Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvanel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-11-2024
Omdat mijn huidige reciever, Onkyo dr-s2.0, het afgelopen week heeft begeven door de hitte/falende fan/leeftijd (+-15 jaar) heb ik een nieuwe reciever nodig. Ik ben in het bezit van een Teufel Ultima 40 surround set die 5 maand oud is dus de reciever moet hier goed op passen. De huidige setup is 5.1 maar ik wil de mogelijkheid nog hebben om in de toekomst te upgraden naar 5.1.2/5.1.4. De reciever komt te staan in een kastje met een breedte van 445mm. Hij moet hier dus ook ik kunnen passen.

Wat is je budget?
€400

Wat heb je zelf al gevonden?
Teufel heeft op hun site een combo staan waarin ze de Onkyo TX-NR686 bij de set voegen.
Zelf kwam ik de Denon AVR-X2500H en de Denon AVR-X1500H tegen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke van deze recievers zou het beste zijn aan de hand van mijn wensen? Of zijn er nog andere recievers die ik zelf nog niet heb gevonden?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daanvanel schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:36:
Omdat mijn huidige reciever, Onkyo dr-s2.0, het afgelopen week heeft begeven door de hitte/falende fan/leeftijd (+-15 jaar) heb ik een nieuwe reciever nodig. Ik ben in het bezit van een Teufel Ultima 40 surround set die 5 maand oud is dus de reciever moet hier goed op passen. De huidige setup is 5.1 maar ik wil de mogelijkheid nog hebben om in de toekomst te upgraden naar 5.1.2/5.1.4. De reciever komt te staan in een kastje met een breedte van 445mm. Hij moet hier dus ook ik kunnen passen.

Wat is je budget?
€400

Wat heb je zelf al gevonden?
Teufel heeft op hun site een combo staan waarin ze de Onkyo TX-NR686 bij de set voegen.
Zelf kwam ik de Denon AVR-X2500H en de Denon AVR-X1500H tegen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke van deze recievers zou het beste zijn aan de hand van mijn wensen? Of zijn er nog andere recievers die ik zelf nog niet heb gevonden?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :)
Indien 4k geen eis is dan zou ik mooi een tweedehands ex top model op de kop tikken. Zo heb ik zojuist mijn oude Onkyo TX-NR5008 verkocht voor 275,-. Dit was een topmodel onkyo uit 2011 met een adviesprijs van 3.000,-

Haal je toch wat meer versterker in huis dan een nieuw budget model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:13:
[...]
Indien 4k geen eis is dan zou ik mooi een tweedehands ex top model op de kop tikken. Zo heb ik zojuist mijn oude Onkyo TX-NR5008 verkocht voor 275,-. Dit was een topmodel onkyo uit 2011 met een adviesprijs van 3.000,-
Nadeel van naar oudere modellen kijken is dat je niet extreem ver in het verleden kan kijken als de eis is ooit naar ATMOS te gaan. Tevens zou ik met oudere modellen zeker geen Onkyo meer nemen, te veel HDMI board problemen waarvan de verlengde garantie nu echt van is verlopen. Daarbij is de meerwaarde van een topmodel ook zeer discutabel. Je zal zeker meer opties hebben (HDMI naar Zone 2, betere Room EQ, Phono In, etc.) maar qua geluid is het nooit bewezen dat je voor een duurder model moet gaan. Zeker met een paar Teufel met een gevoeligheid van 87 dB.

Ik zou Jorgen in "Marantz SR7005 overleden" eens doorlezen en de eisen in een prijsvergelijker gooien, dan komen er genoeg opties uit. Naast Denon heb je ook Marantz, Pioneer, Yamaha, Onkyo, Sony, et cetera. Zoals gezegd doet het onderling niet veel qua verschil. Ik zou dan ook eerder kiezen op looks dan op vermogen. Persoonlijk ben ik van de Denon maar als je graag een app gebruikt dan moet je wellicht verder kijken aangezien Marantz en Denon dat deel niet echt lekker op de rit hebben.

Formaat zal in 99,99% van de gevallen 43 centimeter zijn aangezien dat de standaard maat is van audio apparatuur. Breedte maakt ook zo veel niet, hoogte moet je wel rekening mee houden in verband met afvoer van warmte aangezien warme lucht stijgt en weg moet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:30:
[...]

Nadeel van naar oudere modellen kijken is dat je niet extreem ver in het verleden kan kijken als de eis is ooit naar ATMOS te gaan. Tevens zou ik met oudere modellen zeker geen Onkyo meer nemen, te veel HDMI board problemen waarvan de verlengde garantie nu echt van is verlopen. Daarbij is de meerwaarde van een topmodel ook zeer discutabel. Je zal zeker meer opties hebben (HDMI naar Zone 2, betere Room EQ, Phono In, etc.) maar qua geluid is het nooit bewezen dat je voor een duurder model moet gaan. Zeker met een paar Teufel met een gevoeligheid van 87 dB.

Ik zou Jorgen in "Marantz SR7005 overleden" eens doorlezen en de eisen in een prijsvergelijker gooien, dan komen er genoeg opties uit. Naast Denon heb je ook Marantz, Pioneer, Yamaha, Onkyo, Sony, et cetera. Zoals gezegd doet het onderling niet veel qua verschil. Ik zou dan ook eerder kiezen op looks dan op vermogen. Persoonlijk ben ik van de Denon maar als je graag een app gebruikt dan moet je wellicht verder kijken aangezien Marantz en Denon dat deel niet echt lekker op de rit hebben.

Formaat zal in 99,99% van de gevallen 43 centimeter zijn aangezien dat de standaard maat is van audio apparatuur. Breedte maakt ook zo veel niet, hoogte moet je wel rekening mee houden in verband met afvoer van warmte aangezien warme lucht stijgt en weg moet.
Hoewel ik het met je eens ben dat het klank verschil tussen versterkers niet zo groot/aanwezig is als sommige audiofielen beweren (zelf getest door de volgende versterkers te testen: Marantz sr7008 - Onkyo TX-NR5008 - Marantz AV7703/MM8077). Deze klonken allemaal nagenoeg gelijk (nuances daargelaten, zit meer in de EQ lijkt me). Maar een stabiele eindtrap is voor mij persoonlijk toch wel een harde eis. En heel stabiel zijn budget versterkers (in mijn ervaring) niet.

PS: Bij veel onkyo's (waaronder die van mij) is het HDMI board reeds vervangen. Niets dan lof over de service van Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:57:
[...]

PS: Bij veel onkyo's (waaronder die van mij) is het HDMI board reeds vervangen. Niets dan lof over de service van Onkyo.
Het vervangen van het board lost het probleem niet op, het is alleen symptoombestrijding. Ook units die gerepareerd zijn kunnen weer het loodje leggen. Vandaar dat ik helemaal van Onkyo (en Integra) uit die periode weg zou blijven. Of je moet zelf handig zijn met de soldeerbout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:09:
[...]

Het vervangen van het board lost het probleem niet op, het is alleen symptoombestrijding. Ook units die gerepareerd zijn kunnen weer het loodje leggen. Vandaar dat ik helemaal van Onkyo (en Integra) uit die periode weg zou blijven. Of je moet zelf handig zijn met de soldeerbout.
Oh, ik ging er eigenlijk vanuit dat Onkyo bij de gereviseerde HDMI boards het euvel opgelost zouden hebben. Excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Denon AVR X1500 icm Boston Acoustics A25 (x4) en een BA center speaker en dat bevalt me erg goed. Ik zou zeker wel voor een nieuwere receiver gaan. Niet alleen voor de 4k passthrough, maar ook voor nieuwere features als Spotify Connect, Apple Airplay etc. Ik loop het huis binnen en knal meteen de muziek aan via mijn mobiel. Misschien hoef je dat allemaal niet, maar als je er eenmaal aan gewend bent is het toch wel erg prettig. Misschien moet je iets uitgebreider aangeven hoe je de receiver precies gaat gebruiken.

Ik denk persoonlijk dat een veel duurdere receiver niet veel betere geluidskwaliteit levert, daar zijn die Teufels grotendeels verantwoordelijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvanel
Thanks voor alle antwoorden. Ik luister erg vaak naar muziek dus de extra features zoals airplay en spotify connect zijn zeer welkom. Omdat ik ook aan de toekomst denk is 4K passtrough wel handig. Als mijn budget daarvoor omhoog moet en als dit duidelijke meerwaarde geeft dan moet dat maar. Ik koop liever niet een model wat ouder is dan 5 jaar tweedehands. Ben bang dat daar fouten/defecten in kunnen zitten. Ik ben 18 jaar oud en houd van goed geluid maar ik ga er niet vanuit dat ik het verschil tussen verschillende merken ga horen dus het gaat mij echt om “de bang for the bucks” en een beetje looks naturlijk. Het zou mooi zijn als jullie misschien een paar alternatieven zouden weten. Dan kan ik me daar weer wat in verdiepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 12:31
Wat betreft de combinatie versterker/speakers heb ik een iets andere ervaring dat de klank niet "anders" is met de meeste versterkers.

Ik heb een set Magnat Vintage 450 speakers. Deze draaien momenteel op een inmiddels bijna 20 jaar oude Harman/Kardon AVR 4000
Dit klinkt prima.
Deze speakers heb ik ook eens gehad op een stereo Denon PMA-925r en dat was niet te doen. Op source direct was er nog zoveel bas aanwezig dat het niet om aan te horen was, dus source direct uit en bas minimaal (dus lager dan neutraal) was te doen. Dit is niet wat je wilt, want een source direct zou netjes moeten klinken en dan gebruik je eventuele EQ instellingen om het naar je wens te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daanvanel schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:29:
Thanks voor alle antwoorden. Ik luister erg vaak naar muziek dus de extra features zoals airplay en spotify connect zijn zeer welkom. Omdat ik ook aan de toekomst denk is 4K passtrough wel handig. Als mijn budget daarvoor omhoog moet en als dit duidelijke meerwaarde geeft dan moet dat maar. Ik koop liever niet een model wat ouder is dan 5 jaar tweedehands. Ben bang dat daar fouten/defecten in kunnen zitten. Ik ben 18 jaar oud en houd van goed geluid maar ik ga er niet vanuit dat ik het verschil tussen verschillende merken ga horen dus het gaat mij echt om “de bang for the bucks” en een beetje looks naturlijk. Het zou mooi zijn als jullie misschien een paar alternatieven zouden weten. Dan kan ik me daar weer wat in verdiepen
Heb je het lijstje dat ik heb gemaakt (waar @FeaR naar linkt; waarvoor dank) al eens losgelaten op de Pricewatch (in de rode balk bovenaan de website)?

Op welke apparaten kom je dan uit? categorie: Versterkers en receivers

Als het je niet geheel duidelijk is waar je naar moet kijken (niet naar Watt en Ohm in elk geval); zet dan je wensen nog eens uigebreid neer en de apparaten die je nu hebt, of verwacht te willen aansluiten in de toekomst. Dan kunnen we weer een stap verder koop bij de juiste aankoop.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvanel
@Jorgen
Heb net gekeken in de pricewatch. Dit heb ik gebruikt: categorie: Versterkers en receivers .Ik kom op de volgende recievers uit die een goede rating hebben en die de gewenste opties hebben:

pricewatch: Sony STR-DN1080
Alle specs aanwezig maar deze is wel boven budget. (€489)

pricewatch: Denon AVR-X1400H
Voldoet aan alle wensen en is ook nog erg betaalbaar (€265)

pricewatch: Denon AVR-X1500H
Vrijwel zelfde als bovenstaande alleen meer wattage en een hogere prijs (€339)

pricewatch: Onkyo TX-NR686 Zwart
Alle specs die ik wil hebben en de hoogste wattage. Deze wordt door Teufel zelf bij de set aangeboden(€395)

De recievers van Marantz met 7.1 waren nog weer duurder dus die gaan het niet worden. Kwam er natuurlijk nog veel meer tegen in de pricewatch maar deze stonden het hoogst dus heb ik deze genoemd. Wat zijn jullie meningen over deze recievers?

@BernardV De reciever wordt voornamelijk gebruikt voor het afspelen van game en series in surround sound (stond altijd op DTS, nog nooit pure direct gebruikt) en heb wel de tijd om alles even goed in te stellen.

@FeaR Je raad de Onkyo reciever dus af i.v.m. mogelijke HDMI problemen?

[ Voor 10% gewijzigd door Daanvanel op 01-07-2019 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ga maar voor de denon x1400 die kan alles wat de x1500 ook kan.
Vermogen moet je niet op letten dat is bij die anderen gemeten bij een pieptoon van 1000hz @ 6 ohm
Die 80 watt van de x1400 is eerlijker, dat is op 2 kanalen gemeten met 20-20000hz.
Enige nadeel van denon is dat het netwerk wel eens kuren heeft, al lost even de stekker eruit alle problemen weer op bij mn x3400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:09
Daanvanel schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:43:
@Jorgen
Heb net gekeken in de pricewatch. Dit heb ik gebruikt: categorie: Versterkers en receivers .Ik kom op de volgende recievers uit die een goede rating hebben en die de gewenste opties hebben:

pricewatch: Sony STR-DN1080
Alle specs aanwezig maar deze is wel boven budget. Deze wordt door Teufel zelf bij de set aangeboden (€489)

pricewatch: Denon AVR-X1400H
Voldoet aan alle wensen en is ook nog erg betaalbaar (€265)

pricewatch: Denon AVR-X1500H
Vrijwel zelfde als bovenstaande alleen meer wattage en een hogere prijs (€339)

pricewatch: Onkyo TX-NR686 Zwart
Alle specs die ik wil hebben en de hoogste wattage (€395)

De recievers van Marantz met 7.1 waren nog weer duurder dus die gaan het niet worden. Kwam er natuurlijk nog veel meer tegen in de pricewatch maar deze stonden het hoogst dus heb ik deze genoemd. Wat zijn jullie meningen over deze recievers?

@BernardV De reciever wordt voornamelijk gebruikt voor het afspelen van game en series in surround sound (stond altijd op DTS, nog nooit pure direct gebruikt) en heb wel de tijd om alles even goed in te stellen.

van dit lijstje, heel simpel. onkyo!

reden 2x analoog input is veel te weinig van de denons
sony heeft maar 1 optische ingang

onkyo 6 x tulp 2x optisch 1x digital coax

bovendien, waarom heb je een hdmi ingang nodig? ik heb de hdmi naar de tv en niet naar de versterker en het geluid via de uitgang van de tv naar de versterker en alles loopt synchroon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat FeaR bedoelt, is dat Onkyo een aantal jaar geleden veel problemen met hun hdmi-boards had. V.z.i.w. is dat inmiddels opgelost en kan je weer prima Onkyo kopen tegenwoordig.

Mooi dat je even je zoektermen erbij hebt gekopieerd in de link. ;)
Waar moet je receiver verder aan voldoen? Want met jouw huidige zoektermen voldoen er veel, terwijl ze misschien niet de opties hebben die jij wil gebruiken. Zover ik het a.d.h.v. wat je schrijft kan inschatten, is de pricewatch: Denon AVR-X1400H inderdaad de goedkoopste goede optie. Wat je hier op mist zijn een aantal digitale en analoge ingangen. Wat wil je allemaal aansluiten? De pricewatch: Onkyo TX-NR686 Zwart ondersteunt zo'n beetje alles wat je je kunt wensen. Als je zoveel mogelijk wilt besparen zou ik de Denon 1400 kiezen. Wil je extra aansluitingen voor al je apparatuur dan de Onkyo 686.

Wattage hoef je zoals @Goofy1978 al zegt, niet naar te kijken.

@aljooge Ik heb ook graag veel inputs, en langzaamaan zitten er steeds meer apparaten aangesloten ;) Ik zou zelf kiezen voor een receiver met minimaal 6 of 7 hdmi-poorten en optische + coaxiale S/PDIF. Daanvanel gaat de tulpaansluitingen alleen missen als hij oude consoles gaat aansluiten, of bijv. een platenspeler of cd-speler. Als hij dat wil, dan moet hij daar inderdaad aan denken.

Maar wat bedoel je met
bovendien, waarom heb je een hdmi ingang nodig? ik heb de hdmi naar de tv en niet naar de versterker en het geluid via de uitgang van de tv naar de versterker en alles loopt synchroon
Zoals jij het aangesloten hebt, kan het prima werken. Maar best practice is toch bijna altijd om alles via je receiver te laten lopen. Enige wat er bij mij thuis niet eerst via de receiver gaat is het geluid dat direct van de tv afkomstig is. Ik kijk namelijk mijn normale tv-programma's zonder losse tuner en ik gebruik de ingebouwde smart-apps van mijn tv. ALLE andere apparaten gaan eerst naar de receiver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Daanvanel schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:43:
Onkyo vanaf een jaar of twee geleden en ouder zou ik zeker laten staan. Onkyo in het algemeen heeft voor mij daardoor redelijk afgedaan. Maar dat is persoonlijk. Qua prijs-kwantiteit krijg je bij Onkyo wel veel voor je geld, kwaliteit vind ik gewoon wat minder. Maar nogmaals, dat is omdat ik zelf issues met mijn eerste Onkyo heb gehad en ze ook met bosjes om me heen zag vallen. Room EQ van Onkyo (AccuEQ) is ook minder dan Audyssey van Denon en Marantz. Al heb je in dit segment de basisversie van Audyssey en dat is ook niet om over naar huis te schrijven. Voor een goede Room EQ zou Pioneer zeker een optie zijn.
aljooge schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:58:
[...]
reden 2x analoog input is veel te weinig van de denons
sony heeft maar 1 optische ingang

onkyo 6 x tulp 2x optisch 1x digital coax
Want je hebt ook echt zes analoge apparaten die je nog gebruikt? Als je ze hebt dan zal je naar de Onkyo moeten kijken, maar als je alles gewoon via HDMI aan sluit (hoe het in 99,99% van de gevallen gedaan wordt) dan heb je haast geen andere ingangen nodig.
Omdat HDMI alles in één doet: beeld en geluid. Plus dat je ondersteuning hebt voor alle resoluties en codecs die in de Home Cinema er toe doen. Als de wens Dolby ATMOS is dan kan je zeker niet om HDMI heen. Plus met het aantal hedendaagse apparaten kan je wel eens 4+ HDMI devices hebben. Weinig TV's die daar mee overweg kunnen, receivers zitten veelal richting 6-8 HDMI ingangen.

Ook met alles eerst naar de receiver en dan pas naar de tv hoef je geen delay te hebben. Ook is de Audio Out van een tv veelal beperkt tot 2.0 of maximaal Dolby Digital als er surround gedaan wordt en geen DTS.

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 01-07-2019 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
FeaR schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:30:
[...]

Onkyo vanaf een jaar of twee geleden en ouder zou ik zeker laten staan. Onkyo in het algemeen heeft voor mij daardoor redelijk afgedaan. Maar dat is persoonlijk. Qua prijs-kwantiteit krijg je bij Onkyo wel veel voor je geld, kwaliteit vind ik gewoon wat minder. Maar nogmaals, dat is omdat ik zelf issues met mijn eerste Onkyo heb gehad en ze ook met bosjes om me heen zag vallen. Room EQ van Onkyo (AccuEQ) is ook minder dan Audyssey van Denon en Marantz. Al heb je in dit segment de basisversie van Audyssey en dat is ook niet om over naar huis te schrijven. Voor een goede Room EQ zou Pioneer zeker een optie zijn.

[...]

Want je hebt ook echt zes analoge apparaten die je nog gebruikt? Als je ze hebt dan zal je naar de Onkyo moeten kijken, maar als je alles gewoon via HDMI aan sluit (hoe het in 99,99% van de gevallen gedaan wordt) dan heb je haast geen andere ingangen nodig.

[...]

Omdat HDMI alles in één doet: beeld en geluid. Plus dat je ondersteuning hebt voor alle resoluties en codecs die in de Home Cinema er toe doen. Als de wens Dolby ATMOS is dan kan je zeker niet om HDMI heen. Plus met het aantal hedendaagse apparaten kan je wel eens 4+ HDMI devices hebben. Weinig TV's die daar mee overweg kunnen, receivers zitten veelal richting 6-8 HDMI ingangen.

Ook met alles eerst naar de receiver en dan pas naar de tv hoef je geen delay te hebben. Ook is de Audio Out van een tv veelal beperkt tot 2.0 of maximaal Dolby Digital als er surround gedaan wordt en geen DTS.
je brengt me op een idee met de hdmi mijn ingangen zitten overvol, daarom adviseerde ik die onkyo. Hangt bij mij veel aan, pickup cd speler netwerk speler nintendo switch, blue ray, en nog een tv recorder

misschien moet ik mijn advies bijstellen zijn niet veel die er ook zoveel aan hebben gekoppeld. Hangt van de wensen van TS af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvanel
Er komt een ps4 aan te hangen, een tv, een blueray speler en af en toe een laptop. Dus heb tot nu toe maar 4 hdmi poorten in gebruik. Ook komt er een SONOS Connect aan te hangen die optisch gebruikt. Ik heb dus niet extreem veel poorten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Daanvanel schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:45:
Er komt een ps4 aan te hangen, een tv, een blueray speler en af en toe een laptop. Dus heb tot nu toe maar 4 hdmi poorten in gebruik. Ook komt er een SONOS Connect aan te hangen die optisch gebruikt. Ik heb dus niet extreem veel poorten nodig.
geen muziekbron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvanel
@aljooge

Tv heeft spotify, ps4 heeft spotify, sonos heeft spotify en als het goed is heeft de reciever zelfs spotify. En spotify is het enige wat ik gebruik voor muziek dus heb ik verder niks nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daanvanel schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:45:
Duidelijk
Ga wel voor een apparaat met minimaal 1 en liefst 2 hdmi-ingangen extra. Anders zit je meteen vol en past je volgende aankoop niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
denk dat alles voldoet, klein dingetje, de denons hebben air play 2, mocht je ern iphone of ipad hebben en ooit multiroom willen afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvanel
De Denon AVR-X1400H en 1500H gaan hem dus niet worden vanwege 5 HDMI poorten waarvan er maar eentje over blijft. De AVR-X2400H heeft er 8 maar kost ook weer wat meer, €350. pricewatch: Denon AVR-X2400H
Welke zou dan beter zijn? Deze of de pricewatch: Onkyo TX-NR686 Zwart die ik eerder had gestuurd? Als de Onkyo de €40 meer waard is dan moet dat maar maar dan wil ik wel weten waarom. Hoop dat jullie hiermee nog kunnen helpen. Als er nog betere opties zijn, zijn die ook welkom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

De grootste hoorbare verschillen zullen hem zitten in de Room-EQ instellingen en mogelijkheden. Onkyo heeft AccuEQ Room Acoustic Calibration en de Denon heeft Audyssey Multi EQ XT. Welke beter is weet ik niet. Ik ben zelf niet zo'n fan van die automatische ongecontroleerde equalisers. Audyssey is bekender.

Verder zie ik verschillen in features als netwerk (Heos vs Chromacast ingebouwd) en zal multiroom mogelijk anders werken. Beide zijn prima apparaten lijkt me. Nu zal het gaan om persoonlijke voorkeur of op features.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvanel
Daanvanel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 00:05:
De Denon AVR-X1400H en 1500H gaan hem dus niet worden vanwege 5 HDMI poorten waarvan er maar eentje over blijft. De AVR-X2400H heeft er 8 maar kost ook weer wat meer, €350. pricewatch: Denon AVR-X2400H
Welke zou dan beter zijn? Deze of de pricewatch: Onkyo TX-NR686 Zwart die ik eerder had gestuurd? Als de Onkyo de €40 meer waard is dan moet dat maar maar dan wil ik wel weten waarom. Hoop dat jullie hiermee nog kunnen helpen. Als er nog betere opties zijn, zijn die ook welkom
Is er iemand die nog kan helpen met de keuze? Heb wel besloten dat het tussen deze twee gaat alleen kan ik zelf niet echt kiezen omdat ik niet super veel kennis van alle specs heb dus hoop dat iemand me hier mee kan helpen
Pagina: 1