Mijn vraag
Goedemiddag Tweakers,
recentelijk heb ik een nieuwe PC aangeschaft. (specs onderaan) Helaas komt er nu af en toe een BSOD voor met de volgende foutcode. kernel_data_inpage_error(spaceport.sys)
Het laatste, spaceport.sys, staat niet altijd achter de foutcode. Soms wel en soms ook niet.
Het bovenstaande probleem doet zich enkel voor bij de eerste startup van het systeem, daarna schakelt de PC zichzelf uit. Wanneer ik dan de PC aanzet start hij normaal naar Windows.
Ieniemiene omschrijving
-Eerste startup
-BSOD met foutcode
-PC schakelt zichzelf uit
-Tweede startup
-Alles normaal
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit alles op een zuivere install van Windows 8 op de Crucial SSD
een Plextor SSD en een Western Digital HDD heb ik meegenomen uit mijn oude PC
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een screenshot van CrystalDisk. Omdat google me vertelde dat het een HDD(SSD) of een RAM probleem zou kunnen zijn. Hier kwam naar mijn kennis niets speciaals uit.
Screen
Crucial SSD (primair met OS)

Western Digital HDD

Plextor SSD

Wat verder ook wel interessant zou kunnen zijn is dat ik alle drivers heb geüpdate met Driver Booster 6.
Nu denk ik het te gaan proberen met Memtest86, zodoende om het RAM probleem uit te sluiten.
Daarna?
- Clean install van Windows.
- Kabels inspecteren? Lijkt me dat het hier niet in kan zitten omdat het altijd een eenmalig probleem is bij de eerste startup.
Mijn dank is reuze voor alle comments, feedback en hulp die jullie te bieden hebben!
Goedemiddag Tweakers,
recentelijk heb ik een nieuwe PC aangeschaft. (specs onderaan) Helaas komt er nu af en toe een BSOD voor met de volgende foutcode. kernel_data_inpage_error(spaceport.sys)
Het laatste, spaceport.sys, staat niet altijd achter de foutcode. Soms wel en soms ook niet.
Het bovenstaande probleem doet zich enkel voor bij de eerste startup van het systeem, daarna schakelt de PC zichzelf uit. Wanneer ik dan de PC aanzet start hij normaal naar Windows.
Ieniemiene omschrijving
-Eerste startup
-BSOD met foutcode
-PC schakelt zichzelf uit
-Tweede startup
-Alles normaal
Relevante software en hardware die ik gebruik
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 135,05 | € 135,05 |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 75,- | € 75,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X 6G | € 321,05 | € 321,05 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 46,50 | € 46,50 |
2 | Ventilatoren | Arctic F12 PWM, 120mm | € 5,73 | € 11,46 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 70,- | € 70,- |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 51,90 | € 51,90 |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 67,62 | € 67,62 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 778,58 |
Dit alles op een zuivere install van Windows 8 op de Crucial SSD
een Plextor SSD en een Western Digital HDD heb ik meegenomen uit mijn oude PC
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een screenshot van CrystalDisk. Omdat google me vertelde dat het een HDD(SSD) of een RAM probleem zou kunnen zijn. Hier kwam naar mijn kennis niets speciaals uit.
Screen
Crucial SSD (primair met OS)

Western Digital HDD

Plextor SSD

Wat verder ook wel interessant zou kunnen zijn is dat ik alle drivers heb geüpdate met Driver Booster 6.
Nu denk ik het te gaan proberen met Memtest86, zodoende om het RAM probleem uit te sluiten.
Daarna?
- Clean install van Windows.
- Kabels inspecteren? Lijkt me dat het hier niet in kan zitten omdat het altijd een eenmalig probleem is bij de eerste startup.
Mijn dank is reuze voor alle comments, feedback en hulp die jullie te bieden hebben!