Presentatie laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik ben op zoek naar laptops voor simpele (bedrijfs)presentaties.

De laptops worden gebruikt voor het afdraaien van filmpjes, afdraaien mp3's en het afdraaien van powerpoints.
De laptop moet een RJ45 ethernet aansluiting hebben.
Verder bluetooth, wlan 1Ghz, querty toetsenbord (numerieke uitbreiding is niet nodig), HMDI video uitgang, 1 x USB3 ingang, minimaal 2 USB poorten, Windows 10.

Liever geen Chromebook, de meeste gebruikers zijn bekend met windows, bovendien zijn er steeds meer bedrijven die geen google producten mogen gebruiken. (Deze laatste groep heeft wel vaak een eigen laptop bij zich)

De laptops worden na elk gebruik compleet leeg gemaakt en terug gezet naar vaste door ons gekozen instellingen.(Moet hier nog de juiste manier voor vinden)

Mijn budget is ongeveer 200 a 300 euro, waarbij de goedkoopste de voorkeur heeft.
Door het vele transporteren, buiten gebruik en veel verschillende gebruikers is de levensduur meestal maar 2 a 3 jaar.

De laptop wordt heel veel vervoerd, gewicht is niet zo belangrijk. Accu sterkte ook niet, ze krijgen altijd vaste spanning.

Ik heb erg goede ervaringen met HP, maar ben niet gebonden aan dit merk.

Niet een hele spannende vraag, maar welke zouden jullie adviseren?
Ik heb zelf de volgende gevonden:

Acer Aspire 1 A114-31-C3BT

HP 250 G6 1WY33EA

Asus X402NA-GA211T

Ik denk dat de HP de beste keuze is omdat deze het meeste werkgeheugen heeft, snelste kloksnelheid, mat scherm, helaas geen flashdrive.

Lijst met beschikbare laptops

[ Voor 3% gewijzigd door Zomaar iemand op 02-07-2019 00:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Zomaar iemand schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 00:07:
Mijn budget is ongeveer 200 a 300 euro, waarbij de goedkoopste de voorkeur heeft.
Voor 299 euro heb je deze Acer met een Intel Celeron N4000 en Intel UHD Graphics 600 en DDR4 geheugen:
pricewatch: Acer Aspire 1 A114-32-C6AJ

Verschil in snelheid zie je hier: https://www.cpubenchmark....on-N3060/3239vs2895vs2762

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:34

Detmer

Professioneel prutser

2e hands / refurbished ex-zakelijke systemen wellicht een optie? Zijn over het algemeen steviger gebouwd dan de standaard goedkope laptopjes en afhankelijk van het type kun je er minimaal 2 kopen voor het beschikbare budget.

[ Voor 7% gewijzigd door Detmer op 02-07-2019 12:09 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Niet online
Deze kost 279 euro maar heeft Windows 10 Home in S-modus (dit kun je gratis omzetten naar Windows Home): pricewatch: HP 14-df0006nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Nuccie schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:05:
[...]

Voor 299 euro heb je deze Acer met een Intel Celeron N4000 en Intel UHD Graphics 600 en DDR4 geheugen:
pricewatch: Acer Aspire 1 A114-32-C6AJ

Verschil in snelheid zie je hier: https://www.cpubenchmark....on-N3060/3239vs2895vs2762
Zal ik dit verschil echt merken, met deze toepassingen?
Wel fijn van de flash drive, maakt het terugzetten van standaard instellingen wel sneller.
Detmer schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:09:
2e hands / refurbished ex-zakelijke systemen wellicht een optie? Zijn over het algemeen steviger gebouwd dan de standaard goedkope laptopjes en afhankelijk van het type kun je er minimaal 2 kopen voor het beschikbare budget.
Daar zit wel wat in, maar we zitten te denken aan 3 a 4 laptops, refurbished kan ik er geen 4 dezelfde vinden, tot nu toe. Tweedehands is wel een optie, maar dan wel via een bedrijf met garantie en niet via een particuliere verkoper.
Nuccie schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:18:
Deze kost 279 euro maar heeft Windows 10 Home in S-modus (dit kun je gratis omzetten naar Windows Home): pricewatch: HP 14-df0006nd
Ga ik dit snelheid verschil echt merken?
Voor 20 euro meer heb ik ook nog een flashdrive:
Acer Aspire 1 A114-32-C6AJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Niet online
Zomaar iemand schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:30:
Ga ik dit snelheid verschil echt merken?
Voor 20 euro meer heb ik ook nog een flashdrive:
Acer Aspire 1 A114-32-C6AJ
Flash of eMMC staat volgens mij voor dezelfde opslagtype (eMMC geheugenchip).
Of je het snelheidsverschil gaat merken hangt af van meerdere factoren, bv. hoe hoog is de bitrate van de filmpjes die je gaat afspelen... ga je 1 taak doen of meerdere taken tegelijkertijd?
Met een Celeron N4000 kun je nog redelijk computeren, alles daaronder zou ik niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik vraag me af of je niet beter kunt investeren in ruggezided notebooks.
Die zijn *fors* duurder, maar zullen ook flink langer mee gaan.

Mogelijk dat je daarmee alsnog de prijs per jaar van die dingen lager kunt houden dan door te investeren in goedkope notebooks die je bewust maar kort mee laat gaan.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Nuccie schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:32:
[...]
Flash of eMMC staat volgens mij voor dezelfde opslagtype (eMMC geheugenchip).
Of je het snelheidsverschil gaat merken hangt af van meerdere factoren, bv. hoe hoog is de bitrate van de filmpjes die je gaat afspelen... ga je 1 taak doen of meerdere taken tegelijkertijd?
Met een Celeron N4000 kun je nog redelijk computeren, alles daaronder zou ik niet aan beginnen.
Er zal altijd maar 1 taak tegelijkertijd worden gebruikt. Over de bitrate valt weinig te zeggen, dat zal afhankelijk zijn van de spreker.
Zal de Celeron N4000 de meest gebruikte bitrate wel aankunnen?
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat de laptop het niet aan kan.
Als de klant meer wensen heeft krijgen ze bij ons de iets duurdere laptop, hier kunnen ze ook zonder problemen 3d tekeningen maken en video's/fotos bewerken:
hp-pavilion-17
Deze goedkope laptops zijn vooral voor de low budget producties met een beperkt budget.
unezra schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:08:
Ik vraag me af of je niet beter kunt investeren in ruggezided notebooks.
Die zijn *fors* duurder, maar zullen ook flink langer mee gaan.

Mogelijk dat je daarmee alsnog de prijs per jaar van die dingen lager kunt houden dan door te investeren in goedkope notebooks die je bewust maar kort mee laat gaan.
Nee hoor dat is niet nodig. De wereld van de laptops gaat zo snel, dat we liever over 2 jaar deze weg doen en weer frisse nieuwe laptops kopen. Dan voldoe je vaak ook weer aan de nieuwe aansluitingen voor video & usb en heb je het nieuwste besturingssysteem.
Diefstal gevoelig zijn alle laptops, ongeacht de prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Zomaar iemand op 02-07-2019 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Zomaar iemand schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:35:
[...]Nee hoor dat is niet nodig. De wereld van de laptops gaat zo snel, dat we liever over 2 jaar deze weg doen en weer frisse nieuwe laptops kopen. Dan voldoe je vaak ook weer aan de nieuwe aansluitingen voor video & usb en heb je het nieuwste besturingssysteem.
Diefstal gevoelig zijn alle laptops, ongeacht de prijs.
*urgh*

Die nieuwste aansluitingen ga je gok ik toch niet nodig hebben en zo hard veranderd dat niet. HDMI en DP zullen nog lang mee gaan, USB3.x zal ook niet over 2 jaar opeens dusdanig verouderd zijn dat je iets nieuws nodig hebt. W10 zal het met updates over 5-10 jaar ook nog wel doen op die hardware. (En Windows 11 komt er niet, volgens Microsoft.)

Wat is er mis met gewoon duurzame spullen kopen die langer mee gaan? Persoonlijk vind ik het een beetje zinloze verspilling moedwilling spullen te kopen die maar 2-3 jaar mee gaan, terwijl je voor een iets grotere investering veel duurzamer spul kunt kopen zoals een Dell Latitude Rugged Extreme. (IP65 certified, mill spec. Kortom, die kun je vol in de regen gebruiken zonder dat er iets aan kapot gaat. Hoe extreem wil je het hebben?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Sorry maar met die prijzen zouden de laptops 250 a 300 euro huur per dag worden. Dat gaan mijn klanten nooit betalen.
Persoonlijk zie ik de meerwaarde niet van laptop die 20 keer zo duur is, terwijl de toepassingen zo beperkt zijn.
De hele subtiliteit van het laptop idee is weg.
Vast erg handig als je in het leger zit, maar niet als je een presentatie wil geven.

[ Voor 51% gewijzigd door Zomaar iemand op 02-07-2019 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07
unezra schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:50:
[...]
Wat is er mis met gewoon duurzame spullen kopen die langer mee gaan? Persoonlijk vind ik het een beetje zinloze verspilling moedwilling spullen te kopen die maar 2-3 jaar mee gaan, terwijl je voor een iets grotere investering veel duurzamer spul kunt kopen zoals een Dell Latitude Rugged Extreme. (IP65 certified, mill spec. Kortom, die kun je vol in de regen gebruiken zonder dat er iets aan kapot gaat. Hoe extreem wil je het hebben?)
https://www.dell.com/nl-n...24-laptop/xctol742414emea

Latitude 7424 - Build Your Own
Aanbiedingsprijs € 3.856,17 Exclusief btw

Baha, weet niet wat jouw "iets grotere investering" betekent? Meer dan 10x :)

Stuk maken ze ze sowieso, ook Elitebook-like of Extra Rugged. Het is namelijk niet hun eigen laptop.

Als ze worden uitgeleend op low budget, dan zou je aan 2e hands HP Elitebooks, Dell Latitudes 7xx0 of IBM ThinkPad S of T kunnen denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Zomaar iemand schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:01:
Sorry maar met die prijzen zouden de laptops 250 a 300 euro huur per dag worden. Dat gaan mijn klanten nooit betalen.
Persoonlijk zie ik de meerwaarde niet van laptop die 20 keer zo duur is, terwijl de toepassingen zo beperkt zijn.
De hele subtiliteit van het laptop idee is weg.
Vast erg handig als je in het leger zit, maar niet als je een presentatie wil geven.
Die Extra Rugged is dan ook de meest extreme vorm die je kunt krijgen.
Inderdaad geschikt om in de woestijn of in de rimboe te kunnen werken en waarschijnlijk voor jouw gebruik overkill.

Er zijn ook tussenvarianten die een stuk goedkoper zijn en toch wat meer durable dan een std. laptopje van €200 - €300. Dat is consumer-grade en sowieso niet echt geschikt voor professioneel gebruik.

Aan de andere kant, je geeft aan dat ze buiten worden gebruikt en flink te lijden hebben. Een beetje laptop kan 10 jaar mee, je argument dat er nieuwe USB standaarden en nieuwe display standaarden worden uitgebracht is vrij zinloos. De kans is bijna 100% dat je over 10 jaar nog prima van een HDMI uitgang en USB3 poort gebruik kunt maken.

Ik zou dus kijken naar een alternatief dat langer dan 2-3 jaar mee gaat, mét een lagere TCO dan je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
OK dank je wel voor je advies.
Pagina: 1