goede kwalitieit audio-apparaat voor thuis

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henridonath
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-07-2019
Heeft iemand advies voor het volgende:

Ik ben op zoek naar een kwalitatief goed audio-systeem voor thuis met de volgende eisen:
- 3 kanaals (achterkamer, voorkamer en terras) zodat ik zeg maar tv kan luisteren in de kamer en muziek buiten.
- klein van omvang
- inbouwspeakers voor in plafond.

Mochten er zaken zijn die zinvol of belangrijk zijn om in de overweging mee te nemen hoor ik dat natuurlijk ook graag. _/-\o_
(ik ben een leek...)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:09
Je zal toch iets meer moeten verduidelijken.

Je eerste eis gaat in de richting van Sonos, maar dat werkt volgens mij niet met inbouwspeakers.

Een receiver kan volgens mij maar één bron, en die kan wel plafondspeakers aansturen.

Plafondspeakers zijn voor geluidskwaliteit niet direct de beste keuze, het geluid is altijd wat onnatuurlijk omdat het van boven komt, en het is me niet direct duidelijk hoe je op je terras inbouwspeakers gaat installeren.

Al gedacht aan een receiver bij je TV, die dan je voorkamer en achterkamer kan aansturen, en dan een Bluetooth speaker voor je terras?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 22:11

Ursamajor

Astrofotograaf

Bedoel je dat je tegelijkertijd tv kan kijken in de kamer en muziek buiten?
Wat is je ingangsbron?
Voor buiten zou een bluetooth speaker kunnen volstaan, evenals voor in de keuken.

Je budget heb je trouwens ook nog niet gegeven ;-)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sonos heeft sinds kort ook inbouwspeakers voor in het plafond of de muur, die stuur je dan aan met een Sonos:AMP! Dus het kan wel :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 09:58
inderdaad niet helemaal duidelijk, maar met wat ik hier lees moet ik direct aan een Denon receiver in combinatie met HEOS speakers denken.
je kunt dan je TV via de receiver aansluiten, en (bij de wat duurdere modellen in ieder geval) multiroom gebruiken (separate bedrade speakers op een andere lokatie (de inbouw speakers bijvoorbeeld)) en nog draadloos wat HEOS speakers aansturen.
Ik weet dus niet precies wat je wilt, maar deze opstelling zou je in ieder geval behoorlijk wat flexibiliteit moeten opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 21:28
henridonath schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:39:
Heeft iemand advies voor het volgende:

Ik ben op zoek naar een kwalitatief goed audio-systeem voor thuis met de volgende eisen:
- 3 kanaals (achterkamer, voorkamer en terras) zodat ik zeg maar tv kan luisteren in de kamer en muziek buiten.
- klein van omvang
- inbouwspeakers voor in plafond.

Mochten er zaken zijn die zinvol of belangrijk zijn om in de overweging mee te nemen hoor ik dat natuurlijk ook graag. _/-\o_
(ik ben een leek...)
Lees anders eerst dit even door, AUD beleid

Het is wel de bedoeling dat je je eerst zelf in de materie verdiept, anders kan je dezelfde vraag beter bij de MM stellen bijvoorbeeld ;)

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

De meeste tips en extra vragen die relevant zijn voor een goed antwoord zijn hierboven reeds gesteld. Deze vorm van een topic is niet hoe we deze op GoT graag zien. We zien hier namelijk graag een vorm van eigen inzet. Die minimaal een short list met de apparatuur die je zelf al gevonden hebt. Nu is het een boodschappenlijstje met eigenlijk geen harde eisen als budget en termen als "klein van omvang" zeggen ook niets zonder voorbeelden. Ik stel voor dat het topic opnieuw geopend wordt in Consumentenelektronica Aankoopadvies waar dit soort vragen thuis horen. Maak dan wel gebruik van de template en gooi deze niet weg zoals in dit topic.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.