Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2912
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-08 23:13
Ik probeer aan een Zenfone 6 te komen, aangezien ik de enorme batterij en flip camera voor 500€ wel een goede deal vind. Een probleem is toen ik aan Asus vroeg hoe ik aan een Zenfone 6 kon komen in Nederland en of importeren via AliExpress een goed idee was kreeg ik dit als antwoord:

"Houdt er allereerst rekening mee dat telefoons voorzien zijn van lokale garantie. Dit betekend dat de garantie op het product alleen geldt in het land van distribitutie.

Zou u een Zenfone via AliExpress kopen heeft u alleen recht op garantie via hun. U zult de Zenfone dus terug sturen naar hen of de verkoper op AliExpress als iets defect raakt/
Verder zijn er geen plannen om de Zenfone 6 of toekomstige telefoons in Nederland op de markt uit te brengen."

Dit is dus een redelijk probleem.

Ik zou andere mensen in Europa kunnen vragen om er een te importeren uit hun land (ik doe een internationale business studie dus er zitten best veel nationaliteiten die mij eventueel zouden kunnen helpen), maar ik heb geen idee waar ik naar toe moet en welke winkels überhaupt de Zenfone 6 hebben.

Hebben jullie misschien tips? Bedankt alvast,
Bram

Beste antwoord (via bram2912 op 01-07-2019 16:54)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:31
Wat is precies je vraag? statement van Asus is duidelijk, op support in NL hoef je niet te rekenen, als je dan toch door wilt met de aankoop, zoek het meest praktische land waar ze deze telefoon wel verkopen. Liefst via een grote keten..

bv amazone.de :)
https://www.amazon.de/Dua...er-Schwarz/dp/B07RYFLP42/

Strava

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:31
Wat is precies je vraag? statement van Asus is duidelijk, op support in NL hoef je niet te rekenen, als je dan toch door wilt met de aankoop, zoek het meest praktische land waar ze deze telefoon wel verkopen. Liefst via een grote keten..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Asus kan heel veel zeggen, maar ook zij hebben zich te houden aan de Europese wetgeving vwb garantie.
Als jij iets koopt bij Amazon.de, hoort Amazon dus gewoon voor garantie te zorgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

ChinaGeek schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:08:
Asus kan heel veel zeggen, maar ook zij hebben zich te houden aan de Europese wetgeving vwb garantie.
Als jij iets koopt bij Amazon.de, hoort Amazon dus gewoon voor garantie te zorgen.
Juist, de garantie wordt verleend door de verkoper en dus niet door de fabrikant. Asus kan dat dus gewoon zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@bram2912 aangezien dit gaat over leveringen, schopje van AND naar TPL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2912
Prulleman schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:24:

Thanks! Ik zal de aankomende maanden amazon wel in de gaten houden dan, aangezien de Zenfone nu niet op voorraad is daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VincentvdBergh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:30
bram2912 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:50:
[...]

Thanks! Ik zal de aankomende maanden amazon wel in de gaten houden dan, aangezien de Zenfone nu niet op voorraad is daar.
Vandaag bericht gehad dat er begin volgende week een shipment binnenkomt bij de Duitse Amazon.

Moet er nog een paar hebben voor familie leden (heb hem zelf al ook via Amazon Duitsland gekocht).

Heb er net 4 bijbesteld met prognose leverdatum 15 juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram2912
VincentvdBergh schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:08:
[...]

Vandaag bericht gehad dat er begin volgende week een shipment binnenkomt bij de Duitse Amazon.

Moet er nog een paar hebben voor familie leden (heb hem zelf al ook via Amazon Duitsland gekocht).

Heb er net 4 bijbesteld met prognose leverdatum 15 juli.
Als je me zou kunnen laten weten hoe het gaat zou ik dat erg op prijs stellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentvdBergh
bram2912 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 02:09:
[...]

Als je me zou kunnen laten weten hoe het gaat zou ik dat erg op prijs stellen :)
Zal ik doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimpow
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-01 12:55
Besteld op amazon.de,
Begon met 2 tot 4 weken levertijd.
Werd uiteindelijk 7-8 dagen.
Gister binnengekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2912
Jimpow schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:41:
Besteld op amazon.de,
Begon met 2 tot 4 weken levertijd.
Werd uiteindelijk 7-8 dagen.
Gister binnengekomen :)
Klinkt goed hoor. Het enige waar ik me wel zorgen over maak is hoe lang dat toestel mee kan gaan met die flip camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvdBergh
bram2912 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:44:
[...]

Klinkt goed hoor. Het enige waar ik me wel zorgen over maak is hoe lang dat toestel mee kan gaan met die flip camera.
Mijn toestel dit het super een als je normaal doet moet je makkelijk 100k flips halen.

Vandaag is mijn batch telefoons die ik had besteld verzonden dus die zijn morgen of zaterdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

Rannasha

Does not compute.

bram2912 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:44:
[...]

In onderstaande video wordt de flip-camera (en de rest van het toestel) behoorlijk mishandeld, zonder dat de flip-camera er enige schade aan over houdt. Dit zegt natuurlijk niet veel over slijtage op lange termijn, maar het is in ieder geval een goede indicatie dat het mechanisme best goed in elkaar zit.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Pagina: 1