Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DLAN 1 stopcontact werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik een apparaat geïnstalleerd gekregen waar internet verbinding voor benodigd is. Het apparaat is geplaatst onder een stopcontact, waar een DLAN module is geplaatst, de andere module is aangesloten op de router.

Nu blijkt dat elk stopcontact het LAN signaal goed overbrengt, behalve het betreffende stopcontact dat gebruikt moet worden.

Het power lampje brandt, dus de stroom functie werkt, echter de LAN functie niet.
Ik zag zojuist dat 1 van de aarde pinnen in het stopcontact helemaal naar binnen zijn gebogen en geen contact maken met ingestoken stekkers.

Zou dit een oorzaak kunnen zijn? Omdat elk ander stopcontact (ook in de buurt) wel werkt ben ik ten einde raad.

Omdat het apparaat onder dit stopcontact staat, is het geen oplossing om een ander stopcontact te gebruiken.
Alvast bedankt voor het meedenken!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:39

jgj82

Ja, maar = nee

@Verwijderd De bewuste groep uitschakelen in de meterkast, duspol erin en open maken. Er zal iets niet in orde zijn achter het frontje...

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:17:

Ik zag zojuist dat 1 van de aarde pinnen in het stopcontact helemaal naar binnen zijn gebogen en geen contact maken met ingestoken stekkers.

Zou dit een oorzaak kunnen zijn?
Ja, erger nog het is wrs de oorzaak.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:43:
[...]

Ja, erger nog het is wrs de oorzaak.
dus de stroom zou wel kunnen werken, maar het LAN signaal niet?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:20:
[...]

dus de stroom zou wel kunnen werken, maar het LAN signaal niet?
De 220 Volt heeft ook geen aarde, terwijl je denkt dat je op een geaarde contactdoos zit wat verrassende gevolgen kan hebben.

De nieuwere 'powerlines' gebruiken de aarde ook.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor