Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseco
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-03 21:11
Ik heb een glasvezel aansluiting met een Fritz.box 7560 router. Deze staat ook als DHCP server ingesteld. Daaraan een Engenius ECB350 AP. Beide zelfde SSID, Fritzbox op kanaal 1, Engenius op 6. Ben ook van plan 2 Devolo dlan 500 wifi's te installeren, voor een paar hoekjes boven waar nu geen signaal is. Deze komen op kanaal 11.

Op de Fritzbox zie ik de clients en waar ze aan hangen: 2.4GHz, 5GHz of LAN. De apparaten die met de Engenius praten staan op de Fritzbox ook onder LAN aangemeld.

Ik loop tegen een paar dingen aan:
  1. De Fritzbox laat mji niet zien welk IP adres de Engenius heeft, en ik kan deze dus niet bereiken voor instellingen, monitoring, updates etc.
  2. Ik heb 2 Brother wifi printers, een MFC-J415W en een HL2270-DW. Gisteren gaf ik een printopdracht vanaf een PC die direct aan de Engenius hangt, aan een printer (de HL) die aan de Fritzbox hangt. De printer deed niets, totdat ik de Engenius uitschakelde en de PC ook direct aan de Fritzbox werd gekoppeld. Waarom lijkt de PC een printer die niet rechtstreeks aan hetzelfde apparaat hangt niet te kunnen vinden?
  3. Soms heeft een client, een telefoon met name, nauwelijks signaal, omdat deze hangt aan de Fritzbox, terwijl deze veel dichter bij de Engenius staat. Pas als ik wifi op mijn telefoon uit en weer inschakel, wordt het signaal optimaal. Kan ik er voor zorgen dat een client automatisch het apparaat met het sterkste signaal koppelt?
Ik weet dat dit misschien verouderde techniek is tov een mesh, maar volgens mij is de Engenius (en de Devolo's idem dito) een prima apparaatje, waarmee eea heel goed te realiseren moet zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swivrampage
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 15:22
1. Een enginius ECB 350 staat standaard op 192.168.1.1 waarschijnlijk heb je die niet aangepast en in een andere range staat dan de fritzbox (192.168.178.xxx)

2. Mischien iets van cliënt isolation aanstaan op de enginius?

3. Nieuwe verbinding maken word (meestal) door de cliënt gedaan, mischien kan je in de fritzbox instellen dat bij een bepaald ontvangst de cliënt gekicked word.
Of de transmit power op de fritzbox wat lager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseco
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-03 21:11
Oké, thanks. Ga ik proberen