegvallen van het geluid dan is opgelost.
Dit blijkt ook zo te zijn want het geluid valt nu niet weg.

Maar omdat het weg vallen van het geluid zowel bij de Horizon box als ook bij de nieuwe Next box voorkomt ga ik twijfelen of het dan toch niet aan de Onkyo ligt.
Heb laatst de laatst beschikbare firmware 1171-4001-0000 via een usb stick er op gezet maar ook dat heeft het probleem niet opgelost.
Onkyo verwijst naar een Authorised Service Punt.
Iemand bekend met dit probleem of een idee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
firmware 1171-4001-0000 NR-414

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu stelt Ziggo voor de HDMI die van de Onkyo naar de TV gaat te verwijderen om te kijken of het wegvallen van het geluid dan is opgelost.
Dit blijkt ook zo te zijn want het geluid valt nu niet weg.

Maar omdat het weg vallen van het geluid zowel bij de Horizon box als ook bij de nieuwe Next box voorkomt ga ik twijfelen of het dan toch niet aan de Onkyo ligt.

Dit lijkt mij erg tegenstrijdig.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2019 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:30

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Wellicht hier eens vragen
[DVB-C] Ziggo Mediabox Next

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV