Goedenmiddag iederen,
Ik heb een Raspberry Pi 3 waar ik een Python script bij opstarten ook wilde laten draaien. Met wat zoeken op Reddit vond ik een topic waar iemand een soortgelijke vraag had. Hij stelde voor om het volgende te doen:
Via ctrl+alt+f2 kon ik inloggen in de Pi en heb ik het volgende geprobeerd met de logica dat de LXDE software niet (volledig)geinstalleerd was op mijn Pi en daardoor niet opstartte.
sudo apt-get install lxde-core xserver-xorg xinit
Na ongeveer een minuutje kreeg ik de melding dat de nieuwste versie van LXDE al geïnstalleerd was.
Daarna heb ik geporbeerd om de Pi opnieuw op te starten met
sudo shutdown -h now
Na het opniew opstarten zat ik nog steeds in het zwarte scherm.
Ik zou nu graag gewoon de Pi verder kunnen opstarten/bij het homescreen komen.
Iemand die een oplossing weet voor dit probleem of moet ik een nieuw OS installeren op de SD? Hoe kan ik in het vervolg zoiets dan voorkomen en mijn script wel laten draaien met het opstarten van de Pi?
Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!
Ik heb een Raspberry Pi 3 waar ik een Python script bij opstarten ook wilde laten draaien. Met wat zoeken op Reddit vond ik een topic waar iemand een soortgelijke vraag had. Hij stelde voor om het volgende te doen:
sudo nano ~/.config/lxsession/LXDE-pi/autostartThis is the method I use to launch python script after boot. Open terminal and type:
@/usr/bin/sudo python /home/pi/yourscript.pyAdd the following line above the @xscreensaver line
Make sure you replace /home/pi/yourscript.py with location and script name for your python script. And make sure it is the line directly above the @xscreensaver line.
Nadat ik alle stappen zorgvuldig had gevolgd en de Pi opnieuw had opgestart kwam ik uit op een zwart scherm met een cursor die reageerde op de invoer van mijn muis.Reboot and your script should run.
Via ctrl+alt+f2 kon ik inloggen in de Pi en heb ik het volgende geprobeerd met de logica dat de LXDE software niet (volledig)geinstalleerd was op mijn Pi en daardoor niet opstartte.
sudo apt-get install lxde-core xserver-xorg xinit
Na ongeveer een minuutje kreeg ik de melding dat de nieuwste versie van LXDE al geïnstalleerd was.
Daarna heb ik geporbeerd om de Pi opnieuw op te starten met
sudo shutdown -h now
Na het opniew opstarten zat ik nog steeds in het zwarte scherm.
Ik zou nu graag gewoon de Pi verder kunnen opstarten/bij het homescreen komen.
Iemand die een oplossing weet voor dit probleem of moet ik een nieuw OS installeren op de SD? Hoe kan ik in het vervolg zoiets dan voorkomen en mijn script wel laten draaien met het opstarten van de Pi?
Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!