LG 27UK850 icm MacBookPro - vraag over Standby

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 17:29
Ik heb een LG 27UK850 monitor via de USB-C poort op mijn MacBook Pro aangesloten waarbij de klep van de MacBook permanent gesloten blijft en ik dus via de LG monitor op de macBook werk.
Via de USB-C kabel loopt eveneens de voeding voor de MacBook, dit omdat ik maar 2 USB-C poorten op mijn MacBook ter beschikking heb.
Dit functioneert uitstekend maar ik heb toch een probleem welk ik tot nu toe nog niet kon oplossen.

Zolang de MacBook niet in de slaapstand valt gaat het uitstekend maar zodra ik de MacBook handmatig of via de Instellingen geplande tijd in de Slaapstand gaat wordt de voeding naar MacBook onderbroken.
Op zich is daar in eerste instantie niets mis mee maar ik heb op de macBook op 2e USB-C poort een Samsung T5 SSD drive aangesloten waarop t=regelmatig een backup wordt gemaakt.
Zodra echter de MacBook al dan niet automatisch in de Slaapstand gaat gaat ook de LG monitor in de slaapstand waardoor de voeding naar de USB-C poort van de MacBook wegvalt en dus de MacBook op batterijvoeding overgaat.

Dit heeft tot gevolg dat de externe USB Drive geen spanning meer krijgt en er continue meldingen komen 'Schijf onjuist verwijderd'.

Op zich heb ik er geen moeite mee dat de MacBook constant met gesloten klep aan blijft staan maar dan blijft ook de LG monitor aan staan en dat is natuurlijk niet wenselijk.
Als ik de LG monitor uitzet dan blijft hetzelfde probleem, de USB voeding valt weg.

Nu zie ik in de instellingen van de LG monitor 2 opties, zie bijlagen.
Mijn Engels is niet al te beste dus ik kan deze 2 opties misschien niet goed interpreten.

Zoals ik het nu lees zou de optie 'Automatic Standby' hulp kunnen bieden want het schijnt dat dan alleen het scherm uit gaat maar niet de voeding via de USB poort, correct?

Zijn er eventueel nog andere opties om dit probleem te verhelpen?

N.B.
Ik krijg helaas de foto's niet toegevoegd maar misschien kan het ook zonder foto's.

[ Voor 4% gewijzigd door srna513006 op 02-07-2019 12:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een link naar die handleiding, of nog beter, de juiste citaten uit die handleiding zou wel helpen.

Zonder in de handleiding gekeken te hebben, heeft dat beeldscherm een usb-c hub zodat die schijf aan het beeldscherm kan hangen?

En die backups, gaat dat via TimeMachine? Volgens mij kun je uitzetten dat backups ook gemaakt moeten worden wanneer de MBP voeding via de batterij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:52
Als het goed is heb je "deep sleep mode" in je monitor menu, deze moet je uitzetten wil je de USB-functies van je monitor behouden als het in standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Dat heb ik geprobeerd maar ik ben niet zo handig om e.e.a. hier toe te voegen.
Ik heb via een Schermafbeelding een 2-tal opties uit de PDF handleiding gemaakt maar zoals ik al schreef, ik weet niet hoe ik zo 1-2-3 de schermafbeeldingen (foto's) hier toegevoegd krijg.

De LG minitor heeft naast 2 x een USB-A inderdaad ook een USB-C aansluiting.
Die gebruik ik om mijn MacBook via een USB-C kabel van spanning te voorzien maar dezelfde kabel fungeert eveneens als videokabel waardoor ik op mijn macBook maar één USB-C kabel hoef te gebruiken.
Op de 2e USB-C van de MacBook Pro is de Samsung T5 SSD drive aangesloten t.b.v. de (dagelijkse) TM backup en Carbon Copy Cloner backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
BernardV schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:04:
Als het goed is heb je "deep sleep mode" in je monitor menu, deze moet je uitzetten wil je de USB-functies van je monitor behouden als het in standby staat.
De "deep sleep mode" staat in de monitor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Hier nog een oplossing voor gevonden, heb hetzelfde probleem eigenlijk, regelmatig resetten en niet uit sleep willen. Lijkt niet alleen met de mac, aan een windows 10 pc reset hij zich ook regelmatig.

Eigenlijk is de usb-c ingang niet bruikbaar. Deep sleep staat al lang uit.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Dit is een reactie op een bijna 1 jaar oude topic maarnog steeds actueel.

Bij mij heeft zich dit probleem vanzelf opgelost..., maar ja opgelost?

LG ondersteund sinds kort niet meer de oplaadoptoe via USB-C en dat was nu juist de reden waarom ik deze LG monitor had besteld.

Ik heb nu een MacBook Pro 2017 met 4 USB-C aansluitingen dus heb ik nu nog 3 USB-C want de 4e poort gebruik nu om de MacBook op te laden.
Ik heb dus nu geen probleem meer.
Pagina: 1