96 ports hubs, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb van iemand een aanbieding voor een Gandalf 96 ports Ethernet hub gekregen voor F 850,--

Nu denk ik dit kan niet kloppen. 96 ports zouden veeeeeel collision veroorzaken op een hub, en voor een switch zou die te goedkoop zijn. De homepage van Gandalf (www.gandalf.ca?) is down dus ik kan het niet controleren. Nu vraag ik de raad van jullie tweakers.

Is dit mogelijk? naar mijn mening niet

Verwijderd

Gandalf bestaat sinds 1997 niet meer. Is opgekocht door
http://www.comtek.nl/
zie ook:
http://www.comtek.nl/gandalf.htm

96 poorten kan overigens volgens mij wel degelijk.

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:51

Adze

CCNP !

lijkt me niet verstandig....

Verwijderd

Ik heb die site ff zitten doorkijken, staan wel wat leuken dingen op.

Gandalf maakt dat spul zelf niet meer dus dat kan de prijs verklaren. Edoch ik heb nog niets specifieks gevonden over die 96 poorten.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op vrijdag 27 juli 2001 23:46 schreef ItSnows het volgende:
Ik heb die site ff zitten doorkijken, staan wel wat leuken dingen op.

Gandalf maakt dat spul zelf niet meer dus dat kan de prijs verklaren. Edoch ik heb nog niets specifieks gevonden over die 96 poorten.
Als gandalf niet meer bestaat betekent dat dat die hub antiek is. Nu begin ik wel serieus te twijfelen of dat stabiel is
bij 24 poorten begint de kans op collision groot te worden... op 100mbit al helemaal maar da's een totaal andere zaak

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:10
Ik meen dat Gandalf het eerste/een van de eerste merk was met n hub.
Ik herrinner me nog n review van dat ding toen ie net uit was.
8 poorten+1 BNC voor 2500 piek, 10 mbit natuurlijk.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ze bestaan iig zeker wel, heb hem wel eens bij iemand gezien...

Maar wat je ermee moet is iets anders, je hebt er echt een slechte performance mee :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ja hoor, er zijn zat van dit soort grote hubs, die zijn dan modulair (dat wil zeggen dat ze bestaan uit een kast waarin je borden steekt met een x-aantal poorten). 96 is bijvoorbeeld 8x12.

Een 96-poorts hub veroorzaakt natuurlijk alleen veel collisions als
- veel van de poorten bezet zijn;
- alle aangesloten stations druk verkeer veroorzaken.
In een netwerk dat met name voor file- en print-services gebruikt worden, valt dat verkeer wel mee :
- bestandje ophalen;
- uurtje tekstverwerken;
- bestandje wegschrijven;
- bestandje printen.
Als een hoop stations dit scenario volgen is er weinig aan de hand. Je moet natuurlijk niet zoiets als een Windows NT Terminal Services Edition gaan gebruiken op zo'n netwerk.

Dat het nog wel werkt blijkt bijvoorbeeld ook uit 3Com, die je de mogelijkheid biedt om met speciale kabeltjes tot 8 van hun 24-poorts SuperStack-II hubs te koppelen, die zich dan gedragen als 1 hub. Op een vorig project hadden we 8 van de 12-poorts 3Com's gekoppeld, zonder overmatig veel collisions.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:53
Jep 96 poorts hub's bestaan.

Heb zelf een 100 ports.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1