Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -drikus-
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Hallo,
Om te beginnen zal ik even inleiden waar het om gaat.
Heb voor mijn zoon 2 maanden geleden een hp probook 640 g3 aangeschaft en op het 1 op andere moment is de laptop uit gegaan en niet meer aan te krijgen.
De laptop is van 11-2017 en dus nog maar 18 maanden jong en dus veel te snel defect naar mijn mening.
Er gaat geen enkel lampje meer branden van de leds die aan de voorzijde zitten ook niet met de adapter aangesloten.
Tevens een andere adapter geprobeerd maar hetzelfde resultaat.
Heb zelf even het deksel gelicht voor controle van de accu enz maar in deze laptop schijnt al de geüpdate accu te zitten.
Wel zat de insteekkaart van de m2 ssd los die ik dus weer aangesloten heb maar dacht al dat niet iets zou oplossen omdat er geen enkele led meer brandt ook niet met voeding.
Mijn gedachte was goed want ook dit bood geen oplossing.
Contact gehad met hp helpdesk en die schijnen te weten uit mijn verhaal dat het moederbord is overleden?
Vond het erg voorbarig om dat al zo te weten maar goed het kan natuurlijk.
Nu is mijn vraag aan jullie of ik hier wat mee kan dat ik iets kan controleren zelf of dat iemand een idee heeft of inderdaad het mobo defect kan zijn of dat het heel iets anders zou kunnen zijn.
Graag jullie feedback want mijn zoon zijn studie gegevens staan nog op de laptop en hij heeft hem natuurlijk weer nodig in het nieuwe schooljaar.
Of als iemand het ziet zitten om te maken of wellicht onderdelen heeft hou ik me aanbevolen en natuurlijk wat het eventueel zou gaan kosten.
Vind het echt sneu voor mijn zoon dat hij hem amper 2 maanden heeft kunnen gebruiken en het voor een student best veel geld is.
Hoop dat iemand een oplossing weet voor dit probleem graag contact met mij opnemen of een reactie via dit topic.
Vr gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je hebt dus tweedehands een laptop gekocht. Heb je de originele aankoopnota?

https://support.hp.com/nl-nl/document/c03955682

Daar staat dat je recht hebt op wettelijke garantie en dat klopt. Als het apparaat het niet meer doet, kun je eenvoudig aantonen dat er te snel een defect is ontstaan waardoor hij niet meer werkt. Van een laptop mag worden verwacht dat die ten minste 2 jaar gebruikt kan worden.

Dat die m.2 SSD los zit is niet normaal. Is de laptop gestoten of gevallen? Dan heb je geen garantie en dan kun je een andere laptop kopen of op eigen kosten laten herstellen. Sommige onderdelen registreren schokken, zoals harde schijven. Daar zal de leverancier waarschijnlijk op controleren. Ook als er zichtbare stoot of valschade is wordt het moeilijk.

Studiegegevens op de datadrager (de m.2 SSD denk ik) zijn altijd nog uit te lezen via een andere computer, via een image backup of een disk naar disk backup. Daarvoor kun je ook naar een computerhandel gaan die dat tegen betaling voor je kunnen doen. Of een lokale computerclub, of misschien is er een tweaker die je kan helpen in je eigen woonplaats, wel even aangeven waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:25

Detmer

Professioneel prutser

Je kunt eens proberen de laptop zonder adapter en accu een tijdje te laten liggen totdat alle reststroom weg is. Mocht dat niet werken kun je daarbij ook de BIOS-batterij verwijderen. Helpt bij lange na niet altijd, maar niet geschoten is altijd mis.
mrmrmr schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:42:
Je hebt dus tweedehands een laptop gekocht. Heb je de originele aankoopnota?

https://support.hp.com/nl-nl/document/c03955682

Daar staat dat je recht hebt op wettelijke garantie en dat klopt. Als het apparaat het niet meer doet, kun je eenvoudig aantonen dat er te snel een defect is ontstaan waardoor hij niet meer werkt. Van een laptop mag worden verwacht dat die ten minste 2 jaar gebruikt kan worden.
De Probook is de zakelijke lijn laptops, als deze oorspronkelijk door een bedrijf is aangekocht gelden er andere regels (bedrijven minder beschermd dan consumenten). TS kan als hij de factuur niet heeft wellicht nog even navraag doen bij de verkoper of deze beschikbaar is.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -drikus-
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Hallo,
Het was inderdaad een zakelijke laptop waardoor er maar 1 jaar garantie op zit en dus ook geen consumenten bescherming heeft voor de korte levensduur.
Heb al contact gehad met hp maar die kunnen niet veel doen als alleen een dure offerte sturen want ze denken dat het mobo defect is.
Heb de laptop nu al uit elkaar gehaald en bekeken en zelf de backup batterij eruit gehaald maar zonder resultaat.
dus ik denk dat ik hem beter in onderdelen kan verkopen wat nog goed want zou echt niet meer weten wat ik er nog aan zou kunnen doen.
Vr gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

-drikus- schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 00:28:
Hallo,
Het was inderdaad een zakelijke laptop waardoor er maar 1 jaar garantie op zit en dus ook geen consumenten bescherming heeft voor de korte levensduur.
Heb al contact gehad met hp maar die kunnen niet veel doen als alleen een dure offerte sturen want ze denken dat het mobo defect is.
Heb de laptop nu al uit elkaar gehaald en bekeken en zelf de backup batterij eruit gehaald maar zonder resultaat.
dus ik denk dat ik hem beter in onderdelen kan verkopen wat nog goed want zou echt niet meer weten wat ik er nog aan zou kunnen doen.
Vr gr.
Er is niet zo'n erg levendige markt voor laptoponderdelen. Misschien kun je het ram verkopen, met wat geluk het scherm en de accu maar de rest is vrijwel onbruikbaar omdat veel dingen op het mobo vastgesoldeerd zitten.
De SSD zou ik meenemen naar een volgend systeem, daarmee kun je bijna niet de mist in gaan.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@-drikus-
Je hebt als consument wel wettelijke garantie bij de zakelijke verkoper. Daar kun je een beroep op doen. Dat is ook zo bijvoorbeeld als je een tweedehands auto koopt. Die mag er ook niet na korte tijd compleet mee ophouden. Je mag van een 1,5 jaar oude laptop verwachten dat je hem nog geruime tijd kunt gebruiken.

Als het verkopende bedrijf de laptop niet repareert of een vervangende laptop aanbiedt, kun je uiteindelijk de koop ontbinden, de verkoper krijgt dan de defecte laptop terug en jij je geld. Het artikel dient dan in originele staat te worden geretourneerd.

Buiten normale, lichte gebruikssporen kan er beter geen schade zijn die je zelf als consument hebt veroorzaakt. Dan wordt het moeilijk te bewijzen dat dat geen invloed heeft gehad op het defect, en het terug te vorderen bedrag gaat dan in ieder geval omlaag omdat de waarde gedaald is.

Soms worden tweedehands goederen verkocht zonder garantie door zakelijke verkopers. De wettelijke garantie is ook dan van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Heb dit al vaker tegengekomen bij HP Probooks. Wat vaak helpt is stroom loskoppelen en de powerknop gedurende een minuut ingedrukt houden. Daarna weer stroom aankoppelen en proberen te starten.

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1