Extra Ram nut

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• redo033
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-11-2025
Mijn vraag
...
Ik heb zin om 16 ram te nemen
Relevante software en hardware die ik gebruik
Acer laptop
Win 10 por 64 bit
I5 8265U 1.60 GHZ !.80 GHZ
2x 4 GB Adata pc 2400T
Nividia m130

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Gezocht en gevonden maar heeft het zin om van de 2 x 4 GB ,2X8 Gb te maken.
ik speel geen games .dowload wel veel in en uitpakken veel grote bestanden over het netwerk versturen .
geen foto of video bewerking . Is het zonde geld of tocgh wel handig ?
...

Beste antwoord (via redo033 op 01-07-2019 16:52)

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Zou het als upgrade (waarbij je ook 8GB prima geheugen moet afschrijven) idd niet snel aanbevelen, zeker als je er geen specifiek doel mee hebt...

Maar als je je geld er graag aan uit wilt geven houdt niemand je tegen natuurlijk.

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ik zou niet echt snel een nut zien. Maar je kan natuurlijk ook gewoon zelf kijken of je geheugen ramvol (ha.ha.) zit tijdens je werkzaamheden.

Nog even buiten het feit of je laptop het ondersteunt, want daarvoor geef je te weinig info. Ik kom met de info die je nu geeft tot 3 laptops, en daarvan kunnen er 2 maar tot 8GB ram volgens Tweakers (hoewel de bron twijfelachtig is)

https://tweakers.net/pric.../1264505;1312190;1375294/

Dus welke is het?

[ Voor 57% gewijzigd door Nat-Water op 01-07-2019 16:26 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • Beste antwoord

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Zou het als upgrade (waarbij je ook 8GB prima geheugen moet afschrijven) idd niet snel aanbevelen, zeker als je er geen specifiek doel mee hebt...

Maar als je je geld er graag aan uit wilt geven houdt niemand je tegen natuurlijk.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Vanuit een andere hoek bekeken, DDR4 is nu bijzonder goedkoop. Met de komst van DDR5 in de nabije toekomst zal de prijs van DDR4 over een jaar of twee weer gaan stijgen, de kans dat je tegen die tijd 16GB nodig hebt wordt ook groter. Laat dat ook meewegen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:47

Umbrah

The Incredible MapMan

Merk je dat je veel gebruikt? Bovendien klinkt dat als een thin & light laptopje, heb je uberhaupt een beeld of het kán? Zit niet één van de DIMM's vastgesoldeerd, zoals wel vaker bij dat soort dingetjes?

Waarom denk je dat meer RAM nodig kan zijn? Als het gaat over bestanden via het netwerk versturen, is investeren in een sneller netwerk (10GBit Ethernet over thunderbolt, niet dat ik denk dat je dat hebt...) misschien een betere optie...

• redo033
Bedankt .ik kom uit op , zonde van me geld .

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-01 22:46
Nog even een overweging:
Je kunt zelf zien in Taakbeheer/Prestaties (als je dat een tijdje open laat staan naast de normale taken) of je een tekort aan geheugen hebt.
Als dat niet zo is en je de "feel" van je laptop een boost wil geven EN je laptop nog een harddisk heeft, zou je kunnen overwegen om de harddisk te vervangen door een SSD.
Soms kan het als uitbreiding (als je moederbord een M2 slot heeft, ik heb niet gekeken) maar als je nu nog zou werken vanaf harddisk, is dat een gemakkelijk installeerbare en enorme prestatieverbetering.
Wellicht beantwoordt dat beter aan je wens voor meer snelheid?

• redo033
i
Renault schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:34:
Nog even een overweging:
Je kunt zelf zien in Taakbeheer/Prestaties (als je dat een tijdje open laat staan naast de normale taken) of je een tekort aan geheugen hebt.
Als dat niet zo is en je de "feel" van je laptop een boost wil geven EN je laptop nog een harddisk heeft, zou je kunnen overwegen om de harddisk te vervangen door een SSD.
Soms kan het als uitbreiding (als je moederbord een M2 slot heeft, ik heb niet gekeken) maar als je nu nog zou werken vanaf harddisk, is dat een gemakkelijk installeerbare en enorme prestatieverbetering.
Wellicht beantwoordt dat beter aan je wens voor meer snelheid?
Ik heb al een m2 ssd er in zitten :)

• ChristiaanBlauw
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-07-2020
Ik vond het nodig om voor mijn ryzen 5 2600 nog een extra 16 gb aan te schaffen.

Dit kwam mede omdat ik de druk te hoog vond op de cpu tijdens het spelen van total war warhammer. Dat lag namelijk rond de 40 %. Met 32 gb gaat het allemaal prima, om nog maar te zwijgen over de werking van windows en het browse feest

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:41
ChristiaanBlauw schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:16:
Ik vond het nodig om voor mijn ryzen 5 2600 nog een extra 16 gb aan te schaffen.

Dit kwam mede omdat ik de druk te hoog vond op de cpu tijdens het spelen van total war warhammer. Dat lag namelijk rond de 40 %. Met 32 gb gaat het allemaal prima, om nog maar te zwijgen over de werking van windows en het browse feest
Waar gaat dit over? Hoort dit wel in dit topic?

Het heeft echt werkelijk geen zin als je genoeg geheugen hebt, om er dan geheugen bij te stoppen. Laat staan een conclusie trekken op de basis dat je processor voor 40% wordt gebruikt (is dat veel of zo!?) en dat er dan extra geheugen bij moet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1