Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Na bijna 4 jaar een wireless HDMI combinatie (transmitter + reciever) van optoma (WHD200) te hebben gebruikt heeft de transmitter het begeven. Ik heb deze ~1100 uur gebruikt (branduren projectorlamp die gelijktijdig aangeschaft is).

Buiten de garantie kunnen zowel de winkel (NoRRoD) als Optoma zelf niets voor mij doen.

Reactie NoRRoD:
U heeft het systeem bijna 4 jaren intensief in gebruik. Het systeem is nu defect. gezien de intensiteit van gebruiken is dit niet onlogisch.
Reactie Optoma:
De WHD200 set is een apparaat wat niet wordt gerepareerd.
Als deze defect gaat binnen garantie dan wordt deze omgeruild.
Buiten garantie is het economisch niet mogelijk om het apparaat te laten repareren.
Ik had bij aankoop wel een langere levensduur verwacht. Zeker langer dan een projectorlamp. Weet niet zo goed of dat een reëel idee van me is. Ik heb nog geprobeerd dit wat te objectiveren, maar google search levert geen getallen op. Of heb ik het apparaat te 'intensief' (bijna 4 jaar gemiddeld 4-5 uur per week) gebruikt en daarmee de levensduur verkort?

Ik ben benieuwd wat jullie van de situatie denken. Heb ik gewoon pech gehad, en mag ik niet klagen na 4 jaar 'intensief' gebruik? Of mag ik een langere levensduur/ruimere service verwachten?

Persoonlijk denk ik dat ik er niet weer een zal kopen gezien het feit dat ze blijkbaar niet reparabel zijn en dat ik nu mijn twijfels heb bij de levensduur van een nieuw exemplaar. |:(

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik zou blij zijn dat hij het 4 jaar heeft uitgehouden. Tijd om een mooie nieuwe te zoeken, of een kabel te leggen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:24
Voor 125 euro eentje op marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
jopie schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:15:
Niet handiger die van 118 euro uit de pricewatch te nemen?

Maar euhm OT: Ik weet niet wat de te verwachten levensduur van zo'n ding is, maar is het de moeite waard je druk te maken over deze afschrijving? (3 tientjes per jaar)

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-07-2019 10:09 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jansen90
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 16:55
Buiten garantie defect? Dan kan je hem dus gerust open maken om te zien of je er zelf niet nog iets aan kan doen. ;)
Hoe weet je dat het de transmitter is die defect is?

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties!
YakuzA schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:05:
Ik zou blij zijn dat hij het 4 jaar heeft uitgehouden. Tijd om een mooie nieuwe te zoeken, of een kabel te leggen.
Goed om het verhaal van een andere kant te horen. Vind het zelf dus nogal een korte levensduur, dus echt blij ben ik daar niet mee. Een kabel is indd een duurzamer idee (die gaat waarschijnlijk wel mee tot we voor 4k over moeten op displayport oid), maar die zou gezien de setup/woonkamer hier, ~20 meter lang worden (signaalverlies) en hangt irritant in het zicht (of kabelgoot hangt in zicht, ik weet het, ben een mierenneuker :X).
jopie schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:15:
Hyp Hyper schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:09:
[...]

Niet handiger die van 118 euro uit de pricewatch te nemen?

Maar euhm OT: Ik weet niet wat de te verwachten levensduur van zo'n ding is, maar is het de moeite waard je druk te maken over deze afschrijving? (3 tientjes per jaar)
Dan zou ik eerder een nieuwe nemen. Zeker die van pricewatch gezien die prijs, wat bijzonder dat hij daar bij 1 shop zoveel goedkoper is dan elders, bedankt voor de tip @Hyp Hyper ! Dat ie voor half de prijs die ik verwachtte te krijgen is maakt het hele probleem al minder groot.

Wat het jaarlijkse bedrag per jaar betreft heb je denk ik in theorie gelijk (hoewel ik hem voor tweehonderdnogwat gekocht heb), maar voor het hele plaatje moet je daar dan de andere onderdelen van een home cinema natuurlijk ook bij bedenken >:) . Als die ook binnen 1100 uur kapot zouden gaan, vrees ik dat ik totdat ik student-af met een vast inkomen ben, geen beamer meer op zal hangen :'( . De rest gaat vast niet ineens ook kapot, dus het zal allemaal meevallen, maar toch zouden het dan prijzige uurtjes film of serie worden. Denk ik liever niet over na trouwens, ga het zeker niet precies uitrekenen O-) !

Concluderend klopt de strekking van je verhaal wel en moet ik me er vooral niet te druk over maken.
Jansen90 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:13:
Buiten garantie defect? Dan kan je hem dus gerust open maken om te zien of je er zelf niet nog iets aan kan doen. ;)
Hoe weet je dat het de transmitter is die defect is?
Dat is zeker een idee! Ik betwijfel wel of dit elektronica is die ik zou kunnen repareren. Heb wel eens wat aan oude versterkers/speakers etc gesoldeerd, maar dit is vrees ik andere koek. Heb al gekeken of er iets van een layout van de printplaatjes oid te vinden is, maar dat lijkt niet zo. Mocht je daar tips voor hebben, graag! :*)

Het signaal viel uit tijdens kijken. Beamer ziet ontvanger nog, maar die krijgt geen signaal binnen. Computer ziet transmitter niet meer.

Ik haalde de adapter van de transmitter, in standby en na wat gepruts (aan- en uit doen, kabels verwisselen etc), uit het stopcontact, maar het standbylampje bleef paar minuten minuten nog branden. Dat vond ik bijzonder. Ik drukte voor de grap op de powerknop, waarna de transmitter (al enige tijd zonder netstroom) ineens weer aan ging. Lampjes knipperden en maakte beetje piepend geluid (doet ie altijd als ie aan staat), maar wat harder dan normaal. Duurde een minuut of 2 voordat ie langzaam uit viel. Gezien dat verhaal leek mij dat de transmitter het probleem zou zijn. Als je daar andere gedachten over hebt, hoor ik het natuurlijk ook graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jansen90
Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:31:

Dat is zeker een idee! Ik betwijfel wel of dit elektronica is die ik zou kunnen repareren. Heb wel eens wat aan oude versterkers/speakers etc gesoldeerd, maar dit is vrees ik andere koek. Heb al gekeken of er iets van een layout van de printplaatjes oid te vinden is, maar dat lijkt niet zo. Mocht je daar tips voor hebben, graag! :*)

Het signaal viel uit tijdens kijken. Beamer ziet ontvanger nog, maar die krijgt geen signaal binnen. Computer ziet transmitter niet meer.

Ik haalde de adapter van de transmitter, in standby en na wat gepruts (aan- en uit doen, kabels verwisselen etc), uit het stopcontact, maar het standbylampje bleef paar minuten minuten nog branden. Dat vond ik bijzonder. Ik drukte voor de grap op de powerknop, waarna de transmitter (al enige tijd zonder netstroom) ineens weer aan ging. Lampjes knipperden en maakte beetje piepend geluid (doet ie altijd als ie aan staat), maar wat harder dan normaal. Duurde een minuut of 2 voordat ie langzaam uit viel. Gezien dat verhaal leek mij dat de transmitter het probleem zou zijn. Als je daar andere gedachten over hebt, hoor ik het natuurlijk ook graag!
Klinkt inderdaad alsof het aan de kant van de transmitter zit. Dat hij nog aangaat zonder de power adapter erin, geeft het idee dat hij intern nog genoeg capaciteit heeft in ieder geval.
Heb je toevallig een andere adapter die de juiste spanning en genoeg stroom geeft (5v, 2A zie ik in de manual) en er in past?
Juist als een apparaat uit zichzelf nog zo lang aan blijft zonder netspanning, duurt het ook lang voor het intern echt spanningsvrij is. Mocht ie dus op een of andere manier vastgelopen zijn, heeft even stekker eruit en er weer in ook weinig invloed.
Daarom wel benieuwd wat het gedrag is als je hem nu weer eens insteekt, eventueel dus met een andere adapter.

12x400WP West Fronius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jansen90 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:33:
[...]
Klinkt inderdaad alsof het aan de kant van de transmitter zit. Dat hij nog aangaat zonder de power adapter erin, geeft het idee dat hij intern nog genoeg capaciteit heeft in ieder geval.
Heb je toevallig een andere adapter die de juiste spanning en genoeg stroom geeft (5v, 2A zie ik in de manual) en er in past?
Juist als een apparaat uit zichzelf nog zo lang aan blijft zonder netspanning, duurt het ook lang voor het intern echt spanningsvrij is. Mocht ie dus op een of andere manier vastgelopen zijn, heeft even stekker eruit en er weer in ook weinig invloed.
Daarom wel benieuwd wat het gedrag is als je hem nu weer eens insteekt, eventueel dus met een andere adapter.
_/-\o_ Je gaat het niet geloven, maar hij doet het nu ineens weer :? . Zowel met de originele alas de andere adapter.. Heb hem nog niet voor langere tijd getest. Wat dit nu weer geweest is (en of het verholpen is natuurlijk!)? Ik kan het niet verklaren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jansen90
Verwijderd schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:55:
[...]

_/-\o_ Je gaat het niet geloven, maar hij doet het nu ineens weer :? . Zowel met de originele alas de andere adapter.. Heb hem nog niet voor langere tijd getest. Wat dit nu weer geweest is (en of het verholpen is natuurlijk!)? Ik kan het niet verklaren..
mooi! Waarschijnlijk dan inderdaad een vastloper geweest. Dat ie zo lang aan blijft zonder spanning zorgt er dan voor dat hij vast blijft zitten zelfs als plug je hem even uit en in. Wat langer uit heeft het dan opgelost. ;)
Hopen dat hij het blijft doen!

12x400WP West Fronius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jansen90 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:30:
[...]

mooi! Waarschijnlijk dan inderdaad een vastloper geweest. Dat ie zo lang aan blijft zonder spanning zorgt er dan voor dat hij vast blijft zitten zelfs als plug je hem even uit en in. Wat langer uit heeft het dan opgelost. ;)
Hopen dat hij het blijft doen!
Hoop het ook! Hoe dan ook bedankt voor je interesse en hulp @Jansen90!
Pagina: 1