Toon posts:

Niet genoeg koelpasta?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb net een nieuwe mobo + cpu gekocht inverband met mijn vorige... overclock ramp :'(
Maar nu had ik er een coolmaster bij, en onderder dat koelblok zit een klein stripje witte pasta, is dat voldoende? ik neem aandat het koelpasta is.. anders weet ik wel waarom mijn systeem de heletijd overhit raakt.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mmmmm.. ja, t'is een soort koelpasta. Mijn ervaring: haal het er af met wat alcohol en koop een tubetje pasta. Liefst Artic Silver... Niet te veel! Klein druppeltje...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm de cpu zit er al een tijdje onder.. hopen dat hij er nog vanaf komt. en het kost al aardig wat moeite om dat koelblok vast te krijgen. *D

Oh en hoe duur kost een beetje koelpasta tegenwoordig?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Pff, koelpasta kast een paar gulden... alleen Arctic Silver is wat duurder (en wat beter).. was iets van 20,- nu ofzo... maar dat gaat meerdere CPU's mee :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Joh, die standaard prut is goed genoeg en dat streepje verspreid zichzelf over je hele core (het word namelijk helemaal platgedrukt)

• Han
  • Niet online

Han

Op vrijdag 27 juli 2001 23:25 schreef Bigs het volgende:
Joh, die standaard prut is goed genoeg en dat streepje verspreid zichzelf over je hele core (het word namelijk helemaal platgedrukt)
Ligt er toch aan wat voor een processor.. boven de 1Gh heb ik toch m'n twijfel over dat reepje! Na verwijderen en het plaatsen van koelpasta zakte de temp van mijn 1333 van 55 naar 48 graden!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hier over een Tbird 1200 op een 350 watt voeding (als dat wat uitmaakt).

Hmm moet ik morgen maar ff langs de pc boer.. kijken of ze wat hebben.
jammer dat coolmaster er geen klein tubbetje bij doet.. als het toch zo weinig kost :(

Verwijderd

Haal eraf die koeltape. Anders krijg je je koeler er over een maand alleen nog met een hamer af.

Gewoon wat standaard of AS koelpasta...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:00
Ik laat die troep altijd zitten. Het is nml nix slechter dan normale koelprut naar mijn mening:

Spul heeft warmte nodig om te verspreiden, dit wordt gedaan doordat het ietwat isoleert, waardoor de processor een echt heethoofd wordt. Hoe warmer de processor, hoe beter... Ik heb eens mijn K6/3-400 @ 450 een uur laten draaien zonder fan. 70 graden, ding deed nix meer, maar na afkoelen werkte ie weer als vanouds. Resultaat: 5 graden kouder :P

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 00:25 schreef _JGC_ het volgende:

Spul heeft warmte nodig om te verspreiden, dit wordt gedaan doordat het ietwat isoleert, waardoor de processor een echt heethoofd wordt. Hoe warmer de processor, hoe beter... kouder :P
Wat een kul.
Dat spul zit er alleen maar onder omdat dit niet kankerverwekkend is als het vorige wat ze gebruikte.

• Han
  • Niet online

Han

Op zaterdag 28 juli 2001 00:25 schreef _JGC_ het volgende:
....Ik heb eens mijn K6/3-400 @ 450 een uur laten draaien zonder fan. 70 graden, ding deed nix meer, maar na afkoelen werkte ie weer als vanouds. Resultaat: 5 graden kouder :P
Euhmmmm.... lezen? K6/3-400 is toch echt andere koek dan een K7-1000+ :? De oude pentium's (1) behoeven geen eens een koeler! Duh..

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als de koeler er nog niet op zit, dan raad ik je aan een ander te kopen. Die dingen zijn niet alleen moeilijk erop te krijgen, ze zijn een ramp om er weer af te halen. Het clipje is geloof ik net iets te klein, die heb ik eerst moeten verbuigen om het een beetje te laten passen, maar er zijn al een hoopje schilfertjes van mijn socket af nu ik hem eraf heb gehaald en weer terug heb gezet.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
idd ik zie er ook zwaar tegenop om die coolmaster eraf te halen.. doen ik hem erin zette koste het me veel moeite. :(

Hij zit er inmiddels dus wel op.. ik ga vanmiddag pasta kopen... jullie horen wel hoe het gegaan is (lekker boeiuh :) )

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm toen ik dat koelblok eraf haalde, bleek er nix meer van het koel stripje over te wezen. :( koelpasta ertussen gesmeert, en nu loopt hij verlopig nog op 44 graden... kijken hoelang hij het volhoud :)

thx voor alle reply's :*

• _JGC_
Op zaterdag 28 juli 2001 00:31 schreef Merely het volgende:

[..]

Euhmmmm.... lezen? K6/3-400 is toch echt andere koek dan een K7-1000+ :? De oude pentium's (1) behoeven geen eens een koeler! Duh..
ehm, een K6/3 is een echte warmteproducent. Je moest es weten waarom AMD niet verder dan 450 kon...

Ik heb nu al een aantal Durons en Athlons op 1GHz gebouwd, allemaal met de standaard spire cooler van Norrod. Door de warmte van de CPU loopt die troep vanzelf uit, en het bespaart je in sommige gevallen een dode CPU (de CPU brokkelt veel minder makkelijk af)
Alle CPU's kwamen niet boven de 50 graden (alleen de CPUs op de K7TTurbo kwamen daarboven, maar das logisch als je al op 30 graadjes boot)

Verwijderd

Ik zou zeggen haal eraf, ik heb hiero een coolermaster op mijn athlon tbird 1.2 zitten, toen ik een nieuwe mobo ging halen kreeg ik de cooler er zowat niet af, het leek wel plastic, mijn ervaring: haal eraf, en doe er standaaart prut op.

Ik heb heel wat minuutjes liggen kloten om die plasic achtige cool shit met een pincet eraf te halen.

Verwijderd

Over koelpasta gesproken: dat zit dus niet tussen mijn processor en koeler.

Ik heb een duron 750 met een coolermaster erop (geen idee welke maar hij maakt een hoop lawaai).

Dan vraag ik me af: is het nodig om daar koelpasta bij te doen als je hem niet overklokt???

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:51

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Als die niet extreem warm wordt is er nix aan de hand.
Gewoon afblijven, kan er ook nix fout gaan.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het vreemde was dat mijn computer vastliep als de CPU boven de 53 graden kwam... maar nu die standaart koelpasta ertussen gedaan en hij loopt als een 'zonnetje :7
Btw het ging hier op een T.Bird 1.2 266 RAID op een MSI k7 266 RAID.

nu ik een beetje bezig ben geweest heb ik de smaak te pakken denk ik :) ik heb meteen 2 60x60 en 1 120x120 fannetjes gekocht.. met de kabeltjes, lekker zagen in die kast :9

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op zaterdag 28 juli 2001 01:18 schreef GambitRS het volgende:
Als de koeler er nog niet op zit, dan raad ik je aan een ander te kopen. Die dingen zijn niet alleen moeilijk erop te krijgen, ze zijn een ramp om er weer af te halen. Het clipje is geloof ik net iets te klein, die heb ik eerst moeten verbuigen om het een beetje te laten passen, maar er zijn al een hoopje schilfertjes van mijn socket af nu ik hem eraf heb gehaald en weer terug heb gezet.
Ik vind die Coolermasters anders wel rielekst. De clip is ruim genoeg en ik heb ze er steeds kunnen afhalen en erop zetten zonder schade aan de core. Er zijn er echt mindere...

Systeem

Verwijderd

Ik zou zeggen: koop gewoon nen andere cooler.
Die Coolermasters zijn niks waard. Neem GlobalWin, heel goed en de prijs valt ook mee, maar Swiftech rules qua luchtkoeling.
Met die GlobalWin op mijne 1400@1692 heb ik iddle een temp van ca. 47° en stressed ca. 52° (hangt ook wel wat van het weer af zunne).

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 02:10
Haal eraf die koeltape. Anders krijg je je koeler er over een maand alleen nog met een hamer af.
[/quote]
--------------------------------------------
Ik weet niet wat je gewend bent, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt dat ze blijven plakken

iRacing Profiel

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 02:10
sorry quote was van MrK,
iets teveel weggehaald

iRacing Profiel

Verwijderd

Die standaard troep op een koeler is meestal niet zo slecht, is maar 1 keer tegebruiken en het BESCHERMFOLIETJE MOET ERAF!

Witte pasta geeft een klein beetje betere koeling als je de juiste hoeveelheid gebruikt. Een heel dun laagje zodat je core netaan egaal wit wordt is genoeg. Zet je koeler ook recht op je core.

Arctic silver geeft de beste resultaten (paar graden beter dan witte pasta), maar is ook verreweg het duurst.

Verwijderd

Joah gaan jullie dan maar eens je 1,4ghz AMD lekker draaien met die standaard kauwgom shit.. mahn, mn hubba bubba na 4 uur kauwen ziet er net zo uit als dat spul onder de coolers.. en btw, bij goede coolers word tegenwoordig meteen coolpasta bijgeleverd.. hoe zou dat toch komen?? waaarom zouden ze niet meer dat standaard hubba bubba eronder doen... hmm omdat het beter is.. neej joh echt niet ... haha... TUURLIJK IS DAT BETER! DUH!

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 01:22 schreef NFA-DK het volgende:
Joah gaan jullie dan maar eens je 1,4ghz AMD lekker draaien met die standaard kauwgom shit.. mahn, mn hubba bubba na 4 uur kauwen ziet er net zo uit als dat spul onder de coolers.. en btw, bij goede coolers word tegenwoordig meteen coolpasta bijgeleverd.. hoe zou dat toch komen?? waaarom zouden ze niet meer dat standaard hubba bubba eronder doen... hmm omdat het beter is.. neej joh echt niet ... haha... TUURLIJK IS DAT BETER! DUH!
Kan dit niet normaal? Idioot! :(

• _JGC_
Op zondag 29 juli 2001 01:22 schreef NFA-DK het volgende:
Die rommel fikt of smelt gewoon weg tot erover is wat erop moet. Dat jij het niet ziet zitten is logisch. Als het er eenmaal opzit, moet je het er niet weer afhalen om te kijken |:(

Overigens wel vervelend dat ik een week later mijn K6/3+ zou krijgen en mijn K6/3 moest verkopen: ding moest er met een hamer af door die uitvallende cooler :(

Verwijderd

Haha, oke de volgende keer zal ik het er normaal neerzetten.. ik zal het nu ff proberen:
Geachte heer, maar natuurlijk is het beter om koelpasta te gebruiken. Zo blijft uw geliefde CPU tenminste lekker fris ;)..
Pagina: 1