Meer userreviews tonen op de frontpage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Met de nieuwe update zijn we van 3 userreviews naar 1 userreview gegaan. Dat is best wel karig en is absoluut niet in lijn met wat Olaf hier zegt:
We zijn eind vorig jaar gestopt met de Gebruikersreview van de Maand, het maandelijkse artikel waarin we de beste gebruikersreviews op een rij zetten. Bloed kruipt echter waar het niet gaan kan en we willen lezers toch graag op de hoogte houden van wat er speelt op communitygebied.
Ik zou graag willen dat we teruggaan naar 3 reviews en de community weer beter zichtbaar is op de frontpage. Dat kan zelfs in de huidige stijl door bijvoorbeeld in tekst 2 andere linkjes naar 2 andere reviews eronder te zetten.

Eerst

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W6BghjJ.png

Nu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZBfFV-SkD9QcB3T2cWFSNQ-rfw=/i/2002897098.png

[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 02-07-2019 15:13 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik ben er helemaal voor, juist de community reviews verdienen de aandacht.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Maar ze rouleren wel, ik zie in elk geval elke keer een andere user review :)

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op deze manier wordt de community alleen maar meer buiten gesloten en volgens mij waren deze uitgelichte userreviews juist bedoelt om de community wat meer te betrekken in het geheel. Dus dat het niet in lijn is met Olaf is 1 ding, maar volgens mij gaat het dus tegen wel meer in. De positie maakt daarbij denk ik niet heel veel uit, maar het aantal des te meer.

Maar ik ben aan de andere kant wel bang dat dat de weg is waar Tweakers heen wil en steeds minder rekening lijkt te willen houden met de community, ongeacht hoeveel feedback er komt. Ik loop lang genoeg mee om te zien dat Tweakers helaas niets doet met feedback en men het vooral 'te druk' heeft (voor de community) in mijn beleving. Men wilt het wel (ergens) aanhoren, maar van verbeteringen komt het niet, de CSS-snippets zijn een ander recentelijk voorbeeld, wat ik geen oplossing vindt voor het daadwerkelijke probleem waardoor het komt. Ik voorzie dat er in Stoute Bugs alleen maar meer topics gaan komen.

Deze nieuwe "feature" zie ik dus niet op mijn Frontpage, omdat ik een custom CSS heb wat de overige rommel er tussenuit filter, maar daardoor deze uitgelichte reviews ook niet laat zien. Toch zet, uitgaande van het .plan van de devers, men gewoon door met de CSS snippets....

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 02-07-2019 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is jammer dat jullie op deze negatieve manier naar deze wijziging kijken. Met de positie in de rechterkolom willen we er juist voor zorgen dat onze bezoekers zich beter bewust zijn van de mooie reviews die er door de community worden geschreven. Op de oude lage plek op de frontpage kregen de gebruikersreviews nagenoeg geen bekijks. We monitoren de kliks op de gebruikersreviews en kunnen op basis daarvan bepalen of deze wijziging succesvol is.

Daarnaast passen de blokken voor gebruikersreviews, forumtopics en tweakblogs in de linkerkolom niet in onze visie van de frontpage. We willen de linkerkolom reserveren voor actualiteit en de rechterkolom voor items die daar soort van los staan, zoals de Best Buy Guides, gebruikersreviews en populaire forumtopics (ja die gaan ook naar de rechterkolom).

Dat er een behoefte bestaat om meer gebruikersreviews te bekijken begrijp. Ik zullen kijken of we dat beter kunnen oplossen.
CH4OS schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:20:

Deze nieuwe "feature" zie ik dus niet op mijn Frontpage, omdat ik een custom CSS heb wat de overige rommel er tussenuit filter, maar daardoor deze uitgelichte reviews ook niet laat zien. Toch zet, uitgaande van het .plan van de devers, men gewoon door met de CSS snippets....
We kunnen helaas niet tegemoetkomen aan de wensen van alle gebruikers, maar met custom css snippets maken we het wel een stuk makkelijker om de site naar eigen inzicht te verbouwen en die bouwsels te delen met gelijkgestemden. Misschien is dit voor jou het moment om niet de hele rechterkolom te verbergen maar alleen de blokjes die je niet interessant vindt :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Femme schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:49:
Het is jammer dat jullie op deze negatieve manier naar deze wijziging kijken. Met de positie in de rechterkolom willen we er juist voor zorgen dat onze bezoekers zich beter bewust zijn van de mooie reviews die er door de community worden geschreven. Op de oude lage plek op de frontpage kregen de gebruikersreviews nagenoeg geen bekijks. We monitoren de kliks op de gebruikersreviews en kunnen op basis daarvan bepalen of deze wijziging succesvol is.
Punt is meer, dat op de oude positie meer reviews te zien waren. Nu is het 1 uit 25 geselecteerde reviews, welke je krijgt is daarmee semi random, maar je weet nooit of je hem daarna nog ziet.
We kunnen helaas niet tegemoetkomen aan de wensen van alle gebruikers, maar met custom css snippets maken we het wel een stuk makkelijker om de site naar eigen inzicht te verbouwen en die bouwsels te delen met gelijkgestemden.
Ja en nee. Het kan ook meer kapot maken, zonder dat gebruikers dat doorhebben. Ik weet niet of je dergelijke power wel moet willen geven aan gebruikers.
Misschien is dit voor jou het moment om niet de hele rechterkolom te verbergen maar alleen de blokjes die je niet interessant vindt :) .
Het leuke is dat ik dat dus al gedaan heb, maar schijnbaar dus niet specifiek genoeg had. Ik heb het intussen opgelost.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 02-07-2019 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CH4OS schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:53:
[...]
Punt is meer, dat op de oude positie meer reviews te zien waren. Nu is het 1 uit 25 geselecteerde reviews, welke je krijgt is daarmee semi random, maar je weet nooit of je hem daarna nog ziet.
Maar stonden voorheen wel heel diep op de frontpage, waar veel mensen niet komen. Nu zie je een user review door slechts tweemaal te scrollen. De kans is dus groot dat er meer op user reviews geklikt gaat worden, ondanks dat er maar eentje staat :)

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Femme schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:49:
Het is jammer dat jullie op deze negatieve manier naar deze wijziging kijken.
Hoe zou dat komen? Mensen worden constant aangemoedigd om reviews te schrijven, maar elke vorm van het promoten van deze reviews wordt uitgekleed/weg gehaald.. Hoe moet iemand dat positief zien?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
XWB schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:49:
[...]

Maar stonden voorheen wel heel diep op de frontpage, waar veel mensen niet komen. Nu zie je een user review door slechts tweemaal te scrollen. De kans is dus groot dat er meer op user reviews geklikt gaat worden, ondanks dat er maar eentje staat :)
In mobile staan ze eigenlijk nog zo goed als op dezelfde locatie. flink ver onderaan. Desalniettemin is 1 review karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:03

crisp

Devver

Pixelated

Frozen schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:12:
[...]

In mobile staan ze eigenlijk nog zo goed als op dezelfde locatie. flink ver onderaan. Desalniettemin is 1 review karig.
Voor mobile moeten we nog kijken hoe we een betere verdeling kunnen maken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

XWB schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:49:
Maar stonden voorheen wel heel diep op de frontpage, waar veel mensen niet komen.
Dus wordt voor een minderheid dat die reviews toch niet bekijkt, de site aangepast, in de hoop dat een niche dat wel gaat doen? :? Net als voor de witruimte onlangs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Frozen schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:12:
[...]

Volgens mij is het zelfs zo dat de meeste gebruikers de site bezoeken met een Android of iOS apparaat. Je zou verwachten dat de site dan op een positieve manier wordt aangepast voor die meerderheid op smartphones.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Kiswum schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:16:
[...]

Volgens mij is het zelfs zo dat de meeste gebruikers de site bezoeken met een Android of iOS apparaat. Je zou verwachten dat de site dan op een positieve manier wordt aangepast voor die meerderheid op smartphones.
Zie: crisp in "Meer userreviews tonen op de frontpage" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Eerst zien, dan geloven ;) Er zijn het laatste half jaar meer dingen omgevallen om ze soms op een later moment terug te brengen / herstellen / of te laten zoals het is.

Frontpage weergave:
  • Banners van reviews tussen de artikelen die voelden aan als reclame.
  • Van 3 uitgelichte redactie reviews, naar 3 reviews verdeeld over de gehele pagina, waarbij zo'n banner niet netjews wordt uitgelijnd per dag maar er middenin valt.
  • Downloads tussen de nieuwsartikelen.
Via Custom CSS aangepast naar iets wat prettiger voelt en waarbij ik d.m.v. de tracker toch op de hoogte kan blijven.

code:
1
2
3
4
5
6
.inBetweenContent {
display: none;
}
table.highlights tr.download { display: none; }

.bannersDisabled .frontpage tr.nonspot { display: table-row; }

Een van de postieve dingen van het afgelopen half jaar, vind ik de sectie van Meest gelezen artikelen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Kiswum En niet vergeten dat je door dingen op [mono]display: none;[/mono te zetten] geen andere items ervoor terug krijgt. Bij de .Plan tracker zou je dan het aantal op 20 moeten zetten, als je dan de advertorials eruitvist, hou je pak 'm beet een half lijstje over met ~10 items...

EDIT:
Op het moment zou de lijst 11 items overhouden...

EDIT 2:
Maar goed, dat is eigenlijk voor een ander topic. ;)

Overigens denk ik ook dat het Tweakers zou sieren als dit in een publieke beta was getest, alvorens men dit zomaar online kwakte als alternatief voor de spammy blokken tussen de nieuwsartikelen in.

[ Voor 74% gewijzigd door CH4OS op 06-07-2019 15:21 ]

Pagina: 1