Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opzoek naar een tweedehandsje voor mijn laatste jaartje uni.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Helaas heeft mijn slechts paar jaar oude Acer laptop de geest gegeven. Hierdoor ben ik opzoek naar een tweedehands laptop om deze te vervangen voor de komende tijd. Anders dan voorheen hoef ik op mijn volgende laptop niet te gamen, hier heb ik immers een zeer fijne desktop voor thuis staan. De meest belangrijke punten zijn draagbaarheid , toetsenbord en batterij.

Wel struikel ik nog een beetje over de resolutie, 1366 x 768 gaat hem sowieso niet worden, maar alsnog twijfel ik of 1600 x 900 genoeg is of dat ik toch perse moet gaan voor 1920 x 1080. Het ideaale formaat voor mij is 14inch. het liefst niet te dik en te zwaar.

Mijn budget ligt ongeveer tussen de 150-300 euro en ik heb mij momenteel al een paar modellen op het oog.
de kandidaten zijn als volgt :

V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad X1 Carbon (N3NCJMB) (lijkt perfect alleen twijfel ik of ik mij ga storen aan de 1600 x 900 resolutie )

V&A aangeboden: HP EliteBook Folio 9470m Altijd de goedkoopste! - Ook een gevalletje lijkt eigenlijk helemaal perfect, maar de resolutie is toch een puntje. voor de rest is de prijs perfect en heb ik ook nog een m-sata ssd thuis liggen die ik dan eindelijk nut kan laten hebben.

en de laatste kandidaat - V&A aangeboden: HP EliteBook Folio 1040 G2 L3H10AW ziet er ook prima uit, fullhd is mooi meegenomen maar twijfel of het mij de extra 150 of 50 euro waard is.

Mijn eerste gedachte was om gewoon te gaan voor de goedkoopste elitebook folio van 150 maar de thinkpad lijkt me toch heel aantrekkelijk wegens het gewicht, bouwkwaliteit en materiaal. Mocht je andere ideeen hebben hoor ik dit graag.

Alle reacties

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Ergo schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:56:
De meest belangrijke punten zijn draagbaarheid , toetsenbord en batterij.
Wil je zekerheid hebben over de batterij dan moet je vragen om een batterij rapport (powercfg /batteryreport), je ziet dan de 'design capacity' en 'full charge capacity' van de batterij.
Hoe lager de waarde van 'full charge capacity' ten opzichte van de 'design capacity' is des te slechter is de staat van de accu.

Is 'design capacity' bv. 36.024 mWh en 'full charge capacity' bv. 32.239 mWh dan heb je nog 89,49% van de originele capaciteit (32239/36024 x 100).

Verder zou je nog online kunnen kijken bij de refurbished laptops winkels, mogelijk is daar wel 1 te koop met de juiste specificaties.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Nuccie schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:12:
[...]

Wil je zekerheid hebben over de batterij dan moet je vragen om een batterij rapport (powercfg /batteryreport), je ziet dan de 'design capacity' en 'full charge capacity' van de batterij.
Hoe lager de waarde van 'full charge capacity' ten opzichte van de 'design capacity' is des te slechter is de staat van de accu.

Is 'design capacity' bv. 36.024 mWh en 'full charge capacity' bv. 32.239 mWh dan heb je nog 89,49% van de originele capaciteit (32239/36024 x 100).

Verder zou je nog online kunnen kijken bij de refurbished laptops winkels, mogelijk is daar wel 1 te koop met de juiste specificaties.
dit is hele handige informatie en ga ik zeker ook om vragen. Dankejwel voor de tip. _/-\o_