Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 16:37
Beste tweakers,

Ik heb de Asus RoG Strix Z390-F Gaming besteld voor mijn nieuwe build en ik heb er ook 2 intel 660p 1TB m2 ssd's bij besteld. De gpu die ik ga gebruiken is de Asus ROG strix rtx 2080 GAMING.

Mijn vraag is nu.. in welke PCIe slot moet ik de GPU doen voor de optimale performance (x16) en is dit wel mogelijk als ik beide m2 slots op het MOB ga gebruiken?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lees eens de handleiding of info van de website van Asus.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Hackus schreef op zondag 30 juni 2019 @ 19:05:
Lees eens de handleiding of info van de website van Asus.
Dat was het eerste wat ik deed, ik ben alleen niet zo bekend met dit en weet nog steeds niet zo goed waar in de manual ik deze informatie kan vinden. Misschien heb ik er al overheen gelezen maar het niet goed begrepen.

https://imgur.com/a/8AwiJvj staat het hier ergens?

[ Voor 6% gewijzigd door zar op 30-06-2019 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
De gpu is een inkoppertje: 1-8 van de manual staat precies beschreven waar een enkele gpu moet.
Dat is overigens nagenoeg altijd het 16x-slot met het laagste nummer en het 16x-slot het dichtst bij de cpu.

Over de M2-sloten had je al gevonden dat als je in slot 2 een sata-ssd gebruikt, het dan zorgt dat er dan 1 sata-aansluiting niet meer werkt.

Zo simpel kan het zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
White Feather schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:52:
De gpu is een inkoppertje: 1-8 van de manual staat precies beschreven waar een enkele gpu moet.
Dat is overigens nagenoeg altijd het 16x-slot met het laagste nummer en het 16x-slot het dichtst bij de cpu.

Over de M2-sloten had je al gevonden dat als je in slot 2 een sata-ssd gebruikt, het dan zorgt dat er dan 1 sata-aansluiting niet meer werkt.

Zo simpel kan het zijn. :)
Bedankt voor de reactie. Ik begrijp nu idd dat de GPU in de bovenste slot moet. Ik snap alleen het deel niet waarin dus staat dat als je in slot 2 een sata-ssd gebruikt, het dan zorgt dat er dan 1 sata-aansluiting niet meer werkt. Wat voor invloed heeft did op de GPU? en aangezien ik geen SATA schijven gebruik zal ik de sata aansluiting niet eens nodig hebben toch? Dus als ik het goed begrijp zal het hebben van 2 m2 ssds 0% invloed hebben op de snelheid van de GPU.

Of begrijp ik dit verkeerd? (sorry ben een beetje een dummy als het hier op aan komt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
De gpu wordt aangestuurd door de cpu. Bij 1 gpu is dat 1 slot x16 lanes. Heb je er 2, dan worden die 16 gesplitst in 8+8.

1 m2--slot heeft alleen maar pci-e en is aangesloten op de chipset. De andere kan zowel pci-e als sata en is ook op de chipset aangesloten. Als je daar sata gebruikt, dan kun je een bepaalde andere data- poort niet gebruiken. Dat komt door de indeling van de chipset.
Dus als ik het goed begrijp zal het hebben van 2 m2 ssds 0% invloed hebben op de snelheid van de GPU.
Klopt volledig!

[ Voor 3% gewijzigd door White Feather op 30-06-2019 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
White Feather schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:26:
De gpu wordt aangestuurd door de cpu. Bij 1 gpu is dat 1 slot x16 lanes. Heb je er 2, dan worden die 16 gesplitst in 8+8.

1 m2--slot heeft alleen maar pci-e en is aangesloten op de chipset. De andere kan zowel pci-e als sata en is ook op de chipset aangesloten. Als je daar sata gebruikt, dan kun je een bepaalde andere data- poort niet gebruiken. Dat komt door de indeling van de chipset.

[...]
Klopt volledig!
. Awesome. Thanks voor de uitleg :)
Pagina: 1