Ik draai op meerdere machines windows 10 (home en pro). Wat mij opvalt is dat deze blijven steken op de 1803 versie, terwijl er natuurlijk al een aantal nieuwere versies zijn (1809 en 1903). Zijn er meer die dat hebben en is er iemand die weet hoe dit kan?. En ja...je kan natuurlijk die nwe versies handmatig binnenhalen, dat weet ik. Iemand enig idee?
Vraag
Alle reacties
1903 wordt sowieso nog niet actief gepushed, alleen als je handmatig updates checkt of de upgrade assistent gebruikt. 1809 praten we niet over, die heeft niet bestaan 
De voornaamste reden dat een machine de update niet krijgt is dat omdat Microsoft daar een reden
voor heeft gevonden, zoals niet compatibele software of drivers of een configuratie met een known problem.
De voornaamste reden dat een machine de update niet krijgt is dat omdat Microsoft daar een reden
voor heeft gevonden, zoals niet compatibele software of drivers of een configuratie met een known problem.
I reject your reality and substitute my own
update de drivers is van je videokaart , chipset en dergelijke. wellicht dat deze dan doorkomen
er was bv een issue met bepaalde intel videokaart drivers waardoor 1809 geblocked word
er was bv een issue met bepaalde intel videokaart drivers waardoor 1809 geblocked word
Waarschijnlijk krijg je een melding tijdens het installeren van je videokaart drivers dat de driver niet compatibel is met het OS. Je zult in dat geval dus éérst het OS moeten updaten alvorens je de nieuwste drivers voor je videokaart kunt installeren. Draai ff de Windows Update Assistant op al je systemen en ze worden netjes naar de laatste versie gebracht. ProTip: draai na de upgrade even Disk Clean-up/Schijfopruiming om de clutter van de updates te verwijderen. Je kunt dan wel niet meer reverten maar dat is denk ik niet nodig als alles naar behoren functioneert na de update.flashback1989 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:42:
update de drivers is van je videokaart , chipset en dergelijke. wellicht dat deze dan doorkomen
Forever raver!
Specs: Workstation Server