Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc voeding wil er niet uit

Pagina: 1
Acties:

• DoppieGamer
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-06 00:50
Ik heb laatst een pc gekocht bij de Aldi, de Medion Akoya P62017 MD 34150. Ik heb gezien op een website (https://computerkiezen.nl...on-akoya-p62017-md-34150/) dat ik deze pc kon uitbreiden. Ik heb een Gigabyte RX Vega 56 Gaming OC 8GB gekocht en daarna een Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular voeding gekocht. Maar het probleem is dat ik de oude voeding er niet uit krijg. De oude voeding is een FSP450-50AMDN. Ik weet niet hoe ik die eruit moet krijgen. Hier zijn wat foto's.

https://imgur.com/xJJsiCs
https://imgur.com/lykkvo4
https://imgur.com/Mso7RMq
https://imgur.com/xBH9fuw

Ik zou alle hulp heel erg waarderen, want ik weet nog niet zo heel veel van het zelf bouwen van computers. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DoppieGamer op 30-06-2019 19:32 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:19

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Je foto's werken niet! je kan geen websites ervan invoegen tussen img tags.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Cheese
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Ik zie dat je de schroeven als hebt losgemaakt van de voeding. Je moet links van de voeding ruimte maken en hem daarna naar links duwen zodat je hem kan eruit halen.

• DoppieGamer
Cheese schreef op zondag 30 juni 2019 @ 19:32:
Ik zie dat je de schroeven als hebt losgemaakt van de voeding. Je moet links van de voeding ruimte maken en hem daarna naar links duwen zodat je hem kan eruit halen.
Dat heb ik geprobeerd, maar dat lukt niet. Ik krijg hem bijna niet in beweging en het lijkt alsof er nog een schoef onderin vast zit, maar ik heb gekeken en er zit geen schroef onderin.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:51
Op de 2e foto lijkt eht alsof er blokjes onder de voeding zitten. Heb je de onderkant van de kast al bekeken? Ik verwacht dat de blokjes slechts rubbers zijn, eventueel met wat lijm. Dat kan verklaren waarom je er geen beweging in krijgt; dat plakt goed als de voeding geklemd zit. Probeer anders eens, voorzichtig, met een schroevendraaiertje of je tussen de voeding en die blokjes kunt komen.

Addicted to silent computing

• DoppieGamer
Al geprobeerd, er zitten blokjes rubber onder de kast, maar als ik die eraf haal, zijn er geen schroeven.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
En lukt het ook niet om die blokjes tussen de voeding en de rand van de case uit te pielen? Wat @Crahsystor zegt kan namelijk wel eens kloppen, dat je voeding nu geklemd zit tussen de blokjes en die opstaande randen aan de andere zijde van je voeding.

Die
voeding
dus

Dat lijkt te klemmen met de rand aan de andere kant bij de kabelboom.

/overigens heb ik zelf ook ooit iets soortgelijks gehad in een Dell case. Daar zat de voeding geklemd door een metalen lip in de case. Die heb ik eraf moeten breken voor de voeding eruit kon. Ik zie dat hier niet zo 1-2-3 op de foto.

[ Voor 51% gewijzigd door br00ky op 30-06-2019 19:53 ]

• DoppieGamer
br00ky schreef op zondag 30 juni 2019 @ 19:48:
En lukt het ook niet om die blokjes tussen de voeding en de rand van de case uit te pielen? Wat @Crahsystor zegt kan namelijk wel eens kloppen, dat je voeding nu geklemd zit tussen de blokjes en die opstaande randen aan de andere zijde van je voeding.

Die
[Afbeelding: voeding]
dus

Dat lijkt te klemmen met de rand aan de andere kant bij de kabelboom.

/overigens heb ik zelf ook ooit iets soortgelijks gehad in een Dell case. Daar zat de voeding geklemd door een metalen lip in de case. Die heb ik eraf moeten breken voor de voeding eruit kon. Ik zie dat hier niet zo 1-2-3 op de foto.
Krijg er hem niet uit
Edit: Heb er 1! Ik zie er nog maar 1, hoeveel zijn er denk je?
Edit2: er zijn er maar 2, ik heb ze eruit gehaald, maar hij beweegt nog steeds niet...

[ Voor 7% gewijzigd door DoppieGamer op 30-06-2019 21:09 ]

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je geluk hebt 2, en anders 4 op de hoeken er tegenover.

• DoppieGamer
br00ky schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:32:
Als je geluk hebt 2, en anders 4 op de hoeken er tegenover.
Ik hoop 2, ik kan maar bij 2 plekken komen

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:30
Volgens mij ben je gewoon te voorzichtig. Hij zal wel een beetje vastgeklemd zitten met die metalen beugels aan de bovenkant.

Het is ook maar de vraag of die kaart gaat werken in je systeem, Medion heeft er nog al eens een handje van om maar bepaalde kaarten toe te staan in de bios.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:28
En als het al werkt ga je met een Vega 56 tegen thermische problemen aanlopen door slechte airflow in de behuizing.

• WEBGAMING
Ook dat nog eens ja.

Als je wil upgraden is een kant en klaar systeem eigenlijk altijd een slechte keus.

• DoppieGamer
DoppieGamer schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:24:
[...]

Krijg er hem niet uit
Edit: Heb er 1! Ik zie er nog maar 1, hoeveel zijn er denk je?
Edit2: er zijn er maar 2, ik heb ze eruit gehaald, maar hij beweegt nog steeds niet...
Wat nu?

• WEBGAMING
Andere zijpaneel er al afgehaald, om te kijken of daar misschien een schroefje achter zit?
Kan het me eigenlijk niet voorstellen, maar ja, je weet het nooit.

Oh nu dat ik naar de foto's kijk, dat kan niet eens op een simpele manier, die zit dicht met popnagels. 8)7

Ik blijf er eigenlijk bij dat je te voorzichtig bent. Die blokken onder de voeding is ook alleen maar voor wat trillingsdemping, die houden hem niet vast. Als alle schroeven los zijn, moet hij er gewoon uit komen.

[ Voor 13% gewijzigd door WEBGAMING op 30-06-2019 21:14 ]

• DoppieGamer
WEBGAMING schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:12:
Andere zijpaneel er al afgehaald, om te kijken of daar misschien een schroefje achter zit?
Kan het me eigenlijk niet voorstellen, maar ja, je weet het nooit.

Ik blijf er eigenlijk bij dat je te voorzichtig bent. Die blokken onder de voeding is ook alleen maar voor wat trillingsdemping, die houden hem niet vast. Als alle schroeven los zijn, moet hij er gewoon uit komen.
Het andere zijpaneel kan er niet af, zit met kninknagels vast, en ik ben niet te voorzichtig, ik heb met me volle gewicht aan dat ding lopen trekken

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:44
Ik zou er heel rustig voor gaan zitten, ik heb hier meerdere Medion PC's gehad en de voeding was er altijd makkelijk uit te halen. En anders gewoon alles eruit halen en alleen met de voeding overblijven in je kast. Kan je er doen wat je ermee wilt doen en dan kan je ook goed zien wat er mis mee is.

Misschien is die aan de onderkant wel vastgelijmd? Lijkt mij gek, maar het kan wel.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:26
Gekke vraag mischien, maar druk je de vergrendeling in?
https://i.imgur.com/PCSrwdq.png
Anders kun je trekken/duwen tot je een ons weegt.

[ Voor 22% gewijzigd door eltweako op 30-06-2019 21:20 ]

• DoppieGamer
Daniel. schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:17:
Ik zou er heel rustig voor gaan zitten, ik heb hier meerdere Medion PC's gehad en de voeding was er altijd makkelijk uit te halen. En anders gewoon alles eruit halen en alleen met de voeding overblijven in je kast. Kan je er doen wat je ermee wilt doen en dan kan je ook goed zien wat er mis mee is.

Misschien is die aan de onderkant wel vastgelijmd? Lijkt mij gek, maar het kan wel.
Zou zeker kunnen

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:26
Ik vermoed dat lijm hier geen rol speelt maar dat de klem die ik eerder beschreef niet volledig ingedrukt is of over het hoofd gezien is.

• DoppieGamer
eltweako schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:23:
[...]

Ik vermoed dat lijm hier geen rol speelt maar dat de klem die ik eerder beschreef niet volledig ingedrukt is of over het hoofd gezien is.
Het was de klem, ik voel me zooo dom 8)7
De voeding is eruit

[ Voor 3% gewijzigd door DoppieGamer op 30-06-2019 21:27 ]

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:44
eltweako schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:23:
[...]

Klopt, maar je wilt niet weten hoe ze soms in elkaar zitten en ook soms laptop. Vaak genoeg een druppel van het lijmpistool gezien in dat soort dingen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
br00ky schreef op zondag 30 juni 2019 @ 19:48:

Dit dus. Helemaal over het hoofd gezien dat dat ding hier ook gewoon op de foto staat :X
Pagina: 1