Windows 10 muis en audio issues.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP18Joey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09-2024
Mijn vraag:

Nou ik heb dus een aantal problemen. Ik had dit VOOR EN NA een schone windows 10 installatie.

Ten eerste, op momenten zoals wanneer ik in een game zitten fullscreen, windowed mode, video heb bekeken of op random momenten, kan ik NERGENS op klikken. De cursor is er, maar niks reageerd, linker en rechtermuis of scrollen. Als ik CTRL ALT DEL druk en weer uit dat scherm ga, werkt alles weer zoals het hoort en kan ik weer overal op klikken.

Ten tweede, mijn geluid valt soms weg op Discord terwijl ik aan het gamen ben. En bij de stream freezed de stream voor 1 seconde en het geluid en komt dan weer terug.Dit gebeurd ook als ik een game speel of als ik een film kijk via HDMI op mijn TV.

Dit zijn de eerste issues die ik heb na 5-6 jaar tijd.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
CPU i7 6700k
GPU NVIDIA GeForce GTX 1070
RAM HyperX DDR4 2133 Mhz
Gigabyte GA-H110M-S2H
CoolerMaster V750w
Logitech G430 headset
Steelseries Rival muis
Windows 10 1903
OS build 18362.175

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Drivers unistalled en reinstalled.
Headset in andere USB port gestopt.
Bij device properties gekeken.

[ Voor 13% gewijzigd door DP18Joey op 01-07-2019 16:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 16:45
Op zich zou je die dingen die je geprobeerd hebt ook gewoon in het topic mogen zetten. Bespaart iedereen wat tijd ;)

Welk moederbord gebruik je? Dit klinkt eigenlijk als een driver issue. Chipsetdrivers geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:48
Doe ook even de rest van je build alsjeblieft.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP18Joey
Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
Hoe heb je de drivers reinstalled? Via aparaatbeheer? Dat zou in theorie moeten werken, maar bij problemen kan je toch beter even de drivers van de website van de fabrikant halen.

Ben in een gulle bui (Er van uit gaande dat er geen andere Revs zijn en dit dus rev 1.0 is):
https://www.gigabyte.com/...support-dl-driver-chipset

Neem aan dat je voor de GTX 1070 ook netjes de drivers van de NVidia website hebt gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP18Joey
Dat klopt, heb het via apparaatbeheer gedaan. Voor de 1070 ben ik naar de nvidia website gegaan.

Heb de driver geinstalleerd via de link, zal vandaag testen en kijken of het gefixt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Vanwaar deze bizarre combinatie bord en processor? Dat bord is niet gemaakt voor de 6700K qua stroomvoorziening. Kan ook instabiliteit geven.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP18Joey
Dit is een moederboard wat ik al jaren heb, nooit echt geupgrade en was toen compatible. Alleen heb deze problemen nooit eerder gehad, pas de laatste maand ongeveer.

Heb het nogmaals getest, en het lijkt iets beter te zijn alleen dat ik nergens op kan klikken is nog niet weg. Dit gebeurd vooral als ik Black Desert Online speel, en dan ALT+TAB kan ik mijn muis niet gebruiken. De game is niet Fullscreen maar Fullscreen Windowed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
Heb je nog andere dingen op de achtergrond draaien? Bijv applicaties met overlay (discord, steam, origin) die vervelend kunnen doen? Nog andere applicaties die je bij de reinstall gelijk weer hebt geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP18Joey
Ik heb Firefox, Discord en dan Black Desert alleen draaien. Tijdens herinstallatie heb ik meteen Black Desert geinstalleerd en Discord. Alhoewel ik een lange tijd, voor de herinstallatie, geen Black Desert had geinstalleerd en toch last had van dit.
Pagina: 1