Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-07 19:28
Afgelopen week heb ik een telefoon voor mijn dochtertje ontvangen die ik via Amazon.de heb besteld bij 17eenshop.
Nadeel was dat betaling via Ideal ging, maar heb toch besteld.
Nu blijkt de telefoon niet goed te zijn (geen imei nummer, simcard word niet herkend dus geen netwerk) en wil de verkoper dat ik naar een Xiaomi servicecentre ga. Ik heb via de facebook pagina van Xiaomi de vraag gesteld wat te doen en de reactie is: verkoper moet dat oplossen.

Ik word echter geen wijs uit de amazon site hoe dit af te handelen.
Is er iemand die dit eens bij de hand heeft gehad en hoe pak ik dit het beste op?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:45

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-08 16:41
Amazon.de heeft een Nederlands-sprekend helpdesk. Zeer behulpzaam (eigen ervaring).
https://www.amazon.de/gp/aw/contact-us/ref=csl_contactus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Japiooo Heb je 'm rechtstreeks bij Amazon.de zelf gekocht of via de marketplace?

De contactgegevens staan trouwens altijd vermeld bij de desbetreffende verkoper en bij je bestelling.
Je kunt je bestelling selecteren en dan o.a. 'Artikel zurückgeben' kiezen.
Ook staat er b.v. "Rückgabe bis xx. Juli 2019" bij.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verkoper lijkt een tamelijk betrouwbaar aanbieder te zijn, dat is alvast gunstig.

Het aanbod van deze shop bevat tweedehands en nieuwe artikelen en verzending van de bestellingen geplaats bij deze shop, worden door Amazon.de verzorgt, ook gunstig.

Wil je het toestel niet houden dan kun je het simpelweg retour sturen via de pagina waar al eerder naar werd gelinkt. Mogelijk dien je wel de retourskosten op te hoesten omdat de aanbieder niet Amazon zelf is, maar mogelijk gaat dit ook gratis, een kwestie van invullen en goed lezen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailtje aan Amazon schrijven, terugsturen en je geld terug krijgen. Gaat allemaal zeer makkelijk en snel bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-08 14:50
Japiooo schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:09:
Nadeel was dat betaling via Ideal ging, maar heb toch besteld.
Via Ideal vanuit Amazon-proces of buiten Amazon om?

Ik citeer even Amazon hierover:
Notitie: Maak nooit direct geld over aan een verkoper. Als een verkoper je vraagt direct naar hem of haar geld over te maken, negeer dan het verzoek, en meld het incident bij onze klantenservice.

Als de items van de externe verkoper niet door Amazon worden bezorgd, wordt je bestelling direct door de verkoper geleverd. De verkoper verzorgt in dat geval ook de volledige klantenservice. Omdat Amazon.de niet rechtstreeks is betrokken bij de afronding van verkopen die met externe verkopers zijn overeengekomen, moet je voor het volgende direct contact opnemen met de externe verkoper:

vragen over een item dat deze verkoopt op Amazon.de.
de verzending en bezorgdatum van je bestelling.
je bestelling is niet op de geschatte bezorgdatum bezorgd.
een item dat je hebt ontvangen is beschadigd of is binnen 90 dagen kapot gegaan.
het item dat je hebt ontvangen is niet het item dat op de website werd getoond.

Als er een conflict ontstaat tussen jou en een externe verkoper en je niet tot overeenstemming kunt komen met de verkoper, kun je gebruikmaken van de A-tot-Z-garantie van Amazon.de. Ga voor meer informatie naar A-tot-Z-garantiebescherming.
Daaruit krijg ik het idee dat je het eerst met de verkoper direct moet proberen op te lossen, en als dat echt niet lukt, Amazon je dan alsnog je geld terug gaat geven, na wat heen- en weer-mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad gewoon terugsturen, voldoet niet aan de verwachtingen.
Pagina: 1