Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem draait al een aantal jaar zonder problemen en is nog steeds behoorlijk snel. Inmiddels moet ik voor klanten steeds vaker 4K content monteren en merk dat hier toch wat in verbeterd zou kunnen worden. Graag zou ik jullie advies willen over welke onderdelen ik zou kunnen upgraden en eventueel in welke volgorde.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat ik persoonlijk denk dat het meeste invloed gaat hebben is het upgraden van mijn CPU, Videokaart en/of snellere memory.
Ga je overklokken?
Als mijn koeling toereikend is (upgraden is mogelijk) dan zeker!
Welke software gebruik je?
Het volledige Adobe pakket (Premiere, after effects, photoshop etc..) en 3Ds Max.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat mensen met meer kennis van computer onderdelen mij kunnen adviseren in de enorme hoeveelheid producten waaruit gekozen kan worden.
Mijn huidige systeem draait al een aantal jaar zonder problemen en is nog steeds behoorlijk snel. Inmiddels moet ik voor klanten steeds vaker 4K content monteren en merk dat hier toch wat in verbeterd zou kunnen worden. Graag zou ik jullie advies willen over welke onderdelen ik zou kunnen upgraden en eventueel in welke volgorde.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Processor = Intel Core i7-5820K (Overklokt naar 4,2 GHz via m'n moederbord (heeft een automatische overklok functie via de bios))
- Koeling = Corsair all-in-one waterkoeling (weet even niet precies welke, als dit van belang is zoek ik het op)
- Videokaart = NVIDIA GeForce GTX970
- Memory = 8 x Crucial DDR4 8GB 2133 CL15
- Moederbord = ASRock x99 Extreme 4
- Opslag (boot drive) = Samsung SSD 850 EVO 1TB
- Opslag (werk schijf) = Crucial CT512MX SSD
- Opslag (bulk opslag) = WDC schijven in een parity pool. Totale opslag 11,4TB
Wat ik persoonlijk denk dat het meeste invloed gaat hebben is het upgraden van mijn CPU, Videokaart en/of snellere memory.
Ga je overklokken?
Als mijn koeling toereikend is (upgraden is mogelijk) dan zeker!
Welke software gebruik je?
Het volledige Adobe pakket (Premiere, after effects, photoshop etc..) en 3Ds Max.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat mensen met meer kennis van computer onderdelen mij kunnen adviseren in de enorme hoeveelheid producten waaruit gekozen kan worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2019 21:45 ]