internet valt weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balder12
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 31-05-2021
Hi, ik kom er niet uit wat er aan de hand is met mijn internet. Als ik een spel speel op internet kabel valt het om de halve seconde uit. Het gebeurt nu al ongeveer een maand. Ik heb geen idee hoe het komt. Ik heb internet van Ziggo, maar er is geen storing, Ook heb ik de internet kabel vervangen, waar het niet aan lag. ik hoop dat iemand er meer verstand van heeft en me kan helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:17

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

heb je de router al opnieuw opgestart? Dat is vaak het eerste wat je moet doen met die Ziggo dingen, als je internet niet (goed) werkt.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@AW_Bos Ik denk ook dat 't aan de 'internet kabel' ligt...

@balder12 Wát is een 'INTERNET KABEL'?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balder12
AW_Bos schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:18:
heb je de router al opnieuw opgestart? Dat is vaak het eerste wat je moet doen met die Ziggo dingen, als je internet niet (goed) werkt.
ja heb ik al geprobeerd. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balder12
wimmel_1 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:21:
@AW_Bos Ik denk ook dat 't aan de 'internet kabel' ligt...

@balder12 Wát is een 'INTERNET KABEL'?
Wat probeer je hiermee te zeggen wimmel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Er bestaat geen 'internetkabel'. Over welke kabel heb je het nu? De kabel tussen modem en het Abonnee Overname Punt in je meterkast, of de kabel tussen je modem en je pc?

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 01-07-2019 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balder12
AW_Bos schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:26:
Er bestaat geen 'internetkabel'. Over welke kabel heb je het nu? De kabel tussen modem en het Abonnee Overname Punt in je meterkast, of de kabel tussen je modem en je pc?
Oh ja sorry dat ik dat niet had vermeld. Ik heb de kabel tussen de modem en de pc vervangen en getest. En de kabel tussen de modem en abonnee overname punt doet het ook gewoon normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balder12
AW_Bos schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:26:
zou het kunnen dat mijn router defect is? (dlink AC1750)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

balder12 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:32:
[...]

Je sluit je PC direct op 't Ziggo Modem aan volgens je eerdere posts en vervolgens vraag je of je eigen router defect is?

Begin eens met (voor jezelf) helder te krijgen welke verbindingen je allemaal hebt ín je huis.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 23:49

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Welk type modem van Ziggo heb je staan begin daar eerst eens mee... lees het event log eens uit en kijk of de dempingswaarde binnen het acceptable liggen... als dat het niet is... zal er wellicht een aparaat in je netwerk een ip conflict veroorzakken.... Wellicht STEAM van Valve? welke teveel IP adressen afpingt en je router over z'n nek gaat door de vele UPNP requests... dat zal het wel zijn vroeger in een ver verleden ook veel te dealen mee gehad toen ik nog op 128K draaide dual ISDN _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door lSltAlKeR op 01-07-2019 22:45 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:40

AzzKickah

06-CENSORED

Om de halve seconde?

Hoe merk je dat dan precies? Kun je dat beschrijven?

Dat niemand dit nog gevraagd heeft trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

AzzKickah schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:53:
Om de halve seconde?

Hoe merk je dat dan precies? Kun je dat beschrijven?

Dat niemand dit nog gevraagd heeft trouwens...
Als je met een game server in new zeeland zit is het idd te verklaren :P Latency van 500 ms :+ is dan heel normaal

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:40

AzzKickah

06-CENSORED

lSltAlKeR schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:56:
[...]

Als je met een game server in new zeeland zit is het idd te verklaren :P Latency van 500 ms :+ is dan heel normaal
Hoezo, dan is het te verklaren? Dan heb je een giga-ping en lags. Geen wegvallende internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

@balder12 Hoe merk je dat je internet dan even niet werkt?
Gaat je dan op je PC tijdens een game naar een random website zoals Google ofzo toe, die dan niet wilt laden? Of bedoel je dat het spel schokkerig verloopt? In dat geval heb je dikke lag, wat hoogstwaarschijnlijk aan de gameserver ligt waarop je connect.

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 01-07-2019 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

AzzKickah schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:57:
[...]

Hoezo, dan is het te verklaren? Dan heb je een giga-ping en lags. Geen wegvallende internetverbinding.
In vervolg op jou eerst reply, heb je mij de awareness gegeven en geattendeerd op begrijpend lezen van de TS .....Voor iemand zonder know-how zou ik mij kunnen voorstellen dat een wegvallende internetverbinding hetzelfde wordt geïnterpreteerd als in feiten giga lag zou worden ervaren ;)

Uiteraard bedoelt de TS waarschijnlijk om de halve minuut? Of niet? en moeten wij dit niet te letterlijk nemen?

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balder12
AW_Bos schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:02:
@balder12 Hoe merk je dat je internet dan even niet werkt?
Gaat je dan op je PC tijdens een game naar een random website zoals Google ofzo toe, die dan niet wilt laden? Of bedoel je dat het spel schokkerig verloopt? In dat geval heb je dikke lag, wat hoogstwaarschijnlijk aan de gameserver ligt waarop je connect.
"Bij rocket league disconnect je dan en loop je helemaal vast. ping blijft wel normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balder12
lSltAlKeR schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:11:
[...]

In vervolg op jou eerst reply, heb je mij de awareness gegeven en geattendeerd op begrijpend lezen van de TS .....Voor iemand zonder know-how zou ik mij kunnen voorstellen dat een wegvallende internetverbinding hetzelfde wordt geïnterpreteerd als in feiten giga lag zou worden ervaren ;)

Uiteraard bedoelt de TS waarschijnlijk om de halve minuut? Of niet? en moeten wij dit niet te letterlijk nemen?
ja sorry om de halve minuut en ja het in niet precies een halve minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
balder12 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:15:
[...]

"Bij rocket league disconnect je dan en loop je helemaal vast. ping blijft wel normaal
Je kunt niet vastlopen. Leg nou eens gewoon in volzinnen uit wat er precies gebeurt! :D
Wat gebeurt er als "je vastloopt"? Wat loopt er vast en hoe los je dat op? Waarom denk je dat dat met je verbinding te maken heeft?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balder12
ik bel ziggo gewoon om te kijken wat er aan de hand is. Het hier vertellen schiet niet erg op door mijn vage instruccties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@balder12 Misschien eens bij het begin beginnen, zonder zelf met conclusies te komen. Vertel gewoon eens wat je waarneemt en wat voor symptomen je ziet. Vertel daarbij precies welke handelingen je doet en wat je doet om het tijdelijk op te lossen. Dan kunnen wij misschien helpen om samen met jou de conclusie te trekken.

(Dit zal de Ziggo helpdesk ook zo (willen) aanpakken, trouwens.)

Mocht je Ziggo bellen, wees dan geduldig en beantwoord alle vragen. Als je het antwoord niet weet, zeg dat dan gewoon eerlijk. Dan kunnen ze de vraag wellicht anders formuleren of beter uitleggen. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 01-07-2019 23:24 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:18
Gaan er op je modem lichtjes uit als de verbinding weg valt ? En zo ja welke ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

floorcleaner schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:21:
Gaan er op je modem lichtjes uit als de verbinding weg valt ? En zo ja welke ?
Dat zou mijn vervolg vraag zijn omgerichter naar de TS te antwoorden als hij mijn
Welk type modem van Ziggo heb je staan begin daar eerst eens mee...
Zou beantwoorden ;) Ziggo helpdesk is nu dicht....

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:18
Vraag is ook hoe TS ziet dat het internet wegvalt. Krijgt hij/zij meldingen dat het uitvalt?
Bevriest de hele boel? Valt internet in andere programma's ook weg, of enkel bij de games ?

Sorry TS , maar hier kunnen we inderdaad echt niet veel mee.
Misschien nog een extra test om te doen indien mogelijk : Hang een ander toestel aan de "internet kabel" en kijk of het daar ook wegvalt.

Probeer in ieder geval als je morgen Ziggo belt daar ook de gevraagde info te geven, anders gaan ze hier ook niet veel mee kunnen vrees ik.

[ Voor 0% gewijzigd door floorcleaner op 01-07-2019 23:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

balder12 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:32:
[...]

Vermoedelijk verkeerd geconfigureerd.

Waarschijnlijk out of the box ingeprikt en heb je ook al een connect box of technicolor of ubee modem staan welke routerd... router op router gaat niet werken... D - Link moet als accespoint geconfigd worden en/of ziggo modem in bridge en die Dlink in router modus (wat niet aan te raden is met zo'n cheapy router)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoals je zelf hebt gemerkt is er een hoop onduidelijkheid.
Zie het als naar de garage gaan met de mededeling "mijn auto rijd niet lekker, wat is er mis mee?".

Begin eens duidelijk uit te schrijven hoe je netwerk eruit ziet Gebruik daar de correcte termen.
Daarna leg je uit wat er gebeurd, met welke intervallen. Opmerkingen als "doet het niet" of "geeft een foutmelding ofzo" kan niemand wat mee. Leg goed en duidelijk uit wat er aan de hand is.
Dat is de enige manier om uberhaupt een stap verder te komen.

Ander verzoek : graag alles in 1 reactie plaatsen in plaats van op meerdere personen achter elkaar te reageren waardoor je meerdere posts achterelkaar doet

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1