Wix website naar een andere host

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
Goedendag,

Na een tijdje wix gebruikt te hebben om mijn webwinkel in elkaar te zetten ben ik toch zeer ontevreden over de mogelijkheden en de kosten van wix,
toch vind ik de wix website wel handig in het designen van de webshop, graag zou ik dan ook het oude design mee willen nemen naar een andere host.
Ik zou het eventueel met de hand na kunnen maken maar vraag mij af welke websitemaker dezelfde functies hebben die dit mogelijk maken.
het gaat om de volgende website:
*snip* niet relevant - spam

via welke websitebouwer kan ik deze het beste maken?

Met vriendelijke groet,
Gerjan

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 02-07-2019 12:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:38

eagle00789

Est. November 2005

Wat heb je zelf al gedaan en gezocht, waar loop je tegen aan, wat gaat er niet goed.
Iets meer initiatief tonen wordt op dit forum zeer gewaardeerd.

Wordpress, magento zijn voorbeelden van webshops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
Ik heb zelf al gekeken bij mijnwebwinkel, lightspeed, wordpress etc maar ik kan met die websitemakers niet de pagina namaken, vooral om dat deze een vast template hebben die niet volledig aan te passen is.
bij wix kan ik de header zelf aanpassen dmv drag & drop text, boxen, fotos en menu's.

het probleem waar ik dus tegen aan loop is dat ik mijn webwinkel exact hetzelfde wil maar bij een andere websitemaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:38

eagle00789

Est. November 2005

Wix is een systeem dat alleen bij WIX gebruikt wordt en ook geschreven is door WIX. Bij ALLE andere varianten zul je dus zelf de site geheel moeten nabouwen. Je kunt ten alle tijden altijd zelf een template maken voor een webshop welk systeem dat j dan ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
Is het ook niet mogelijk om de html van de website over te zetten, ik heb namelijk een volledige backup van alle paginas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:09

Detmer

Professioneel prutser

Geen idee of het kan, maar mag het überhaupt wel? Kan me voorstellen dat WIX templates niet zomaar gekopieerd mogen worden.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
ik heb een leeg template gebruikt om de website te maken. dus eigenlijk vanuit scratch.
ik denk dat ik dan geen problemen zal krijgen aangezien ik het zo goed als zelf heb gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
gerjan z schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:27:
Is het ook niet mogelijk om de html van de website over te zetten, ik heb namelijk een volledige backup van alle paginas
Je hebt een volledige backup (met alle achterliggende php/js/css/folderstructuur/images etc etc) of heb je de pagina opgeslagen als html bestand?

Als je alleen een HTML bestand hebt zal je niet veel kunnen beginnen , en als je wel een volledige backup van je WIX site (+CMS) hebt lijkt het me sterk dat wix er blij van wordt als je dat ergens anders gaat hosten

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Mijn ervaring is een site van Wix vooral laten inspireren op wat het was, en zelf opnieuw bouwen. Beste manier, snelste. Kijk vooral wel naar wat de code doet (en laat de javascript een beetje links liggen). De SEO/HTML pagina opbouw is niet heel slecht. Hoe dan ook, is Wix geoptimaliseerd voor hun manier van bouwen, en de CSS is misschien niet het meest werkbaar als het aankomt op het lezen/vinden hiervan.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-06 13:20
gerjan z schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:31:
ik heb een leeg template gebruikt om de website te maken. dus eigenlijk vanuit scratch.
ik denk dat ik dan geen problemen zal krijgen aangezien ik het zo goed als zelf heb gemaakt
Wix is een WYSIWYG sitebuilder. Al heb je de hele site zelf in elkaar gesleept, dan nog maak je gebruik van componenten, styles en scripts die door Wix zijn geschreven / ontworpen. Dus de kans is groot dat 1-op-1 kopiëren (juridisch gezien) gewoon niet kan zonder toestemming van Wix.

[ Voor 7% gewijzigd door Nijn op 02-07-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
Hoe zit het met wordpress cms, is het mogelijk om hiermee een website te bouwen zonder eerst een hosting aan te schaffen? en moet ik dan een ttemplate maken of is het ook mogelijk om via drag & drop de website in elkaar te zetten. als dat mogelijk is dan zou ik het eventueel daar mee kunnen proberen. ik heb zelf al wel het een en ander gezocht maar wordt er niet wijzer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 18:50
Ik heb even je website bekeken, mijn advies zou zijn om voor een wordpress website te gaan met een nieuw template.

Niet om je af te kraken, maar je huidige website is alle behalve fijn, een paar punten die je met een standaard template meteen hebt opgelost:
- inconsistente navigatie
- Schaalt niet mee voor mobiel
- Full screen divs die blijven staan als je op vorige drukt

Als je een template als één van deze https://themeforest.net/c...ommerce?term=auto%20parts pakt heb je meteen een site die een veel betere flow/interface heeft.

Just my 2 cents als professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 18:50
gerjan z schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:44:
Hoe zit het met wordpress cms, is het mogelijk om hiermee een website te bouwen zonder eerst een hosting aan te schaffen? en moet ik dan een ttemplate maken of is het ook mogelijk om via drag & drop de website in elkaar te zetten. als dat mogelijk is dan zou ik het eventueel daar mee kunnen proberen. ik heb zelf al wel het een en ander gezocht maar wordt er niet wijzer op
Er is een reden waarom je alleen drag en drop in websites als Wix ziet, het is bijna onmogelijk om met alle apparaten rekening te houden.

Als je wordpress gebruikt moet je een hosting zoeken (zoals bijvoorbeeld https://www.webruimtehosting.nl/) dit soort providers bieden standaard wordpress installaties aan, daarna kan je een template, woocommerce en andere plugins installeren die je nodig hebt.

Via widgets richt je de website, maar dit is een stuk beperkter dan via Wix, het voordeel is wel dat je een veel betere website voor je gebruikers krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:09

Detmer

Professioneel prutser

gerjan z schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:44:
Met enige kennis kan dat zeker. Je kunt een VM instellen met Wordpress (zijn zelfs kant en klaar te downloaden https://bitnami.com/stack/wordpress/virtual-machine (advies om alleen intern voor testdoeleinden te gebruiken!) of zelf iets als xampp instellen met Wordpress (https://www.wphulp.nl/tut...-computer-te-installeren/).

[ Voor 3% gewijzigd door Detmer op 02-07-2019 11:54 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
REDSD schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:44:
Ik heb even je website bekeken, mijn advies zou zijn om voor een wordpress website te gaan met een nieuw template.

Niet om je af te kraken, maar je huidige website is alle behalve fijn, een paar punten die je met een standaard template meteen hebt opgelost:
- inconsistente navigatie
- Schaalt niet mee voor mobiel
- Full screen divs die blijven staan als je op vorige drukt

Als je een template als één van deze https://themeforest.net/c...ommerce?term=auto%20parts pakt heb je meteen een site die een veel betere flow/interface heeft.

Just my 2 cents als professional.
Ik heb mijn website gebaseerd op die van *snip* spam, qua navigatie werd ik dus beperkt door wix, ik heb het zoveel mogelijk proberen op te lossen evenals de anderen punten maar wix was uiteindelijk toch een beperkende factor, de layout op zich is prima. maar de navigatie is nogal raar doordat ik geen eigen code in kon voegen bij wix die naar andere paginas leidde(doordat het in een iframe geplaatst werd)

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 02-07-2019 12:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 14:11

TheBorg

Resistance is futile.

Hier wat advies van iemand die met z'n webshop meer dan 200.000 bestellingen heeft verwerkt:

- Wil je een webdeveloper worden of een brommeronderdelenhandel runnen? Ik denk het laatste. Dus geen Wordpress of je betaald iemand anders om het te doen. Wil je het wel leren, be my guest, maar alle tijd die je daar in steekt had je ook in de marketing van je webshop kunnen steken. Je houd je eigen groei tegen.
- Alles met een editor zoals Wix is onder de streek gewoon kut.
- josdijkman.nl is custom gebouwd in Magento en heeft waarschijnlijk 10 duizenden Euro's gekost
- Haal inspiratie bij je concurrenten maar ga niet na-apen. Zoek je eigen sterke punten. Kijk nooit meer op josdijkman.nl en ga uit van je eigen kracht.
- Registreer een eigen domeinnaam. Nu ga je verhuizen en veranderd dus de naam van je website. Welke professionele webshop heeft uberhaupt een rare naam als gerjanzomer.wixsite.com? Is gerjanzomer.nl nog beschikbaar?
- Ga in zee met een grote bekende aanbieder van een webshop plarform zoals Lightspeed of Mijnwebwinkel. Als je op een gegeven moment veel knaken hebt kan een webdeveloper daar alle data uit trekken en in een custom professionele omgeving importeren
- Zoek een mooie layout en leg je er gewoon bij neer dat je dat je niet alles zelf aan kan passen. Kijk verder dan alleen de voorpagina. Die zijn vaak gevuld met mooie plaatjes waar je geen zak aan hebt. Hebben de categorie en productpagina's de layout die je wil? Wil je het anders? Of het kost je knaken of je wordt een halve webdeveloper en geen brommerhandel.
https://themes.lightspeedhq.com/nl/themes/
https://www.mijnwebwinkel.nl/voorbeelden
- Waarom zou je je huidige website na willen maken als het ook beter kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
TheBorg schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:36:
Hier wat advies van iemand die met z'n webshop meer dan 200.000 bestellingen heeft verwerkt:

- Wil je een webdeveloper worden of een brommeronderdelenhandel runnen? Ik denk het laatste. Dus geen Wordpress of je betaald iemand anders om het te doen. Wil je het wel leren, be my guest, maar alle tijd die je daar in steekt had je ook in de marketing van je webshop kunnen steken. Je houd je eigen groei tegen.
- Alles met een editor zoals Wix is onder de streek gewoon kut.
- josdijkman.nl is custom gebouwd in Magento en heeft waarschijnlijk 10 duizenden Euro's gekost
- Haal inspiratie bij je concurrenten maar ga niet na-apen. Zoek je eigen sterke punten. Kijk nooit meer op josdijkman.nl en ga uit van je eigen kracht.
- Registreer een eigen domeinnaam. Nu ga je verhuizen en veranderd dus de naam van je website. Welke professionele webshop heeft uberhaupt een rare naam als gerjanzomer.wixsite.com? Is gerjanzomer.nl nog beschikbaar?
- Ga in zee met een grote bekende aanbieder van een webshop plarform zoals Lightspeed of Mijnwebwinkel. Als je op een gegeven moment veel knaken hebt kan een webdeveloper daar alle data uit trekken en in een custom professionele omgeving importeren
- Zoek een mooie layout en leg je er gewoon bij neer dat je dat je niet alles zelf aan kan passen. Kijk verder dan alleen de voorpagina. Die zijn vaak gevuld met mooie plaatjes waar je geen zak aan hebt. Hebben de categorie en productpagina's de layout die je wil? Wil je het anders? Of het kost je knaken of je wordt een halve webdeveloper en geen brommerhandel.
https://themes.lightspeedhq.com/nl/themes/
https://www.mijnwebwinkel.nl/voorbeelden
- Waarom zou je je huidige website na willen maken als het ook beter kan?
ik heb op dit moment al een eigen domeinnaam maar de webshop is nog in ontwikkeling, een bekende van mij die meer kennis van zaken heeft gaat binnenkort kijken naar een nieuwe layout en gaat een volledige website voor mij bouwen in wordpress/lightspeed, totdat de website klaar is ga ik deze website gebruiken, dank jullie wel voor jullie tips en jullie hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Hm, Ik kom bij coolblue vandaan en heb o.a. gewerkt aan checkout en onderliggende systemen. Ik kan je wel waarschuwen dat als je als webwinkel echt aan de slag wilt, dan ga je een hoop dingen tegen komen als privacy, security. Maar ook oplichting naar jou toe. Ik wil niet denigerend zijn, en ik weet dat je ergens moet beginnen, maar let op dat je met een simpel formuliertje en een wordpress website, en je wilt groeien, je een hoop troep gaat tegenkomen. Ik ben bang dat in je eentje een zelfgemaakte webshop, hoe goed je dan ook mag zijn met programmeren, er gewoon niet gaat komen.

Ik wil niet lullig zijn en je wel de goede richting op sturen... denk aan de volgende dingen;

- Responsive (meer dan 50% van de inwoners van Nederland gebruikt mobiel, tablet is minder relevant, besteed daar iets minder aandacht aan)
- Implementeer Google Analytics, en ga nooit live zonder de Enhanced Ecommerce plugin, dit is je beste, maar ook goedkoopste insights die je kunt krijgen
- Verdiep je in zoekmachine optimalisatie (SEO) (zorg dat je canonicals goed zijn, heb geen zelfde website als op www.website.nl als website.nl, maak een 301 redirect)
- Met wordpress, loont het om static site generator te gebruiken of een static caching, snelheid is key
- Werk met progressive images (jpeg) van kwaliteit 60-70% (sweet spot, niet absoluut) en serveer maar 1 voor zowel mobiel als desktop
- zorg voor fatsoenlijke security, neem een redelijk TLS certificaat
- begin niet met coupons, hier kan je keihard op genaaid worden. Je kunt beter met een invulveldje beginnen
- Vraag je meer gegevens dan nodig (zoals telefoonnummer), laat weten waarom men dit vraagt
- Houd je aan je beloften, en durf ze te maken, bijvoorbeeld, voor 23:59 besteld, morgen in huis :Y)

Ze lijken nogal een open deur, maar het is niet altijd vanzelfsprekend.

Dit gratis advies mag je in je zak steken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
gitaarwerk schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:13:
Hm, Ik kom bij coolblue vandaan en heb o.a. gewerkt aan checkout en onderliggende systemen. Ik kan je wel waarschuwen dat als je als webwinkel echt aan de slag wilt, dan ga je een hoop dingen tegen komen als privacy, security. Maar ook oplichting naar jou toe. Ik wil niet denigerend zijn, en ik weet dat je ergens moet beginnen, maar let op dat je met een simpel formuliertje en een wordpress website, en je wilt groeien, je een hoop troep gaat tegenkomen. Ik ben bang dat in je eentje een zelfgemaakte webshop, hoe goed je dan ook mag zijn met programmeren, er gewoon niet gaat komen.

Ik wil niet lullig zijn en je wel de goede richting op sturen... denk aan de volgende dingen;

- Responsive (meer dan 50% van de inwoners van Nederland gebruikt mobiel, tablet is minder relevant, besteed daar iets minder aandacht aan)
- Implementeer Google Analytics, en ga nooit live zonder de Enhanced Ecommerce plugin, dit is je beste, maar ook goedkoopste insights die je kunt krijgen
- Verdiep je in zoekmachine optimalisatie (SEO) (zorg dat je canonicals goed zijn, heb geen zelfde website als op www.website.nl als website.nl, maak een 301 redirect)
- Met wordpress, loont het om static site generator te gebruiken of een static caching, snelheid is key
- Werk met progressive images (jpeg) van kwaliteit 60-70% (sweet spot, niet absoluut) en serveer maar 1 voor zowel mobiel als desktop
- zorg voor fatsoenlijke security, neem een redelijk TLS certificaat
- begin niet met coupons, hier kan je keihard op genaaid worden. Je kunt beter met een invulveldje beginnen
- Vraag je meer gegevens dan nodig (zoals telefoonnummer), laat weten waarom men dit vraagt
- Houd je aan je beloften, en durf ze te maken, bijvoorbeeld, voor 23:59 besteld, morgen in huis :Y)

Ze lijken nogal een open deur, maar het is niet altijd vanzelfsprekend.

Dit gratis advies mag je in je zak steken :+
Hoe bedoel je dat precies met dat invulveldje ipv coupons?

En bijvoorbeeld die beloften, die zitten wel goed, ik neem haalbare beloften zodat ik klanten niet afschrik.

Alles waarvoor ik gegevens verwerk staan in de privacy policy. deze staat wel op de website, hier staat ook in hoe lang ik deze gegevens opsla.

De security hoop ik dat goed komt, ik heb op het moment een ssl certificaat maar er komt idd binnenkort een tls ook omdat ik heb meegekregen dat dit verplicht is volgens de nieuwe AVG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

invulveldje met dat je het handmatig verwerkt. er zijn wel plugins maar daar wordt enorm nee gefeaudeerd

privacy policy en avg is het minste van je problemen ;-) denk aan cross site scripting(xss), form hijacking, sql injections en dan is zo je darabase leeggettrokken. En dat is vaak de low hanging fruit nog. Als je success hebt, en dat hoop ik voor je natuurlijk, zorg dan wel dat je zsm van wordpress af gaat en neem kennis in dienst :-)

Pagina: 1