Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1227880

Topicstarter
Het gaat om een 40 inch tv met modelnummer 40pfk4309/12.

Beeld is weggevallen maar geluid doet het gewoon. Wanneer ik schijn met mijn zaklantaarn zie ik vaag beeld.

Via google kwam ik erachter dat her aan de inventer moet liggen of aan de backlight led lampen.

Weet iemand hoe ik verder moet klussen en bovenal welk onderdeel ik moet bestellen en vooral waar?!

Gisteravond tv open gemaakt maar weet niet wat ik nu moet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:31

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Wat kapot is heb je al ontdekt de backlight, vandaar uit zal je dus moeten uitzoeken (Vaak is het de inverter)
YouTube: Philips TV Picture Repair - How to Replace a Backlight Inverter zie waar het type nummer staat en check of het beschikbaar is en of het je waard is. (ebay. aliexpress ect ect) onderdelen zijn vaak niet alleen de jou ene type TV er worden veel uit onderdelen gebruikt op verschillende TV dus zoek specifiek type op het onderdeel dat stuk is (Philips maakt niet alleen TV's voor zichzelf)

Als je weet hoe een multimeter werkt kom je al een heel eind (testen of de inverter wel stroom afgeeft aan de backlight)

Heb je er nul verstand van ga niet in een TV knoeien die aan het stroom hangt je kan je zelf schade toebrengen.

[ Voor 26% gewijzigd door 42dpi op 02-07-2019 14:16 ]

Si vis pacem, para bellum