Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop voornamelijk gebruiken voor de studie. Denk hierbij aan Word, Excel en licht Python en MySQL gebruik. Verder wil ik er ook licht op kunnen gamen. Dit zal voornamelijk games zoals Hearthstone en WoW Classic zijn. Echt zware games speel ik op mijn PC of PS4. Ik hoef niet alles op ultra of high te kunnen spelen, medium settings zijn prima. Wel wil ik voor de lichte games minstens rond de 50 fps zitten.
Het zou fijn zijn als games zoals Path of Exile en Hollow Knight ook te spelen zijn, maar dit is niet per se een vereiste.

Wat is je budget?
Mijn budget is vrij flexibel. Ik wil liever niet meer dan 1200 euro uitgegeven, maar mocht de ideale laptop nou iets duurder zijn dan ben ik daar wel benieuwd naar.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal veel meegenomen worden naar de universiteit. Vandaar dat ik eigenlijk 14 inch wel de max vindt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet per se een voorkeur voor een bepaald merk. De specificaties i.c.m. de prijs zijn voor mij het belangrijkste.

Mijn eisen opgesomd:
- Max 14 inch
- QWERTY Toetsenbord
- IPS paneel
- Verlicht toetsenbord
- Dedicated GPU voor licht gamen
- Voorkeur voor 1080p resolutie (i.v.m. het licht gamen)
- Voorkeur voor normale HDMI aansluiting (niet mini of micro)
- Voorkeur voor Ethernet aansluiting

Welke laptops heb ik zelf al gevonden?:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsAsus ZenBook Pro UX480FD-BE043T€ 1.199,-€ 1.199,-
1LaptopsHP Pavilion 14 ce0510nd€ 799,-€ 799,-
1LaptopsHuawei MateBook D 14" (VLT-W60B)€ 949,-€ 949,-
1LaptopsMSI PS42 8RC-013NL€ 899,-€ 899,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.846,-

De Asus valt af omdat het trackpad niet fijn werkt.

Mijn voorkeur neigt op dit moment het meeste naar de MSI PS42 omdat deze een GTX 1050 max Q GPU heeft. Ik ben bang dat de MX 150 namelijk niet voldoende is om licht te gamen op 1080p. Helaas zijn er nog niet heel veel reviews te vinden over de MSI 1050 max Q variant.

Graag zou ik wat advies van onze Tweakers ontvangen. Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Assix op 30-06-2019 18:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 19:34
Die Asus zou ik sowieso al niet nemen tenzij je steeds een externe muis zal gebruiken. Dat trackpad is echt verschrikkelijk slecht en totaal niet vlot of comfortabel om met de vinger over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Simon Shipperd schreef op zondag 30 juni 2019 @ 18:47:
Die Asus zou ik sowieso al niet nemen tenzij je steeds een externe muis zal gebruiken. Dat trackpad is echt verschrikkelijk slecht en totaal niet vlot of comfortabel om met de vinger over te gaan.
Daar had ik eigenlijk nog niet eens bij stilgestaan. Ik zal heel vaak een externe muis gebruiken, maar ook vaak niet. Het hoeft geen geweldig trackpad te zijn, maar zeker wel functioneel en wil ook graag dat de windows gestures werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-06 20:25
Review van de msi
Let wel op: de exacte configuratie kan iets afwijken met het geteste model
https://nl.hardware.info/...cht-met-aparte-videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
frankyfn126 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 19:05:
Review van de msi
Let wel op: de exacte configuratie kan iets afwijken met het geteste model
https://nl.hardware.info/...cht-met-aparte-videokaart
Deze review heb ik gelezen en was zeker wel behulpzaam, maar dat was de i7 - MX 150 variant. Reviews van de versie met de GTX 1050 max Q heb ik nog niet kunnen vinden.

Verder was ik eigenlijk meer benieuwd of mensen andere/betere suggesties hadden dan de MSI of juist mensen die zelf ervaring hebben met die laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-06 20:25
Is 14inch een harde eis of is 15.6 ook een optie?
Dat zal je nl veel meer opties geven.
Bij 14inch zou ik tussen de Asus en de msi kiezen. ( en die keuze heb je al gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde.alkema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-03-2024
Hey, ik heb de volgende Lenovo laptop gevonden, die vind je misschien ook wel interessant. pricewatch: Lenovo ideapad C340-14IWL (81N400DBMH)
Ik ben benieuwd wat je hiervan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:37
Ik heb een Huawei matebook x pro. Die bevalt echt uitstekend, wel wat boven budget en een mx150, maar licht gamen gaat prima. Macbook pro kwaliteit maar dan windows, heerlijk. Vooral het gewicht, scherm, accuduur en trackpad zijn ideaal voor on the go.

Voor zware games heb ik een desktop pc, met 1080tis. Maar on the go toch nog iets kunnen spelen is een bijkomend voordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Fedde.alkema schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 16:46:
Hey, ik heb de volgende Lenovo laptop gevonden, die vind je misschien ook wel interessant. pricewatch: Lenovo ideapad C340-14IWL (81N400DBMH)
Ik ben benieuwd wat je hiervan vindt.
Oh, deze laptop is ook wel heel interessant. Maar de mx230 haalt net wat minder fps dan de mx150 zie ik in de meeste bechmarks, of niet? Heb je toevallig een paar lichte games op gespeeld?
Inverted_World schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:27:
Ik heb een Huawei matebook x pro. Die bevalt echt uitstekend, wel wat boven budget en een mx150, maar licht gamen gaat prima. Macbook pro kwaliteit maar dan windows, heerlijk. Vooral het gewicht, scherm, accuduur en trackpad zijn ideaal voor on the go.

Voor zware games heb ik een desktop pc, met 1080tis. Maar on the go toch nog iets kunnen spelen is een bijkomend voordeel :)
Ik neig zelf nog wel heel erg naar de huawei matebook. Enigste wat ik jammer vind de hoge resolutie die nooit echt lekker downscaled naar 1080p dan. Ook vind ik hem wel prijzig voor wat je er voor krijgt qua componenten.
Daarom dat die MSI PS42 met gtx 1050 mx Q mij ook nog steeds echt aanspreekt. Daarentegen is de batterijduur etc. van de Huawei wel veel praktischer voor m’n studie.
Persoonlijk kan ik met beide designs leven, maar de huawei en de lenovo zien er toch wel iets strakker/moderner uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde.alkema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-03-2024
Nee, ik heb deze laptop niet. Ik ben zelf eigenlijk ook opzoek naar een laptop met dezelfde eisen. Alleen dan ook met touchscreen aangezien ik veel met photoshop doe. Die MSI PS42 lijkt mij eigenlijk ook wel wat, misschien laat ik die touchscreen wel gewoon zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Fedde.alkema schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:40:
Nee, ik heb deze laptop niet. Ik ben zelf eigenlijk ook opzoek naar een laptop met dezelfde eisen. Alleen dan ook met touchscreen aangezien ik veel met photoshop doe. Die MSI PS42 lijkt mij eigenlijk ook wel wat, misschien laat ik die touchscreen wel gewoon zitten.
Ik heb zelf heel lang genoten van mijn Lenovo Yoga 2 die ook touchschreen had. Nou gebruik ik die laptop verder niet voor photoshop en vond ik het touchscreen maar niks. Elke keer vingervlekken/vegen over het scherm en het reageerde vaak ook niet geweldig.

Ik denk dat het voor mij de MSI PS42 core i5 variant wordt samen met de gtx 1050. Ik zal hem sowieso binnen nu en 2 maanden afschaffen, Geen idee op wat voor termijn je de laptop wilt vervangen, maar anders kan ik je wel even laten weten hoe hij bevalt!.

[ Voor 17% gewijzigd door Assix op 07-07-2019 16:17 ]

Pagina: 1