Vraag

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:53

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Eigenlijk weet ik wat ik wil. Ik wil een telefoon met een goede camera!
En daardoor heb ik de keuze eigenlijk al teruggebracht naar twee toestellen:

- De Samsung S10 plus
- De Huawei P30 pro

De grote tweakers cameratest is vrij duidelijk.. overall is de P30 pro de winnaar.
Maar dat komt omdat vooral de telelens en foto's in het donker beduidend beter scoren. Dat ga ik in het dagelijkse gebruik niet echt veel gebruiken denk ik. Dat zijn toch met name point & click foto's van de kinderen.

Kijk je ook naar andere testen, dan lijkt het verschil toch met name te zitten in kleur (wint de S10+) of detail (wint de P30 pro). Ik denk dat ik kleur belangrijker zou vinden, als mijn meeste objecten toch ongeveer 3-5 meter van me af staan

Dan is er naar mijn gevoel toch nog wel een prijsverschil. Ik denk dat zowel de P30 als de S10+ hetzelfde patroon volgen van de voorgangers.

Voor de P20 pro was het dit:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=1160023&deliveryCountry=NL

Voor de S9+ dit:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=1118065&deliveryCountry=NL

Ik heb zelf eigenlijk een budget van €600-€650 in mijn hoofd.
De S10+ is nu €739. Samsung heeft vaak een cashback actie rondom juli/augustus. Dan wordt het hopelijk €580 Dat zie je ook aan de tabel, de S9 ging al in juli naar mijn budget.

Huawei is op dit moment in de aanbieding voor €689 bij belsimpel. Komt in de buurt. Is de actie afgelopen, dan is waarschijnlijk pas rond november mijn prijsniveau gehaald.
Daarom worstel ik er nu mee. Stel dat ik pas in november hoef te beslissen, dan zitten waarschijnlijk beide telefoons in mijn budget. Maar ik heb iets meer haast, omdat de accu van mijn S7 edge kuren begint te vertonen. En daarnaast, ik eigenlijk tijdens de vakantie ook wil genieten van de goede foto's van de telefoon

[ Voor 6% gewijzigd door greatgonzo op 02-07-2019 11:07 ]

Alle reacties

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:58
greatgonzo schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:50:
De grote tweakers cameratest is vrij duidelijk.. overall is de P30 pro de winnaar.
Maar dat komt omdat vooral de telelens en foto's in het donker beduidend beter scoren. Dat ga ik in het dagelijkse gebruik niet echt veel gebruiken denk ik. Dat zijn toch met name point & click foto's van de kinderen.
Wanneer je de telelens niet veel gaat gebruiken en misschien weinig waarde hecht aan een groothoek dan zou je ook kunnen kijken naar de Google Pixel 3a / 3a XL. Een prima telefoon met uitstekende kwaliteit foto's bij point & shoot gebruik. Verder past deze telefoon ruim binnen het budget wanneer je deze voor 399 koopt.

Verder blijft het natuurlijk gissen wat de prijs van de andere telefoons gaat doen. Je zou eventueel ook nog naar de Galaxy S9+ kunnen kijken. Met 514 euro is dit natuurlijk ook een prima deal.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Heb je de Redmi Mi9T pro / K20 pro ook al bekeken? Dan ben je onder de 500 euro klaar voor een snapdragon 855 / 8GB / 256GB met 40MP camera en een popup voor selfies. Dus geen vervelende notch meer.
https://www.honorbuy.com/1665-redmi-k20-pro-256gb-black.html

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Specs boeien me niet echt.. Gaat me echt om de camera (lens!) en daar laten die xiaomi's vaak kwaliteit liggen

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Je kunt https://www.samsung.com/nl/promo/ in de gaten houden voor de aanbieding. Note 10 gaat binnenkort komen en dan is er ook meestal een Promo van de S10 serie bij.
Zelf zou ik de S10+ boven de P30 Pro verkiezen omdat Point en Click de S10+ beter is, bij de P30 Pro kan het beter zijn maar kost meer werk om in te stellen om dat resultaat te bereiken, en tijd heb je niet als je spontaan iets vast wil leggen..

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
tja.. als ik zelf naar voorbeeldfoto's kijk, vind ik de kleuren van de S10 ook levendiger.
Maar de P30 pro heeft echt betere specs.. dat maakt het lastig

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Specs boeien je toch niet?

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-11 08:10
- Het scherm van de S10 is ook echt veel beter in de zon.. die helderheid is erg fijn.

Oh en een goede camera zit in de Pixel 3XL... Heb er zelf 1 en nog nooit zo makkelijk top foto's geschoten.

[ Voor 40% gewijzigd door Punkbuster op 02-07-2019 13:22 ]

automation fanboy

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
sorry..:) Bedoel hardware specs.. Dus snelheid processor, geheugen e.d. Dat is allemaal dik in orde.

Ik bedoel de specs van de camera.. daar loopt de P30 gewoon in voor, met zn grotere wide en telelens..
En daar haak ik af bij de Xiaomi, die heeft naar mijn idee een slechtere lens

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:58
greatgonzo schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:06:
tja.. als ik zelf naar voorbeeldfoto's kijk, vind ik de kleuren van de S10 ook levendiger.
Maar de P30 pro heeft echt betere specs.. dat maakt het lastig
Vergelijk ook via andere websites en YouTube eens op de prestaties van de telefoons. Je wilt de camera gebruiken voor foto's van kinderen. Dit is wel wat anders dan de omstandigheden van de test van Tweakers waar alleen maar stilstaande objecten in te vinden zijn.

Verder zijn de kleuren zoals de software van Samsung de foto's bewerkt smaakgebonden. Dus wanneer jij er tevreden mee bent is dat toch goed? Het zijn uiteindelijk foto's die je o.a. zelf weer terugkijkt.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
misschien wil ik het over een andere boeg gooien.. de Mate 20 pro heeft een nagenoeg identieke opstelling. Je mist tov de P30 pro zoom (3x vs 5x) en een andere sensor (de P30 heeft een betere "nachtsensor"

Echter, de Mate 20 pro vind je nu voor €425 vanwege de cashback. Dat maakt het wel heel interessant.

Mensen ervaring met de vergelijking Mate 20 pro vs S10 plus?

Verwijderd

Voor alleen foto's zou ik de Pixel 3 nemen. Die maakt veruit de beste foto's en selfies.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
heb heb inmiddels een andere weg ingeslagen. Ben voor de Huawei Mate 20 pro gegaan.
Toch 3x zoom, en bij daglicht even goede prestaties als de P30 pro.

Deze was nu voor €429 op de kop te tikken..

• ano123
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-07 18:35
Persoonlijk vertrouw ik Huawei niet, dus mijn gevoel zegt meteen de S10+.
Edit: ik zie dat je al gekozen hebt. Veel plezier met je nieuwe telefoon! :)

[ Voor 37% gewijzigd door ano123 op 28-07-2019 12:39 ]

Soms actief. Soms.

Pagina: 1