Storing in audio door D/A converter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hallo,

Mijn geluidsinstallatie bestaat uit twee passieve (monitor)speakers, een mengpaneel, en een versterker. Alle aangesloten apparatuur werkt prima, behalve de DA converter die het geluid van de TV doorstuurt.
De Converter, een Velleman VASDAC, geeft op willekeurige momenten erg veel ruis. De enige oplossing hiervoor is de stroom van de converter afhalen en opnieuw opsluiten; daarna is het probleem weer een dagje (ongeveer) weg.
Op het mengpaneel heb ik verschillende kanalen geprobeerd en schoongemaakt. De optische kabel is +- 15cm lang en zit niet in gekke bochten ofzo. Het geluid klinkt als dit:

https://vocaroo.com/i/s1nRO7f2nKzj

Heeft iemand een idee hoe dit komt, en wat ik er aan kan doen om dit op te lossen?

Alvast bedankt :)

[ Voor 0% gewijzigd door Ryanirin op 30-06-2019 23:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Is je dak tussen de 5 en 10 jaar oud?
Dan ga ik voor de doorgebakken buffer condensatoren. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:00
Klinkt ook wel een beetje als verkeerde timing in je DAC. Stel dat het kristal iets verloopt en de timing niet meer klopt krijg je ook rare effecten. Ik kan alleen geen schema vinden van de vasdac dus geen idee of dat een oorzaak kan zijn.

//EDIT: dat kan ook veroorzaakt worden door brakke condensatoren zoals @Lip aangeeft

[ Voor 15% gewijzigd door BernardV op 01-07-2019 17:37 ]