Mediamarkt Retouren Onduidelijkheid

Pagina: 1
Acties:
  • 2.450 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaycep
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-04-2020
Beste leden,

Ik heb een smartphone via MediaMarkt online gekocht, maar ik ben niet tevreden.

Nu ben ik bezig het retouren ervan en loop tegen het volgende aan:

Ik heb het retourneringsformulier ingevuld via hun site en heb via de mail het bestand gekregen met het ''retour label''. Alleen als ik het bestand open zie ik alleen:

1. Het mediamarkt adres (MEDIA MARKT ONLINE, Antwoordnummer 410, 4460 VB Goes) met de instructie dat ik dat op de doos moet plakken.
2. De retourneringsinformatie (bestelnummer, artikelnummer, etc) met de instructie dat ik dat in de doos moet doen.

Dit is dus gewoon de basic informatie waarmee ik dan naar een PostNL punt moet en dus ook zelf de verzendkosten moet betalen.

Bij de bestelling heb ik ook een sticker label gekregen (in de doos) met daarop: een barcode, een nummer in het klein onder de barcode en een groter dikgedrukt nummer. Ik neem aan dat ik deze op de doos moet plakken, maar hier zie ik niks over vermeld staan op de site.

Mijn vragen:

Vraag 1:
Moet ik nou het ''retourlabel'' (die ik via de mail heb gekregen door de aanvraag) op de doos plakken met daarbij het stickerlabel? (die ik gelijk bij de bestelling in de doos erbij kreeg)

Vraag 2:
Als ik bij MediaMarkt online het kopje ''Hoe retourneer ik een product bekijk'' staat er:
Print het retourlabel uit of schrijf onderstaande op de doos:
MediaMarkt Online Nederland
Antwoordnummer 410
4460 VB Goes
Retournummer: MM……..X
Bestelnummer:

Maar als ik het retourlabel (die ik via de mail kreeg) erop zou plakken staat er alleen:

MEDIA MARKT ONLINE
Antwoordnummer 410
4460 VB Goes

(Vraag 2): Het komt op hetzelfde neer, maar bij de eerste moet je er veel meer informatie bijzetten, terwijl het ''retourlabel'' ook gewoon alleen uit tekst bestaat. Waarom is dit zo, ik snap er niks van?

Ik hoor het graag, bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jaycep

[ Voor 4% gewijzigd door Jaycep op 30-06-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Wat zei de Mediamarkt toen je dit telefonisch hebt gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:42
Voor een antwoordnummer betaal je geen verzendkosten. Het is alleen de vraag of je op deze wijze een telefoon wil versturen. Ik weet niet hoe 't zit met verzekering bij vermissing als je naar een antwoordnummer verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaycep
TereZz schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:04:
Wat zei de Mediamarkt toen je dit telefonisch hebt gevraagd?
Ik heb ze nog niet gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaycep
S-te-fan schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:06:
Voor een antwoordnummer betaal je geen verzendkosten. Het is alleen de vraag of je op deze wijze een telefoon wil versturen. Ik weet niet hoe 't zit met verzekering bij vermissing als je naar een antwoordnummer verstuurd.
Dus het bijgeleverde stickerlabel is een antwoordnummer voor de kostenloze verzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Jaycep schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:07:
Dus het bijgeleverde stickerlabel is een antwoordnummer voor de kostenloze verzending?
Ja.

Niet specifiek dit label, alle antwoord nummers.

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 30-06-2019 22:09 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:05
Jaycep schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:07:
[...]

Nee, jij zet het adres op de doos en bij een PostNL punt maken zij een adreslabel aan. Jij hoeft hier vervolgens niet voor te betalen omdat het een antwoordnummer betreft.

[ Voor 37% gewijzigd door Hi-Sintar op 30-06-2019 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik mis hier toch echt eigen inzet. Zit je met vragen kan je altijd eerst de Media Markt bellen of e-mailen. Zij zullen hier een beter en duidelijker antwoord op hebben dan wij.

Gezien ik hier verder geen discussiewaarde inzie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.