Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop voornamelijk gebruiken voor de studie. Denk hierbij aan Word, Excel en licht Python en MySQL gebruik. Verder wil ik er ook licht op kunnen gamen. Dit zal voornamelijk games zoals Hearthstone en WoW Classic zijn. Echt zware games speel ik op mijn PC of PS4. Ik hoef niet alles op ultra of high te kunnen spelen, medium settings zijn prima. Wel wil ik voor de lichte games minstens rond de 50 fps zitten.
Het zou fijn zijn als games zoals Path of Exile en Hollow Knight ook te spelen zijn, maar dit is niet per se een vereiste.
Wat is je budget?
Mijn budget is vrij flexibel. Ik wil liever niet meer dan 1200 euro uitgegeven, maar mocht de ideale laptop nou iets duurder zijn dan ben ik daar wel benieuwd naar.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal veel meegenomen worden naar de universiteit. Vandaar dat ik eigenlijk 14 inch wel de max vindt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet per se een voorkeur voor een bepaald merk. De specificaties i.c.m. de prijs zijn voor mij het belangrijkste.
Mijn eisen opgesomd:
- Max 14 inch
- QWERTY Toetsenbord
- IPS paneel
- Verlicht toetsenbord
- Dedicated GPU voor licht gamen
- Voorkeur voor 1080p resolutie (i.v.m. het licht gamen)
- Voorkeur voor normale HDMI aansluiting (niet mini of micro)
- Voorkeur voor Ethernet aansluiting
Welke laptops heb ik zelf al gevonden?:
De Asus valt af omdat het trackpad niet fijn werkt.
Mijn voorkeur neigt op dit moment het meeste naar de MSI PS42 omdat deze een GTX 1050 max Q GPU heeft. Ik ben bang dat de MX 150 namelijk niet voldoende is om licht te gamen op 1080p. Helaas zijn er nog niet heel veel reviews te vinden over de MSI 1050 max Q variant.
Graag zou ik wat advies van onze Tweakers ontvangen. Alvast bedankt
Ik wil de laptop voornamelijk gebruiken voor de studie. Denk hierbij aan Word, Excel en licht Python en MySQL gebruik. Verder wil ik er ook licht op kunnen gamen. Dit zal voornamelijk games zoals Hearthstone en WoW Classic zijn. Echt zware games speel ik op mijn PC of PS4. Ik hoef niet alles op ultra of high te kunnen spelen, medium settings zijn prima. Wel wil ik voor de lichte games minstens rond de 50 fps zitten.
Het zou fijn zijn als games zoals Path of Exile en Hollow Knight ook te spelen zijn, maar dit is niet per se een vereiste.
Wat is je budget?
Mijn budget is vrij flexibel. Ik wil liever niet meer dan 1200 euro uitgegeven, maar mocht de ideale laptop nou iets duurder zijn dan ben ik daar wel benieuwd naar.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal veel meegenomen worden naar de universiteit. Vandaar dat ik eigenlijk 14 inch wel de max vindt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet per se een voorkeur voor een bepaald merk. De specificaties i.c.m. de prijs zijn voor mij het belangrijkste.
Mijn eisen opgesomd:
- Max 14 inch
- QWERTY Toetsenbord
- IPS paneel
- Verlicht toetsenbord
- Dedicated GPU voor licht gamen
- Voorkeur voor 1080p resolutie (i.v.m. het licht gamen)
- Voorkeur voor normale HDMI aansluiting (niet mini of micro)
- Voorkeur voor Ethernet aansluiting
Welke laptops heb ik zelf al gevonden?:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Laptops | Asus ZenBook Pro UX480FD-BE043T | € 1.199,- | € 1.199,- |
1 | Laptops | HP Pavilion 14 ce0510nd | € 799,- | € 799,- |
1 | Laptops | Huawei MateBook D 14" (VLT-W60B) | € 949,- | € 949,- |
1 | Laptops | MSI PS42 8RC-013NL | € 899,- | € 899,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.846,- |
De Asus valt af omdat het trackpad niet fijn werkt.
Mijn voorkeur neigt op dit moment het meeste naar de MSI PS42 omdat deze een GTX 1050 max Q GPU heeft. Ik ben bang dat de MX 150 namelijk niet voldoende is om licht te gamen op 1080p. Helaas zijn er nog niet heel veel reviews te vinden over de MSI 1050 max Q variant.
Graag zou ik wat advies van onze Tweakers ontvangen. Alvast bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Assix op 30-06-2019 18:52 ]