Toon posts:

Mijn Wi-Fi snelheid word door iets onbekends beperkt in W10?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr.Bright
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22-10-2019
Ik heb thuis Ziggo internet van 250/25 upload snelheid ben ik niet echt blij mee maar ik ga ook overstappen op glasvezel, hoe dan ook in me laptop staat bij Wi-Fi status staat 130 mbps~ 180 mbps het is ook een oudere laptop maar hij ondersteunt gewoon 5 ghz Wi-Fi N. Vroeger kon ik gewoon met de speedtest uit op 140 tot 180 mbps aan maar sinds kort kan ik niet meer aan dan 10 mbps maar upload snelheid is wel gewoon normaal 25 mbps en als ik dan weer bij de status kijk zie ik gewoon dat de snelheid wel gewoon goed (en met lan kabel heb ik ook helemaal geen probleem) maar alleen met Wi-Fi dus vaak geeft hij 150 mbps aan maar op de speedtest komt hij gewoon niet hoger dan 10 mbps hoe kan dit?? en als ik me laptop mee naar school neem of ergens anders heb ik dit probleem niet alleen thuis en een andere apparaat zoals mijn telefoon haalt wel de maximale snelheid? }:| Iemand die raad weet??? :?

Beste antwoord (via rens-br op 04-07-2019 09:31)

• Mr.Bright
Er is in me laptop een antenne waarschijnlijk beschadigd dat was eigenlijk het kern van dit probleem, daar lacht het aan ik heb hem laten maken. Met de zelfde wifi kaart doet mijn laptop weer als nieuw, hartelijk bedankt voor het mee denken.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luckei
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 23:02
Een raad is interpunctie.

Verder is het niet heel ongebruikelijk dat je wifi trager is dan de snelheid die je koopt en binnenkomt (en daar kan ook nog eens verschil in zitten).

Haal je megabitps en megabyteps ook niet door elkaar bij een speedtest? Als je daar eens wat afbeeldingen van post. Scheelt toch een factor 8.

Nu zou ik hooguit denken dat er een wifi netwerk van buren de boel verstoord, te weinig info nog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cpt0bvi0us1
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 13-08 10:43
Zoals Luckei zegt. De snelheid van de internet provider is altijd uitgedrukt in megabits
Als je iets download van internet of je kopieert iets van je PC over het netwerk wordt dit weer gegeven in megabytes

Nu wifi is niet altijd een fantastische oplossing, dit is redelijk storings gevoelig. Nu een simpele microgolf oven kan ervoor zorgen dat je signaal van je wifi bar slecht komt. Zit je op een apartement en nieuwe buren gehad? Dat hun microgolf toevallig rond je wifi aansluiting ligt. Is je wifi netwerk niet gehacked door iemand en doet die een man in the middle atack?
Kijk eens naar het mac adres van je default gateway en vergelijk dit met het mac adres die je in Windows te zien krijgt.

Heb je recent je wifi drivers geüpdatet? Wat je anders eens kan proberen is in een command prompt: netsh winsock reset

Zoals luckei ook zegt kan het misschien zijn dat het wifi netwerk van de buren op hetzelfde channel zit als dit van jou. Dit kun je makkelijk met de tool inssider (voor Windows) of op de google play store staan er ook 1000 waarmee je de info van je wifi kunt zien. Als jij op channel 1 zit & je buren ook kan dit mogelijks problemen geven. Verplaats dan je channel naar 6 of naar 11.

Anders hebben we iets meer info nodig & wat screenshots om verder te kunnen analyseren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-03 21:57
Gebruik je de speedtest van Ziggo zelf of een andere ?

[Voor 6% gewijzigd door Breezers op 02-07-2019 15:45]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gvandijk14
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 29-11 14:11
Installeer driver booster om je netwerkkaart te voorzien van de juiste drivers.
Had zelf ook soortgelijke probleem dat ik niet de juiste snelheid kreeg waarvoor ik betaalde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 04-12 01:03
gvandijk14 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:15:
Installeer driver booster om je netwerkkaart te voorzien van de juiste drivers.
Had zelf ook soortgelijke probleem dat ik niet de juiste snelheid kreeg waarvoor ik betaalde.
Beter download je de WiFi drivers gewoon vanaf de website van de fabrikant :)

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr.Bright
cpt0bvi0us1 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:47:
Zoals Luckei zegt. De snelheid van de internet provider is altijd uitgedrukt in megabits
Als je iets download van internet of je kopieert iets van je PC over het netwerk wordt dit weer gegeven in megabytes

Nu wifi is niet altijd een fantastische oplossing, dit is redelijk storings gevoelig. Nu een simpele microgolf oven kan ervoor zorgen dat je signaal van je wifi bar slecht komt. Zit je op een apartement en nieuwe buren gehad? Dat hun microgolf toevallig rond je wifi aansluiting ligt. Is je wifi netwerk niet gehacked door iemand en doet die een man in the middle atack?
Kijk eens naar het mac adres van je default gateway en vergelijk dit met het mac adres die je in Windows te zien krijgt.

Heb je recent je wifi drivers geüpdatet? Wat je anders eens kan proberen is in een command prompt: netsh winsock reset

Zoals luckei ook zegt kan het misschien zijn dat het wifi netwerk van de buren op hetzelfde channel zit als dit van jou. Dit kun je makkelijk met de tool inssider (voor Windows) of op de google play store staan er ook 1000 waarmee je de info van je wifi kunt zien. Als jij op channel 1 zit & je buren ook kan dit mogelijks problemen geven. Verplaats dan je channel naar 6 of naar 11.

Anders hebben we iets meer info nodig & wat screenshots om verder te kunnen analyseren.
No way, ik heb bits en bytes echt niet door elkaar gehaald. Ik woon wel helaas in een appartement, maar heb geen nieuwe buren. Maar ik denk, zoals jij zegt, dat er iets thuis wordt verstoord. Ik kijk ook heel vaak in mijn wifi modem en heb ook met de instellingen gespeeld, zoals andere kanalen etc.

Maar in mijn omgeving zijn er gewoon eenmaal veel Wi-Fi netwerken die alleen 2.4 ghz zijn, maar met het 5ghz heb ik juist problemen. En die zone is helemaal niet druk als ik kijk met mijn Wi-Fi analizer, dan zie ik hooguit 1 of 2 Wi-Fi netwerken van de buren.
Verder zie ik in mijn modem/router geen andere onbekend mac adres.

Verder heb ik met mijn andere apparaten wel gewoon goeie Wi-Fi alleen op mijn laptop niet. Oh, nog een vraag, wat houdt netsh winsock reset in?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr.Bright
Breezers schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:56:
Gebruik je de speedtest van Ziggo zelf of een andere ?
Wat maakt nou uit of ik de ziggo speedtest gebruikt of die van Ookla bijde de zelfde resultaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:16
HandyMan450 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:25:
[...]

No way ik heb bits en bytes echt niet door elkaar gehaald ik woon wel helaas in een appartement maar geen nieuwe buren maar ik denk zoals jij zegt dat er iets thuis word verstoord ik kijk ook heel vaak in mijn wifi modem en ook met de instellingen gespeeld andere kannaal etc maar in mijn omgeving zijn er gewoon eenmaal veel Wi-Fi netwerken alleen 2.4 ghz maar met het 5ghz heb ik juist problemen mee en die zone is helemaal niet druk als ik kijk met mij Wi-Fi anelizer dan zie ik hoog uit 2 of 1 Wi-Fi netwerken van de buren dus ja en verder zie ik in me modem/router geen andere onbekende mac adres, verder heb ik met mijn andere apparaten wel gewoon goeie Wi-Fi alleen op mijn laptop niet. Oh nog een vraag wat houd netsh winsock reset in?
Als je geholpen wilt worden typ dan eens normale zinnen. Er is zonder punten echt geen bal van te maken:

Even voor je opgeschoond:
No way, ik heb bits en bytes echt niet door elkaar gehaald. Ik woon wel helaas in een appartement, maar heb geen nieuwe buren. Maar ik denk, zoals jij zegt, dat er iets thuis wordt verstoord. Ik kijk ook heel vaak in mijn wifi modem en heb ook met de instellingen gespeeld, zoals andere kanalen etc.

Maar in mijn omgeving zijn er gewoon eenmaal veel Wi-Fi netwerken die alleen 2.4 ghz zijn, maar met het 5ghz heb ik juist problemen. En die zone is helemaal niet druk als ik kijk met mijn Wi-Fi analizer, dan zie ik hooguit 1 of 2 Wi-Fi netwerken van de buren.

Verder heb ik met mijn andere apparaten wel gewoon goeie Wi-Fi alleen op mijn laptop niet. Oh, nog een vraag, wat houdt netsh winsock reset in?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-03 21:57
HandyMan450 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:27:
[...]

Wat maakt nou uit of ik de ziggo speedtest gebruikt of die van Ookla bijde de zelfde resultaat.
Omdat de servers anders zijn en de landingspagina die wel/geen bepaalde protocollen gebruikt die mogelijk de prestaties per browser zwaar kunnen beïnvloeden, maar kennelijk heb jij zelf al alle wijsheid, dus heel veel succes ;w

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr.Bright
White Feather schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:57:
[...]

Als je geholpen wilt worden typ dan eens normale zinnen. Er is zonder punten echt geen bal van te maken:

Even voor je opgeschoond:

Thanks man, ik word op deze site zelfs geholpen met m'n spelling

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr.Bright
Breezers schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:38:
[...]

Omdat de servers anders zijn en de landingspagina die wel/geen bepaalde protocollen gebruikt die mogelijk de prestaties per browser zwaar kunnen beïnvloeden, maar kennelijk heb jij zelf al alle wijsheid, dus heel veel succes ;w
Dit kun je wel zeggen maar als je me eerste bericht beter had gelezen dan had je ook begrepen dat ik via lan kabel geen probleem heb alleen via wifi dus dan zal het sowieso niet aan de browser liggen

Wil je reageren op meerdere mensen in één post? Meerdere posts onder elkaar plaatsen is niet gewenst.

[Voor 9% gewijzigd door rens-br op 03-07-2019 09:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02:13
Met wifi verlies je altijd snelheid.

Maar als je met je laptop dichterbij je router gaat zitten, wat gebeurt er dan?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr.Bright
Nat-Water schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:13:
Met wifi verlies je altijd snelheid.

Maar als je met je laptop dichterbij je router gaat zitten, wat gebeurt er dan?
Goeie vraag, nee zelfde verhaal daar ligt niet aan. Dit is de test wat ik laatst heb uitgevoerd: https://www.speedtest.net...d8-474f-b54a-9c66fb63ecf9
Ik heb een HP Probook450 G0 met de Wi-Fi kaart: Intel(R)® Centrino(R)® Advanced-N 6235, mijn Wi-Fi komt uit de Horizonbox voor heen had ik een connectbox ook van ziggo: 250/25 mbps maar die kreeg storingen en daar begon het probleem dus of een connectbox thuis heb of wifi via de horizonbox ontvang zit ik met de zelfde probleem en mijn apparaten staan gelukkig nooit bij mij in de (meterkast) dus daar ligt het ook niet aan.
Als ik ik naar taakbeheer ga en dan naar Wi-Fi staat wel dat hij met wifi N verbonden is hij bleef soms op wifi G hangen maar dat heb ik opgelost en zelfs als ik naar netwerkcentrum ga staat gewoon 180 mbps snelheid maar hij wil gewoon niet hoger dan 10 mbps en het gekke is als ik op een andere locatie ben dat ik dit probleem dan niet heb :? dus ook echt mysterieus dit ik denk dat er gewoon een stoor zender ergens is waar alleen me laptop er onder lijdt

[Voor 3% gewijzigd door Mr.Bright op 02-07-2019 21:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cpt0bvi0us1
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 13-08 10:43
HandyMan450 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:25:
[...]

Dat reset het winsock protocol. Soms kan dit wat corrupt geraken bij het installeren van andere drivers of van updates.
Ik weet dat we dit bij velen hebben moeten uitvoeren als je update van W7 naar W10 omdat er dan soms ook rare zaken gebeurden met het verbinding maken met internet. Bij het uitvoeren van dit commando loste dit het probleem op.
Het kan geen kwaad om dit uit te voeren. Je gaat er je Pc zeker niet mee stuk maken.

Als dit enkel bij je laptop is & met de wifi dan kan je misschien eens proberen van een usb wifi adapter aan te sluiten & te kijken of je dit probleem nog hebt.

Ik weet dat we op het werk ook een slechte reeks van DELL hadden met slechte wifi kaarten, die vlogen zonder boe of ba van het netwerk voor 5 minuten & maakten dan als het hun uitkwam terug connectie. De netwerkkaarten vervangen was dan de enige optie.

Ben je adbsoluut zeker dat er niets veranderd is aan je modem? Dat de fabrikant geen "update" gedaan hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar NT.

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Staat daar de WiFi op 20, 20/40 of 40 MHz?
En hoe staat dat op je laptop?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02:13
TS, controleer de snelheid op hetzelfde netwerk op je telefoon eens? Of een ander apparaat. Kunnen we iniedergeval uitsluiten bij welk apparaat het zit.

[Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 03-07-2019 09:29]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@HandyMan450 zoals andere ook al aangeven zijn je post behoorlijk lastig te lezen door het gebrek aan interpunctie. Wil je hier vanaf nu wel op gaan letten, het is namelijk geen doen zo.

Daarnaast proberen we je met alle man en macht vooruit te helpen, als je daar vervolgens bot op gaat reageren komen we ook niet verder. Kortom, lees je posts even door voordat je op 'Verstuur' drukt.

• Mr.Bright
DJMaze schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:26:
[...]

Staat daar de WiFi op 20, 20/40 of 40 MHz?
En hoe staat dat op je laptop?
Mijn horizonbox staat nu op 20/40mhz op me laptop staat alleen dat hij 20mhz ondersteund of automoatisch, dat kan ik kiezen bij computerbeheer

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Mr.Bright
Er is in me laptop een antenne waarschijnlijk beschadigd dat was eigenlijk het kern van dit probleem, daar lacht het aan ik heb hem laten maken. Met de zelfde wifi kaart doet mijn laptop weer als nieuw, hartelijk bedankt voor het mee denken.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:59

lier

MikroTik nerd

Mr.Bright schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:52:
Mijn horizonbox staat nu op 20/40mhz op me laptop staat alleen dat hij 20mhz ondersteund of automoatisch, dat kan ik kiezen bij computerbeheer
Op de 2G radio kan je het beste 20MHz only kiezen (tenzij je in een hutje op de hei woont). Dit in verband met interferentie.
Mr.Bright schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:50:
Dus nu werkt het weer naar behoren? Mooi!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee