"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Is wat gepruts via mobiel, aangepast nu...AW_Bos schreef op zondag 30 juni 2019 @ 19:48:
Je plaatjes werken niet. Gebruik een afbeelding in je imagetag en geen websites.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Heb je iets achterop de tv gemonteerd?
Anders zou het dit probleem kunnen zijn: YouTube: Samsung QE75Q9FN Shadow on screen appeared dark rectangle
Toevoeging: het lijkt wel alsof er bepaalde delen van de backlight zijn weggevallen of iets dergelijks.
[ Voor 42% gewijzigd door Lejavh op 30-06-2019 20:00 ]
Dat is de Samsung One Connect Box, dus waar hij zijn I/O heeft + voeding. Dat moet geen probleem zijn....sderooij schreef op zondag 30 juni 2019 @ 19:55:
Wat staat er achter de tv? Ik zie iets recht van de voet onder.
Heb je iets achterop de tv gemonteerd?
Anders zou het dit probleem kunnen zijn: YouTube: Samsung QE75Q9FN Shadow on screen appeared dark rectangle
Verder niet achter op de tv gemonteerd.

Volledig zwart is nog wel gewoon zwart dus de local dimming feature lijkt te werken...
[ Voor 20% gewijzigd door Animal_X op 30-06-2019 20:44 ]
https://gofile.io/?c=GJ2dqG
(Stream onder link)
Zal contact opnemen met de verkoper... (Apollo, Almere)
[ Voor 22% gewijzigd door Animal_X op 30-06-2019 21:38 ]
Wat heb ik gedaan?
- De "One Invisible Cable" aan zowel de kant van de tv als de One Connect Box los getrokken en opnieuw bevestigd.
- De HDMI van de Nintendo Switch losgekoppeld
- TV opnieuw opgestart.
Heel wazig. Ik kan mij geen goede technische verklaring bedenken... Iemand ideeën?
[ Voor 4% gewijzigd door Animal_X op 30-06-2019 21:48 ]
Nee,helemaal niet. Echter, ik ga er ook vanuit dat die Samsung Invisible Cable een digitale kabel is met aan/uit en niet heel veel opties daar tussen in die dergelijke klachten zou moeten kunnen geven.Lejavh schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:12:
Heb je voordat het probleem ontstond met de aangesloten kabels zitten friemelen toevallig?
Dit is een gevalletje "twilight zone" voor mij.
Door de "Samsung Invisible Cable" stroomt ook elektriciteit om de scherm zelf van sap te voorzien.Animal_X schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:48:
[...]
Nee,helemaal niet. Echter, ik ga er ook vanuit dat die Samsung Invisible Cable een digitale kabel is met aan/uit en niet heel veel opties daar tussen in die dergelijke klachten zou moeten kunnen geven.
Dit is een gevalletje "twilight zone" voor mij.
Deze kabel kan dus wel invloed hebben gehad op je scherm.
Dit is ook de rede waarom er in de handleiding nadrukkelijk staat vermeld voorzichtig te zijn met deze draad.
Vooral bij het buigen hiervan.
Is de backlight die bizar doet. Ik zou kijken wat het doet en als het weer voorkomt sowieso garantie aanspreken.
[ Voor 17% gewijzigd door FlameDB op 01-07-2019 10:43 ]
Helaas lijkt wat mijn bovenbuurman aangeeft te kloppen. Gisteravond was het problem ineens weer terug, een herstart of het van de de stroom afhalen lijkt nu niet meer te werken…
Het lijkt inderdaad door vreemd gedrag plaatselijk van de backlight te komen, al twijfel ik of het probleem in het paneel zelf zit, of dat dit komt door een probleem in de aansturing vanuit de One Connect Box.
Hoe dan ook, nu toch maar contact opgenomen met Samsung voor reparatie/garantie.Ik zal later even een update plaatsen na een response vanuit Samsung.
Bij zulke zaken moet je gewoon altijd direct melding maken bij Samsung. Stel dat het probleem verdwijnt maar komt later (net buiten de garantieperiode) terug dan heb je sowieso recht op reparatie zonder gezeik, immers al een probleem binnen garantie.Animal_X schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:51:
Nieuwe update:
Helaas lijkt wat mijn bovenbuurman aangeeft te kloppen. Gisteravond was het problem ineens weer terug, een herstart of het van de de stroom afhalen lijkt nu niet meer te werken…
Het lijkt inderdaad door vreemd gedrag plaatselijk van de backlight te komen, al twijfel ik of het probleem in het paneel zelf zit, of dat dit komt door een probleem in de aansturing vanuit de One Connect Box.
Hoe dan ook, nu toch maar contact opgenomen met Samsung voor reparatie/garantie.Ik zal later even een update plaatsen na een response vanuit Samsung.
Afgezien daar van, een TV die je opnieuw moet opstarten om rare beeldscherm issues op te lossen zou ik niet vertrouwen. Gelukkig is Samsung niet moeilijk in dit soort gevallen, zal wel gevalletje nieuw scherm worden.
Vorige week de monteur van Samsung over de vloer gehad.
- In eerste instantie de volledige display vervangen, inclusief de printplaten voor de aansturing van de display. Enkel het main moederbord en de speakers zijn niet vervangen. Het nieuwe scherm had echter een zelfde vlek als op het oude scherm, echter dan op de andere plek en veel groter.
- Oude display weer terug gezet en nu de nieuwe printplaten voor de aansturing overgezet naar de oude display. Resultaat is dat de vlek weg was maar nu de gehele onderste helft van het scherm een veel donkerder beeld had. Monteur met Samsung gebeld. De nieuwe display zou DOA zijn en er zou tevens een nieuw main moederbord besteld worden. Nieuwe afspraak nodig dus.
- Een week later, nieuwe afspraak met een Samsung monteur. In eerste instantie het moederbord van de orginele display vervangen, wederom zonder het juiste resultaat.
- Weer een nieuwe display uit de bus, alle onderdelen (display aansturing, main moederbord, bekabeling, etc) overgeplaatst naar de nieuwe display waarna de TV eindelijk weer volledig naar behoren werkt!
Uiteindelijk is m.u.v. de voet en de speakers de gehele TV nieuw... Het was sneller en goedkoper geweest om gewoon de volledige TV direct te vervangen door een nieuwe, dit doet Samsung echter niet. Een swap kan enkel via de initiële retailer waar je hem hebt gekocht.
Echter, de reparatie afspraken konden vrij snel ingepland worden en voor zover ik nu bij daglicht kan zien heb ik wel een goede display te pakken; backlight mooi uniform van kleur, geen dode pixels of bleeding, banding etc dus voorlopig wel tevreden met de TV en de service van Samsung.