Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-11 17:00
Na jaren van knutselen van o.a. RPi's tot en met het solderen diversen, ben ik er een beetje klaar mee. Afgelopen tijd heb ik veelal Domoticz met Homebridge gebruikt om het e.e.a. te automatiseren in huis. Dit bleek niet altijd even lekker te werken, zo wil HomeKit nog wel eens de handdoek in de ring gooien vanwege een iCloud f*ck up of het niet uitvoeren van automatiseringen. Dat kan niet als je deur niet op slot gaat terwijl dit wel zou moeten. Afgelopen dagen met Home Assistant zitten spelen, maar ook dat liet te wensen over. Z-wave devices laden traag of niet, wat met Domoticz absoluut niet zo was.

Momenteel draait er nog wel wat op een Ubuntu server, maar ik wil het gewoon hebben werken. Zonder gezeik.

De devices die ik heb liggen:

- Fibaro roller shutters
- Fibaro double switches
- Neocoolcam plugs
- x aantal Hue lampen
- x aantal Hue dimmer switches
- Brunt blind engines
- Broadlink IR boosters
- Osram plugs
- Awair luchtmeter

Welke smart home hubs voegen dit allemaal toe en kunnen de devices exporteren naar HomeKit (voor de bediening, automatisering wil ik in de hub hebben zodat het altijd gewaarborgd is).

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:02
Ik zit met het zelfde probleem

Ik zit zelf te denken aan een homey

Jij?

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:18
Heb je al eens naar Home Assistant/Hass.io gekeken?

Verwijderd

Voor mij een vergelijkbare vraag alleen ga ik blanco beginnen. Mensen ervaring met Homee? Duitse makelij en modulair voor wifi, Z-Wave en Zigbee. Op Youtube zie ik (voor mij als leek) goed ogende integratie met HomeKit.

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-11 17:00
Ik ben overgestapt naar een Homey een half jaar geleden. Die werkt naar alle tevredenheid! :)