Internetkabel splitter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:18
Tweakers

Ik heb misschien een simpele vraag maar voor iemand die weinig verstand heeft ben ik benieuwd wat ik exact nodig heb.

Ik heb 1 internetkabel voor mijn kleinzoon op zijn kamer maar 2 computers dus ik zou deze willen splitten op de kamer.

https://https://www.onlinekabelshop.nl/isdn-splitter-1x-rj45-v-2x-rj45-v-8p8c-afgeschermd?channable=e17871.NDYxMzE&gclid=Cj0KCQjw3uboBRDCARIsAO2XcYDYTtBMRL1U-jt1vXXM5XJyAgsdNA4S9d0tRX6QWaxjNlVlANd3P9IaApGzEALw_wcB

Dit kwam ik tegen alleen ik lees zoveel termen en dingen die ik niet ken. Dus ik zou voor een bevestiging aan jullie vragen of dit klopt.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:28
pricewatch: TP-Link TL-SG1005D-5-Port Gigabit Desktop Switch

Daar die ene kabel insteken, en 2 anderen naar de computers trekken.

Evt kan je bij de Mediamarkt op de hoek een variant kopen maar zoiets zoek je :)

[ Voor 15% gewijzigd door Nat-Water op 01-07-2019 17:38 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:18
Wat je nodig hebt is een switch of een hub. Als je een oude meerpoorts internetrouter hebt, kan deze als switch gebruikt worden. Wel het routergedeelte in de interface uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:31
De link werkt niet maar de titel geeft al aan dat dit een ISDN splitter is, gaat dus niet werken. Wat je nodig hebt is een switch, deze heb je al voor enkele tientjes:

categorie: Netwerk switches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
llovesoccerx7 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:33:
Tweakers

https://https://www.onlinekabelshop.nl/isdn-splitter-1x-rj45-v-2x-rj45-v-8p8c-afgeschermd?channable=e17871.NDYxMzE&gclid=Cj0KCQjw3uboBRDCARIsAO2XcYDYTtBMRL1U-jt1vXXM5XJyAgsdNA4S9d0tRX6QWaxjNlVlANd3P9IaApGzEALw_wcB

Dit kwam ik tegen alleen ik lees zoveel termen en dingen die ik niet ken. Dus ik zou voor een bevestiging aan jullie vragen of dit klopt.
Ik kan me voostellen dat het lastig is. Te meer omdat in de omschrijving bij dat product letterlijk staat:
Let op! Om een internet signaal te splitten heeft u een ethernet switch nodig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

wheez50 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:37:
Wat je nodig hebt is een switch of een hub. Als je een oude meerpoorts internetrouter hebt, kan deze als switch gebruikt worden. Wel het routergedeelte in de interface uitschakelen.
Een switch, géén hub.
Het is 2019, niet 1999.

Vaak hebben moderne internet routers ook meerdere poorten en heb je geen aparte switch meer nodig, alleen moeten er dan wel 2 kabels getrokken worden naar die kamer.

Wanneer je een oude meerpoorts internetrouter als switch gebruikt, is het uitschakelen van het routergedeelte niet nodig. Die dingen hebben meestal een aantal LAN poorten (het switchgedeelte) en een WAN poort. Zolang je alles in de switchpoorten prikt, werkt dat ding als switch.

Maar, dat is hoe dan ook af te raden. Er draaien allerlei services (DHCP) op dat ding en die blijven actief.

Als ik TS was zou ik achter zijn router domweg een switch hangen en daar beide PC's op aansluiten.
Zoiets is echt al prima: pricewatch: TP-Link TL-SG105-10/100/1000 Mbps Desktop switch

Moet dus wel op de router worden aangesloten. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-10 12:58
Even richting de Action,

Daar hebben ze switches voor €6 en doen precies wat je wilt

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

shure-fan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:29:
Even richting de Action,

Dat zou ik dan weer niet doen.

Voor minder dan €20 heb je een kwaliteitsswitch van een A-merk. Om dan te gaan rommelen met een switch van de Action is niet zo zinnig.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-10 13:22
shure-fan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:29:
Even richting de Action,

Dat zijn 100Mb/s switches, niet aan te raden, tenzij kleinzoon alleen maar filmpjes kijkt enzo. Voor een beetje gangbaar internet wil je toch echt wel een 1Gb/s switch hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 23:49

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Welke provider heb je en kijk je ook interactieve tv.....? Oftewel wordt er door je provider gebruik gemaakt van multicast?

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:59

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

genesis1650 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:40:
[...]

Dat zijn 100Mb/s switches, niet aan te raden, tenzij kleinzoon alleen maar filmpjes kijkt enzo. Voor een beetje gangbaar internet wil je toch echt wel een 1Gb/s switch hebben.
Wat een nonsens. Een beetje gangbaar Internet? Je weet dat er honderdduizenden huishoudens nog op (V)VDSL zitten met <80Mbit/s downstream? 10/100 switches zijn in sommige gevallen achterhaald en onwenselijk maar voor normaal internet inclusief wat Youtuben / Netflixen met 2 PC's prima inzetbaar.
lSltAlKeR schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:25:
Welke provider heb je en kijk je ook interactieve tv.....? Oftewel wordt er door je provider gebruik gemaakt van multicast?
@llovesoccerx7 Waar @lSltAlKeR op doelt is dat je een switch nodig hebt met een protocol genaamd IGMP Snooping als je ook een 'TV kastje' aan wilt sluiten. In de TopicStart heb je het over 2 PC's dus ik verwacht niet dat dit nodig zal zijn maar is wel iets om rekening mee te houden :) .

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 23:49

lSltAlKeR

Time destroys everything!

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:34:

@llovesoccerx7 Waar @lSltAlKeR op doelt is dat je een switch nodig hebt met een protocol genaamd IGMP Snooping als je ook een 'TV kastje' aan wilt sluiten. In de TopicStart heb je het over 2 PC's dus ik verwacht niet dat dit nodig zal zijn maar is wel iets om rekening mee te houden :) .
Idd... IGMPv3 is the magic woord.... Dat moet een switch ondersteunen als je IPTV kijkt via een nederlandse ISP... anders als je 5 of meer apparaat inprikt wordt die VLAN stream domweg doorgestuurd naar alle poorten op de switch (hub) en kan zomaar je netwerk verstopt raken met requests op de ip reeks 224.0.0.0 tot 239.255.255.255 waar de apparaten geen raad meer mee weten en maar blijven verzoeken... gevolg blokjes tv op je andere apparaten....

Koop minimaal een Netgear Prosafe smartswitch: dat zou het goede argument moeten zijn om niet bij de action te halen ;)

https://www.netgear.com/b...ed-switch.aspx#tab-models

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

lSltAlKeR schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:51:
gevolg blokjes tv op je andere apparaten....
Dat is me nooit opgevallen, wel dat je op je andere ethernet-interface ineens heel veel broadcast-verkeer ziet

Dat nog niemand over de term 'internetkabel' is gestruikeld ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Als je zelf stekkertjes kan krimpen:
Aders 1,2,3 en 6 in een stekkertje en aders 4,5,7 en 8 in een ander stekkertje maar daar ook op de positie van 1,2,3 en 6 natuurlijk!
Doe dat aan beide uiteinden en je kunt prima 2x 100Mbit individuele verbindingen verplaatsen. Geen PoE though, maar dat is in deze usecase niet aan de orde.

PS. Om het goed in de stekkertjes te krijgen kun je stukjes afgeknipte aders gebruiken voor de alignment. Na het krimpen gelijk afknippen met het stekkertje zodat je geen 'rafel' achterkant hebt.
En vooraf even krimpkous om de kabel schuiven zodat je de Y-splitsing netjes kunt isoleren is ook prettig.
Gewoon creatief oplossen ;)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Pagina: 1